حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 9 ذو القعدة 1445 Thursday, 16 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1468 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
بوی عطر شهدای گمنام روایت ویژه کنگره ۶۵۵۵ شهید لرستان
07 آبان 1402 - 9:32
شناسه : 9605
بازدید 51
1
غیرت ابوالفضلی رزمندگان لرستان زبانزد عام و خاص است همزمان با کنگره 6555 شهید لرستان که شنبه ششم آبان ماه با حضور سردار سلامی در دهکده مقاومت خرم آباد برگزار شد جسد خوش بوی دو شهید گمنام در میان جمعیت کنگره برای تشیع در تهران بدرقه شد که حال و هوای کنگره را رؤیایی کرد
ارسال توسط : نویسنده : علی حسینی منبع : کلدرخبر



به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کلدر خبر ،سخنران خاص کنکره ۶۵۵۵شهید لرستان ،سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در این کنگره ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا گفت: خداوند بزرگ را صمیمانه سپاسگزارم که امروز در این لحظات سرشار از معنویت و روحانیت ما را به میزبانی برای تجلیل از حماسه‌های جاودان شهیدان و به میهمانی لاله‌های سرفراز سرزمین جهاد و شهادت برگزیدند.
وی اظهار کرد: فرمایشات رهبر انقلاب در مورد لرستان، مفاخر این دیار و مردمان این سرزمین زیباترین، جذاب‌ترین و کامل‌ترین توصیف از شخصیت مردمان استان بود.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تشابه و تناظری بین طبیعت این سرزمین و مردمان آن برقرار است، گفت: اینجا سرزمین کوه‌های استوار و برافراشته است، سرزمین آبشارهای زلال و دریاچه‌های صاف و روشن، دشت‌های خرم و بانشاط، دقیقاً این صفات برای مردم لرستان نمود دارد، مردم لرستان تجسم همین فضیلت‌ها و درخشش‌ها هستند.
سردار سلامی افزود: مردمان غیور لرستان تجسم غیرت ابوالفضلی هستند، مردمانی با صداقت و با اخلاص و صاف و ساده، مردمان حماسه و دلاوری و از جان‌گذشتگی، طبیعی است چنین مردمانی شایسته تحسین و توصیف از سوی رهبر انقلاب باشند.
وی گفت: مفاخر لرستان، عالمان بزرگی از ستارگان بی‌غروب عالم اسلام هستند که همگی اسوه اخلاق و فضیلت و تقوا و بیرق‌دار جهاد سخت بودند. با برخی از این شهیدان همچون نعمت‌اله سعیدی آشنا بودم و زندگی کردم، جوانی آراسته، باتقوا، با ایمان و… که نمونه‌ای از جوانان این استان بود.
سردار سلامی با بیان اینکه لرستان دین خود را تمام قد به اسلام و ایران ادا کرد و جنگید، افزود: فرزندان این سرزمین دل‌های مستحکم و قدم‌های بلندی برای درهم شکستن دشمنان داشته و دارند و ۶۵۵۵ شهید استان حجت واضحی است بر بیعت و وفادادی، فداکاری، غیرت، شجاعت و ایثار این مردم.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز مفتخر به پابوسی خانواده این شهیدان شدم و این زیباترین نشان افتخار است، گفت: صبر و توکل و نجابت و آرامش و رضایت خانواده شهدا عنصر اصلی ترویج روحیه شهادت در جامعه ماست.
سردار سلامی با بیان اینکه معامله بزرگی که پدران و مادران و همسران و فرزندان شهدا با خدا کردند، زیباترین معامله است، اظهار کرد: شهیدان با شهادت به آرزوی خود رسیدند و در محضر جمال حق بی‌واسطه روزی‌خوار شدند و از زندگی دنیا چشم پوشیدند تا حیات جاودانه یابند، شهدا نفس خویش را فدای اسلام کردند تا اسلام سرفراز و سربلند بماند و کافران بر سرنوشت مسلمانان مسلط نشوند.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه شهادت هرگز کمرنگ، کم تأثیر و فراموش نمی‌شود، افزود: خانواده‌های شهدا نباید کم کاری کنند، کاری که نزد خداوند عظیم است، نباید کمرنگ شود چرا که جوانان جانِ خود را فدا کردند تا انسانیت زنده بماند، قطعاً عظمت کار خانواده شهیدان بسیار بزرگ‌تر از شهادت عزیزانشان است.
وی با اشاره به درخشش اسلام و به قدرت رسیدن این دین الهی در جهان گفت: اسلام آمد تا جامعه از اسارت، بردگی، ذلت، انحراف و ابتذال نجات یابد و از وادی ظلمت به وادی نور برود و این از درخشش راه و حرکت شهیدان است.
استاندار لرستان هم دراین مراسم ،ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا به ویژه شش هزارو ۵۵۵ شهید لرستان، با اشاره به دیدار اخیر دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای لرستان با مقام معظم رهبری، تعابیر معظم‌له در مورد لرستان را خدا قوتی برای دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای لرستان دانست و افزود: شهدای لرستان تعابیر راستین فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در باب شجاعت و دلیری مردم لرستان بودند.
استاندار لرستان با بیان اینکه بزرگداشت و تکریم شهدا مسئولیت ماست و افزود: باب شهادت از اول خلقت به روی بشر باز بوده؛ اما تاریخ تحولات انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که حفظ این سرزمین و ارزش‌های آن رهاورد خون هزاران شهید بوده که عاشقانه در راه حق، دین و ملت، فدا شدند.
وی با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ملی شش هزار و ۵۵۵ شهید لرستان گفت: در برگزاری این کنگره افراد مختلفی میدان‌داری کردند و در یک مسابقه برادرانه بین دستگاه‌ها، نهادها و اصحاب رسانه، روحانیت و همه ظرفیت لرستان این کنگره به ثمر نشست و دستاوردهای زیادی حاصل شد.

