حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1473 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
فرهنگ لرستان در برج آزادی نقش می بندد
17 اردیبهشت 1403 - 21:03
شناسه : 11351
بازدید 14
0

داریوش بارانی بیرانوند شامگاه دوشنبه در نشست اطلاع‌رسانی رویدادهای فرهنگی شهرداری خرم‌آباد که در سالن جلسات برگزار شد، با اشاره به اینکه راهبرد اصلی ما شهر فرهنگ مبنا و رویداد محور است، اظهار کرد: شهرها در تراز مراکز استان‌ها، کلان شهرها و شهرهای بزرگ دنیا، با تراز فرهنگی ارزیابی و سنجیده می‌شوند. وی با اشاره […]

ارسال توسط : نویسنده : نسرین قربانی

داریوش بارانی بیرانوند شامگاه دوشنبه در نشست اطلاع‌رسانی رویدادهای فرهنگی شهرداری خرم‌آباد که در سالن جلسات برگزار شد، با اشاره به اینکه راهبرد اصلی ما شهر فرهنگ مبنا و رویداد محور است، اظهار کرد: شهرها در تراز مراکز استان‌ها، کلان شهرها و شهرهای بزرگ دنیا، با تراز فرهنگی ارزیابی و سنجیده می‌شوند.

وی با اشاره به مفهوم « از دفع موش تا ارتقا هوش» افزود: اینکه این مفهوم را مطرح کردم یعنی مجموعه مدیریت شهری باید از خدمات شهری تا حوزه فرهنگی فعالیت داشته باشد.

شهردار خرم‌‌آباد تعالی‌ترین رسالت شهرداری‌ها را حوزه‌ فرهنگ عنوان کرد و گفت: شهرهایی که در رنکینگ ده شهر برتر جهان هستند هر ساله میزبان بزرگترین رویدادهای فرهنگی هستند.

بارانی بیرانوند تاکید کرد: با توجه به داشته‌های ما در حوزه‌ی تاریخی، فرهنگی و طبیعی سکوت ما در حوزه‌ی فرهنگی جایز نیست.

وی با اشاره به اینکه به مردم قول دادیم در راستای ارتقای نام خرم‌آباد و استان و شهرت جهانی اقداماتی انجام دهیم، گفت: شهر خرم‌آباد به عنوان نماینده ایران در یونسکو به عنوان ثبت جهانی دره خرم‌آباد و قلعه فلک‌الافلاک نامزد است و لازم است بدون مرزبندی تلاش کنیم که دره‌ی خرم‌آباد و قلعه ثبت جهانی شوند.

شهردار خرم‌‌آباد با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۰۰ رویداد فرهنگی با عاملیت یا مشارکت شهرداری انجام شد، بیان کرد: ما در این دوره از مدیریت شهری مرزها را در فعالیت‌های فرهنگی برداشتیم.

بارانی بیرانوند با بیان اینکه در گذشته تریبون‌های اصلی شهر خرم‌آباد و فضای رسانه‌ای آن صرفا در فضای اقتصاد بود که آن هم اقتصاد بومی استان نبود، گفت: کاری که انجام دادیم این بود که بخش قابل توجهی از این تریبون‌ها را در اختیار گرفتیم و اکنون این تریبون‌ها در اختیار فضای فرهنگی هستند.

وی به سه رویداد مهم خرم‌‌آباد در سه ماهه اول سال جاری اشاره کرد و افزود: بیست اردیبهشت ماه که روز خرم‌‌آباد است و یکم خرداد هم که به عنوان روز لرستان نام‌گذاری شد و می‌شود در این فاصله یک دهه فرهنگی برگزار کرد.

شهردار خرم‌‌آباد با اشاره به اینکه امسال به لطف مشارکت شرکای فرهنگی و مداخله‌ی استاندار همچنین توجه وزیر ارشاددر تاریخ ۲۰ اردیبهشت نورپردازی برج آزادی تهران را خواهیم داشت، تاکید کرد: ۲۰ اردیبهشت بیش از ۳ ساعت موسیقی متنوع لری پخش و گلونی با نورپردازی بر برج آزادی نقش می‌بندد، فرش لری نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

بارانی بیرانوند گفت: بیست اردیبهشت ماه شبی به یاد ماندنی در قالب دیوارنگاره‌ها برای معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های لرستان در برج آزادی به ثبت خواهد رسید.

وی تاکید کرد: این برنامه‌ها در راستای معرفی هویت شهر و استان است و ما اگر بتوانیم بخشی از هویت شهر خرم‌آباد را در حوزه تاریخ و طبیعت معرفی کنیم قطعا در حوزه‌های معیشتی تاثیرگذار خواهد بود.

شهردار خرم‌‌آباد گفت: ۲۳ اردیبهشت مراسم اصلی روز خرم‌آباد است که در محوطه قلعه فلک‌الافلاک برگزار خواهیم کرد، در این روز از چهره‌های برجسته در حوزه‌های فرهنگی، علمی تجلیل می‌شود.

بارانی بیرانوند بیان کرد: در ۲۶ ردیبهشت برنامه سی‌قاف با مضمون طنز در مورد مدیریت شهری برگزار خواهد شد.

وی رویداد نهایی را حضور ارکستر سمفونیک تهران در قلعه‌ی فلک‌الافلاک برای اجرای سمفونی فلک‌الافلاک عنوان کرد و گفت: این سمفونیک انتهای اردیبهشت ماه با نام «فلک‌الافلاک در فلک‌الافلاک» و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا خواهد شد اجرا خواهد شد.

شهردار خرم‌‌آباد گفت: اتفاق دیگری که درخردادماه انجام خواهد شد، برگزاری رالی خانوادگی از بام تهران تا بام خرداد ماه با حضور ۵۰۰ خانواده در تاریخ ۱۸، ۱۹ و ۲۰ خرداد است.

پایان پیام

ثبت نظر شما