حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1450 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
رئیس کانون وکلای استان لرستان: فقدان حقوقدان سبب ایجاد اختلال در قانون گذاری می شود، کمیسیون قضایی در مجلس شورای اسلامی بعد از دوسال تشکیل شده است
14 اسفند 1402 - 17:10
شناسه : 10940
بازدید 31
1
غلامرضا رفیعی رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان در نشست با خبرنگاران که به مناسبت روز وکیل برگزار شدبرنامه ها و وضعیت این کانون را تشریح کرد و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
ارسال توسط : نویسنده : علی حسینی منبع : اندیشه زاگرس

غلامرضا رفیعی رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان شنبه در نشست با خبرنگاران که به مناسبت روز وکیل برگزار شد اظهار نمود

قانون وکالت در سال های ۱۳۱۵ و ۱۳۱۶ بطور اختصاصی تصویب و در این قانون به طور مفصل به اینکه وکالت چه شغلی و وکیل چه وظایفی داشته و تحت چه قوانینی باید وظایف خود را انجام دهد، پرداخته شده است.

رفیعی با ابراز تاسف در زمینه  فقدان حضور حقوقدان مجرب در مجلس شورای اسلامی گفت: فقدان حقوقدان سبب ایجاد اختلال در قانون گذاری می شود، کمیسیون قضایی در مجلس شورای اسلامی بعد از دوسال تشکیل شده است

وی افزود: در انتخابات مجلس باید طوری برنامه‌ریزی شود که حقوقدانان خود به عنوان نامزد انتخاباتی در صحنه حضور یابند.

وی ادامه داد: در تمام کمیسیون های تخصصی مجلس باید افراد متخصص و باتجربه حقوق وجود داشته باشد تا قوانین حقوقی را در حوزه مربوطه و کمیسیون تخصصی بکار گیرند،

رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری لرستان گفت: ۲۵۳ کارآموز وکالت امسال با اجرای قانون تسهیل در لرستان پذیرفته شده اند، در حالیکه از سال ۸۹ تا ۱۴۰۲ تنها ۲۰۰ نفر کارآموز پذیرفته شده بودند.

وی از پیگیری ۵۲۵ پرونده از سوی وکلای معاضدتی و تسخیری کانون وکلای استان طی امسال خبر داد و گفت: از این تعداد حدود ۱۰۰ مورد تسخیری و مابقی معاضدتی بوده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان اظهار داشت: از زمانی که کانون وکلا در لرستان تشکیل شده تا کنون ۷۶۰ نفر وکیل پایه یک عضو آن شده است.

وی ادامه داد: امسال ۲۲ پرونده مربوط به موسسات حقوقی غیرمجاز در کمیسیون ثبت و بررسی شده که از این تعداد ۱۲ موسسه پلمب و ۱۰ پرونده نیز هم اکنون در دادگستری در جریان است.

رئیس کانون وکلای لرستان در پاسخ به پرسشی در زمینه نحوه رسیدگی به تخلفات وکلا و آمار مربوطه گفت:” کانون وکلا مطابق قانون از طریق دادسرا و دادستانی و دادگاه انتظامیِ خود به تخلفات و شکایات وارده رسیدگی می کند.

در این نشست خبری رئیس کانون وکلای لرستان ضمن تشریح دیدگاهها و آخرین اخبار کانون به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند

پایان پیام/

ثبت نظر شما