حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1454 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
پیگیری اداره‌ کل حفاظت محیط زیست لرستان برای تسریع در اجرای طرح کهاب
25 مرداد 1402 - 19:30
شناسه : 8532
بازدید 42
2
جلسه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با مدیران شرکت پخش‌ فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان در خصوص پیگیری، اجرا و نهایی شدن طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان منبع : روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان؛ جلسه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با مدیران شرکت پخش‌ فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان در خصوص پیگیری، اجرا و نهایی شدن طرح کهاب( کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) در تاریخ ۲۴ مرادماه ۱۴۰۲ در محل شرکت پخش فرآورده نفتی منطقه لرستان برگزار شد.

علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص گفت؛ طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) که به منظور کاهش آلایندگی ناشی از بخارات بنزین و کاهش اثرات زیان بار بهداشتی و زیست محیطی آن بر سلامت عموم بخصوص کارکنان جایگاه‌های سوخت، مراجعین، شهروندان و ساکنان مناطق همجوار با جایگاه‌های سوخت در حال اجرا و نهایی شدن می باشد، در سه مرحله در حال اقدام می‌باشد.

سالاروند در خصوص مراحل اجرای این طرح گفت؛ طرح کهاب در سه مرحله باید طراحی و اجرا شود که مرحله اول شامل جمع آوری بخار بنزین از مخازن جایگاه‌­های سوخت و انتقال آن­ به تانکر­های حمل سوخت و مرحله دوم شامل جمع آوری بخار بنزین از باک خودروها در هنگام سوخت­گیری و انتقال آن به مخزن ­های جایگاه سوخت و مرحله سوم شامل انتقال بخارهای بنزین جمع آوری شده به سیستم بازیافت و تبدیل آن ­ها به سوخت مایع می‌باشد که اجرا کردن هر کدام از این مراحل نیازمند تجهیزات خاص خود و همچنین مستلزم اعمال تغییرات و اقداماتی در مجاری عرضه، تانکر­های حامل فرآورده، سکوها و بازوهای بارگیری و روش تحویل سوخت خواهد بود.

سالاروند در ادامه‌ گفت؛ با اجرای طرح کهاب علاوه بر کاهش‌ آلایندگی ناشی از بخارات بنزین و کاهش اثرات زیان بار آن بر سلامت جامعه ‌و زیستمندان، باعث صرفه اقتصادی ناشی از بازیابی مقدار قابل توجهی بنزین برای هر یک از جایگاه سوخت داری طرح کهاب خواهد شد.

سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این جلسه ضمن تأکید در جهت اجرا و نهایی شدن کامل این طرح در استان گفت؛ داشتن هوای پاک یکی از مصادیق حقوق عامه است که با اجرای این طرح و همچنین توزیع بنزین یورو ۴ در جایگاه‌های عرضه سوخت می‌توان شاهد کاهش چشمگیر آلایندگی های ناشی از بخارات بنزین در هوای شهرها شد.

سالاروند در پایان با ابراز خرسندی از احساس مسئولیت مدیران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان در این زمینه گفت؛ تلاش برای تسریع در اجرایی شدن این طرح در استان معمول خواهد شد و استفاده از ظرفیت‌های و روش‌های قانونی مختلف برای تسریع در اجرای این طرح در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ثبت نظر شما