برگزاری بیش از ۲ هزار یادواره و پنج اجلاسیه در راستای کنگره ۶ هزارو ۵۵۵ شهید لرستان
فرمانده سپاه حضرا ابولفضل(ع) لرستان و دبیر کنگره ۶ هزارو ۵۵۵ شهید استان هم در ادامه مراسم با اشاره به اینکه برگزاری اقدامات ارزشمند در حوزه ایثار و شهادت از جمله کنگره های شهدا می تواند راهکاری موثر برای مقابله با جنگ نرم و رسانه

ای دشمنان اسلام و انقلاب باشد گفت: کنگره شهدای استان لرستان از دی ماه ۱۳۹۹ کلید خورد که در این راستا دو هزارو ۱۳۶ یادواره و پنج اجلاسیه در خرم آباد و دیگر شهرهای لرستان برگزار شده است .
سردار مرتضی کشکولی اظهار کرد:جمع آوری بیش از ۱۲۱ هزار سند از وصایا ، خاطرات و دست نوشته های شهدا، جمع آوری ۴هزار و ۶۰۰ عکس منتشر نشده از شهدا و دفاع مقدس و تبدیل آنها به ۴۰ برنامه رادیویی و تلویزیونی چاپ ۲۰۰ عنوان کتاب در طول ۳ سال گذشته در حوزه ایثار و شهادت و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، برگزاری بیش از ۲ هزار یادواره و پنج اجلاسیه در شهرهای مختلف استان برای مشارکت مردم بخشی از برنامه هایی است که با همکاری مسئولان ، مدیران و مردم انجام شده است .
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه ۱۵ پویش مجازی، ۲۰ قسمت پویا نمایی و چهار هزار و ۵۰۰ پوستر شهدا تهیه شده است، خاطرنشان کرد: در فضای مجازی با بهره‌گیری از فرهنگ شهید و شهادت، اقدامات قابل توجهی در راستای مبارزه با دسیسه‌های دشمن صورت گرفته است.
سردارکشکولی، خدمات درمانی به محرومین و مناطق محروم، سفر رایگان به مشهد مقدس و عتبات و عالیات، اهدای جهیزیه، ۱۵۰ کرسی مناظرات استاد و دانشجویی، حمایت از ۱۴ پایان نامه تحصیلات تکمیلی، اجرای صدها سرود و تئاتر خیابانی، افتتاح ۱۱ بوستان و پارک بانوان به نام شهدای استان از دیگر اقدامات انجام شده در راستای برگزاری کنگره ملی ۶ هزار و ۵۵۵ شهید لرستان بوده است.

پایان پیام/

ثبت نظر شما