اداره راهداری الشتر و استان در تاریخ ۱۴۰۳.۱۲.۲۸ با سیل ماشین آلات سبک و سنگین و نیروهای فراوان برای دومین بار قسمتهای زیادی از باغات و حصار باغات روستای کاکارضا را به بهانه اینکه در حریم جاده فرعی روستای کاکارضا امیدعلی قراردارند را بکلی تخریب نموده اند و باتوجه به زمان مراقبت از درختان خسارات هنگفتی به باغداران و اهالی روستا وارد شده و عوامل راهداری مدعی هستند به استناد ماده ۶ قانون راهها و به دستور دادستان محترم الشتر این عملیات را انجام داده اند حال چند نکته قابل تامل است
عمر برخی از درختا ن بیش از ۲۰ و۳۰سال میباشد اگر حریم راه بوده چرا اداره راه و شهرسازی پول آنان را پرداخت نکرده
اگر حریم را بوده چرا ۲۰ و۳۰ سال پیش از کاشت درخت جلوگیری نشده
اگر راهداری قصدتخریب داشته ابتدا میبایست تکلیف مالکیت ملک در حریم راتعیین تکلیف مینمود اگر خریداری کرده که نکرده میبایست به تک تک اهالی اخطار میداد و میگفت چند متر از ملک در حریم است تا خود سیم خواردار و حصار و درب باغ را که با خون جگر تهیه کرده راجمع آوری نمایند
حالا که قسمتی را تخریب کرده اند آیا راه راهداری کانالهای تخریب شده را درست میکند قطعا خیر!!
آیا راهداری بهاء زمین های تصرف شده را پرداخت میکند آیا بهاء درختان تخریب شده را پرداخت مینماید آیا خسارت احداث کانالهای آب را پرداخت میکند
آیا این اقدام مغایر با اصل ۲۲قانون اساسی نیست،خواهشمند است مسوولین دلسوز از منطقه بازدید نمایند تا دلشان به حال مردم واین درختان تخریب شده
چرا دیوار پاسگاه انتظامی و اداره راه روستای کاکارضا خود چسبیده به آسفالت است تخریب نشده اند مگر هدف آزادسازی حریم جاده نبوده
در خصوص تبصره ۶ قانون راهها درصورتیکه بستر جادهها توسط دولت خریداری و تملک شود راهداری به استناد ماده مذکور مالک بستر بوده و متعاقب صاحب حریم اما وقتی مالکیتی در بستر ندارد حقی هم نسبت به حریم ندارد
به استناد نظریه مشورتی قوه قضاییه و قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرحهای دولتی وتبصره۱ ماده۱ لایحه قانون مذکور دولت بدون تملک و پرداخت بها املاک و اجرای قانون مجاز به احداث راه نمی باشد حال براساس کدام اسناد بهاء املاک مسیر جاده فوق پرداخت شده است بعنوان مثال شهرداری بر اساس تبصره ۶ ماده ۹۶ مالک معابر و شوارع است حال میتواند بدون اجرای قانون مدعی مالکیت معابر شود تمامی معابر بر اساس نقشه تفکیکی مجاز یا عرفی ایجاد میشوند
به همین دلیل مالک معابر است حال جاده روستای امید علی معروف به توخن چگونه تملک شده که راهداری براساس ماده ۶ مدعی مالکیت آن باشد تخریب اموال مردم با توجه به شرایط سخت اقتصادی برای راهداری با کسیل ماشین آلات و حضور نیروی انتظامی و دستور دادستان محترم الشتر کار آسانی است اما آیا به جبران خسارت وارده به باغداران و هزینه احداث مجدد کانال آب و حصار و درب باغ توجه شده
آیا باغدار بدبخت توان احداث مجدد آنان را دارد ساکنان هر روستایی دوست دارند جاده روستا بصورت اتوبان احداث شود اما آیا نیاز به تملک ملاک در مسیر جاده وحریم نیست آیا میشود بدون تملک واجرای قانون باغات وحصار باغات را به بهانه رفع حریم تخریب نمود قطعاً خیر اما این اتفاق در روستای کاکا رضا افتاده و کسی هم پاسخگو نیست ؟؟؟؟
آیا فقط حریم جادههای محلی و فرعی روستای کاکارضا نیاز به آزاد سازی دارند یاخیر ؟؟؟
آیا حریم تمام راههای روستایی شهرستان سلسله رفع شده اند فقط روستای کاکارضا مانده که طی ۱۰ روز دوبار باغات کاکارضا تخریب شده اند؟؟؟؟
#باغداران روستای گردشگری؟؟ کاکارضا
انتهای پیام/
خبرنگار::

اخبار پیشنهادی::
اجتماعیاردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۴بابک زنجانی سایپا را خرید
ورزشیاردیبهشت ۶, ۱۴۰۴جشنواره ورزشی مسابقات بازنشستگان کشوری استان لرستان
اجتماعیفروردین ۲۴, ۱۴۰۴با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان انجام شد
اجتماعیفروردین ۱۹, ۱۴۰۴قدردانی و تشکر اعضای شورا و دهیاری روستای رباط نمکی از فرماندار و مدیران شهرستان خرم آباد
ثبت نظر شما