حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1447 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
13 اسفند 1401 - 16:36
شناسه : 4642
بازدید 61
4
اداره کل هواشناسی لرستان با صدور اطلاعیه‌ای از فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر شنبه ۱۳ اسفندماه با هشدار سطح زرد در لرستان خبر داد.
ارسال توسط : نویسنده : قاسمی منبع : یافته

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلدر خبر به نقل از یافته ،اداره کل هواشناسی لرستان با صدور اطلاعیه‌ای از فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر شنبه ۱۳ اسفندماه با هشدار سطح زرد در لرستان خبر داد.
در این اطلاعیه آمده است:
نوع مخاطره:
ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق، در نواحی مستعد رگبار تگرگ، در مناطقی از شمال و شرق رگبار پراکنده برف، در نواحی از جنوب شرق رگبار برف، در ارتفاعات و جاده‌های مواصلاتی مناطق جنوب شرقی احتمال کولاک برف، وزش باد شدید، احتمال خیزش گرد و غبار در همه نقاط استان لرستان خواهد بود.
اثر مخاطره:
با هشدار سطح زرد باعث لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد، آبگرفتگی معابر، ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها، تخریب و خسارت به محصولات کشاورزی، آسیب به سازه‌های موقت در اثر وزش باد، مه آلودگی گذرگاه‌ها به همراه کاهش میدان دید خواهد شد.
توصیه: هم استانی‌ها از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند و در سفر‌های برون شهری احتیاط کرده و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات پیشگیرانه از خسارت در فعالیت‌های کشاورزی و حوضچه‌های پرورش ماهی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم است.
با فعالیت این سامانه طی امروز سرعت وزش باد در همه نقاط استان افزایش می‌یابد و به بازه نسبتاً شدید تا شدید لحظه‌ای می‌رسد همراه با این شرایط احتمال آسیب به سازه‌های سبک شهری و روستایی وجود دارد. روابط عمومی شهرداری منطقه دوخرم اباد.

پایان پیام/

ثبت نظر شما