حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1471 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
کنگره بزرگداشت شهدا،میدان جنگ با تفنگ در دیروز؛ میدان جنگ با قلم در امروز
07 آبان 1402 - 16:29
شناسه : 9616
بازدید 157
1
با برگزاری کنگره۶۵۵۵شهید در دهکده مقاومت یاد شهدا در جامعه و دل همه شعله برافروخته و حس وحال خوبی ایجاد کرده است یاسرنظری تحصیلکرده رشته حقوق نیز در یادداشتی احساسات عاشقانه خود را به رخ قلم کشیده است که در ادامه می خوانید
ارسال توسط : نویسنده : یاسرنظری منبع : کلدرخبر

یادداشت

✍ یاسر نظری چگنی

برخلاف عرف یادداشت نوشتن و آنچه که معمول و مرسوم می باشد واجب دیدم که در ابتدای مطلب از زحمات و از خودگذشتگی های مسئول سازمان بسیج رسانه استان لرستان برای انعکاس باشکوه جلوه ها و فضای کنگره بزرگداشت شهدای استان و فراهم نمودن مقدمات حضور اصحاب رسانه در این کنگره قدرانی و تشکر نمائیم.

کنگره بزرگداشت ۶هزار ۵۵۵ شهید استان لرستان در وعده گاه قدرانی مردم دیار غیرتمند زاگرس و مسئولان استانی و کشوری به نحوه احسنت برگزار شد تا خاطرات روزهای نبرد و حماسه دلاوران قوم لر بار دیگر زنده شود.

برگزاری این کنگره فرصت مغتنمی بود تا اصحاب رسانه استان لرستان با تلاش های شبانه روزی مسئول سازمان بسیج رسانه استان ضمن ادای دین خود به ساحت مقدس شهیدان،در راستای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت،تکریم و قدردانی از خانواده محترم و معظم شهیدان با یک جریان سازی خبری و رسانه ای تلاش نمایند.

یادآوری رشادت های رزمندگان و خانواده آنان برای نوجوانان و جوانان امروزی که کمتر با فضای آن روزها آشنایی دارند برای پیروزی در جنگ نرم و ترکیبی که امروز بر علیه تمامیت ارضی ایران اسلامی آغاز شده می تواند تاثیرگذاری فوق العاده ای داشته باشد.

باید از همین کنگره و دیگر بزرگداشت های مشابه برای نسل های امروز تبیین گردد که شهادت آغاز ارزشمند ترین حیات است،ما و متولیان این کنگره باید از حماسه آفرینان جنگ تحمیلی و دیگر جبهه های مقاومت درس صبر و استقامت را در کلاس های درس برای کودکان و نوجوانان بازگو کنیم تا بتوانیم امروز و در آینده ای که با تحولات جدید در منطقه خاورمیانه قطعا دور نخواهد بود مقابله نمائیم.

تمام تلاش و کوشش های این چند هفته سازمان بسیج رسانه استان لرستان برای هر چه باشکوه برگزار شدن کنگره ۶هزار ۵۵۵آلاله گلگون کفن لرستان برای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در تمام فضای استان و حتی کشور بود،بهره مندی از کنگره شهدا به تقویت فضای معنوی در میان اهل رسانه و تمام لایه های اجتماعی کمک خواهد کرد

آنچه که در این کنگره می بایست به تمام دنیا مخابره گردد این است که مردمان قوم لر به وقت ضرور راه و رسم عشق بازی با لاله های پرپر را خوب یاد گرفته و بدون هیچ گونه ترسی برای شهادت گوی سبقت را از هم می دزدند.

به خاطر همین خصوصیت هاست که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست اندرکاران این کنگره فرمودند«تاریخ لرستان در دوره جمهوری اسلامی،حماسه سازی،درخشش و ظهور و بروز است و همین فرمایش ایشان نشان می دهد راهی که مردم و شهدای لرستان در پیش گرفتند مسیر طلایی وفاداری،ولایتمداری و ایثار می باشد»

شکی نیست که اگر خواهان ادامه همین امنیت هستیم و می خواهیم شعله های ویرانگر جنگ را از کشور و سرزمینمان دور سازیم و کما فی السابق بر مدار اقتدار حرکت کنیم باید روحیه ایثارگری و شهادت را در جامعه شعله ور کنیم و این امر محقق نخواهد شد مگر با زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان عزیز و تحلیل و آنالیز قصد و هدف آنها و ترویج جمعی و گروهی همان روحیه و هدف آنها.
زمان،زمان سختی است تمام قدرت های جهانی که در خط مخالف ما هستند با تمام قوا به میدان جنگ رسانه ای علیه کشور آمده و سعی در فریب و شستشوی مغزی و ذهنی نوجوانان و جوانان و وارونه جلوه دادن حقایق به آنها را دارند.

برگزاری کنگره بزرگداشت شهدا و روایت از خودگذشتگی خانواده های آنها به نسل های جنگ ندیده می فهماند که جبهه جنگ با تفنگ دیروز به جبهه تقابل قلم ها تبدیل شده است.

باید عنوان کرد که جوانان و شیرمردان و شیر زنان لر با سعادت خود از زندگی دنیا چشم پوشی و نفس و جان خود را فدای امنیت و استقرار اسلام در کشور کردند.

چه زیبا و به جاست که بگوییم در استان لرستان و اقوام زاگرس نشین نسیم غیرت و وفاداری موج می زند چراکه مردمانی با صداقت و اخلاص و مردمان حماسه و دلاوری و از خودگذشتگی در آن سکونت دارند.

پایان پیام/

ثبت نظر شما

2 دیدگاه برای “کنگره بزرگداشت شهدا،میدان جنگ با تفنگ در دیروز؛ میدان جنگ با قلم در امروز”
  1. بسیار زیبا نوشته بودید وسپاسگذار آدمهای قدر شناس همچون شما هستیم ولی کلا نسبت به شهدای لرستان به خصوص شهدای حاج عمران خیلی کم لطف بودند جوانانی که اکثرا معلم ودانشجو بودند وبا اخلاس کامل رفتند وشهید شدند ودر زندگی شخصیشان هم اکثرا آدمهای مسئئولی بودن وویژگیهای بسیار ارزندهای داشتند ولی هیچ گاه صدا وسیما حتی در سالگردشان هم یادی از آنها نکر د در حالیکه زندگی هر کدامشان میشد داستانی بسیار با شکوه برای نسل جوان باشد قلمتان مانا وهمیشه موفق باشید

    پاسخ
    • باعرض سلام و ادب وتقدیر و تشکر بابت محبتتان،به عرض میرساند قرار است یک فیلم سینمایی در مورد بچه های رزمنده لرستان در حاج عمران و کربلای چهار بسازند که در حال برنامه ریزی و انجام زیر ساخت های ان هستند

      پاسخ