حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1450 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
۳۸۰ کیلومتر فیبرنوری در محورهای اصلی لرستان در حال انجام است
20 بهمن 1401 - 13:57
شناسه : 3470
بازدید 39
1
مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: ۳۸۰ کیلومتر فیبرنوری در محورهای اصلی استان در حال انجام است.
ارسال توسط : نویسنده : زهره گودرزی منبع : ایسنا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلدر خبر به نقل از ایسنا مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: ۳۸۰ کیلومتر فیبرنوری در محورهای اصلی استان در حال انجام است.

نبی اله شمسی‌فر امروز، ۲۰ بهمن‌ماه در مراسم افتتاح طرح‌های مخابراتی بروجرد که به مناسبت ایام مبارک دهه فجر برگزار شد، اظهار کرد: مخابرات لرستان در سال ۹۹ رتبه ۲۸ کشور را داشت که تصمیم گرفته شد این وضعیت که برای مردم استان قابل‌قبول نبود ارتقا داده شود.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ به رتبه ۱۵ کشور ارتقا یافته و در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ با تلاش‌هایی که صورت گرفته مخابرات استان امروز در بین سه استان برتر کشور قرار دارد.

مدیر مخابرات منطقه لرستان خاطرنشان کرد: این مهم یک دستاورد بزرگ است که به‌واسطه این ارتقا بیش از ۱۶۷ پروژه مخابراتی در استان با اعتباری بالغ‌بر ۲۶۰ میلیارد تومان انجام شده است.

شمسی‌فر با بیان اینکه امروز انقلابی در مجموعه مخابرات استان رخ داده که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: تقریباً نهضت فیبر نوری در استان و رقم زده شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۳۸۰ کیلومتر فیبر نوری در محورهای اصلی، محورهای مواصلاتی شهری و بین‌شهری و روستایی در حال انجام است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان بیان کرد: در شهرستان بروجرد استفاده از ظرفیت تلفن ثابت نسبت به نرم استان بیشتر است و بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در حوزه تلفن با تکنولوژی روز در بروجرد انجام شده است.

شمسی‌فر ادامه داد: مناطق زیادی از شهر بروجرد به تکنولوژی اتصال منازل به فیبر نوری انجام شده و دو منطقه ۵ هکتاری و ۱۰ هکتاری نیز در دست اقدام است که بعد از اتمام به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مردم از خدمات و بستر فیبر نوری در منازل برای مناطقی که بستر فیبر نوری انجام شده استفاده کنند، افزود: روند تحولات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌سوی هوشمند سازی است و دیری نخواهد پایید که خانه و شهر هوشمند را خواهیم داشت.

مدیر مخابرات منطقه لرستان تصریح کرد: بستر این خانه و شهر هوشمند اتصال منازل و ادارات به شبکه‌های نوین فیبر نوری است.

شمسی‌فر خاطرنشان کرد: اقدامات دیگری که دنبال می‌کنیم این است که با اتصال سایت تلفن همراه به شبکه فیبر نوری برای گذر از نسل ۳ و ۴ به نسل ۵ و ۶ و تلفن همراه ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: در این حوزه نیازمند همکاری دستگاه هستیم قطعاً با شروع ارتقاء نسل ۴ به ۵ نیازمند توسعه و ایجاد سایت‌های بیشتری در سطح شهرستان هستیم.

مدیر مخابرات منطقه لرستان بیان کرد: سایت تلفن همراه متعلق به اپراتورهای تلفن همراه و همه اپراتورها هیچ‌گونه ضرر و زیان جسمی و پزشکی ندارد.

شمسی‌فر با اشاره به سرقت‌ها، گفت: این امر هزینه زیادی به ما تحمیل می‌کند که در این راستا باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

پایان پیام/

https://cdn.yektanet.com/assets/templates/iframe/banner_template.html?v=20230109018

ثبت نظر شما