حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1454 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
صنعت پر طمطراق وبکر گردشگری لرستان در محاق بی برنامگی
10 تیر 1402 - 18:54
شناسه : 7764
بازدید 44
2

یادداشت امیر محمود داوودی نژاد بر کسی پوشیده نیست و قطعا هم نباید از مدیران گردشگری استان لرستان پوشیده باشد و آنهم اینست که توریسم یک صنعت مبتنی بر دانش ، فن و هنر مدیریت آن است و در سالهای آتی اقتصاد برتر جهان خواهد شد و همچنین اقتصاد توریسم یک اقتصاد نامرئی پر بازده […]

ارسال توسط : نویسنده : محمود داوودی نژاد منبع : خبرفوری وسری

یادداشت

امیر محمود داوودی نژاد

بر کسی پوشیده نیست و قطعا هم نباید از مدیران گردشگری استان لرستان پوشیده باشد و آنهم اینست که توریسم یک صنعت مبتنی بر دانش ، فن و هنر مدیریت آن است و در سالهای آتی اقتصاد برتر جهان خواهد شد و همچنین اقتصاد توریسم یک اقتصاد نامرئی پر بازده می باشد که از نفت و گاز و … پیشی می گیرد .
دردولت کار وکرامت سیزدهم وبا حضور یک مدیر کاملا علمی وعملی ومتخصص بنام عطا حسن پور که خود کارشناس ونخبه زبده میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان بر مسند مدیریت این اداره کل پر طمطراق ولی محجور افتاده لرستان شاهد توسعه واحیای صنعت پردر آمد وتولید کننده ثروت برای استان باشیم ولی عملا علیرغم احترام ویژه به دکتر حسن پور هنوز این اداره کل درحوزه گردشگری نیازمند بازنگری وتجدید عملکرد است.
جذب گردشگر نیازمند اقدامات گسترده به‌ خصوص در بخش زیرساختی و سرمایه‌گذاری است.
لرستانی ها‌ها در سرزمینی زندگی می‌ کنند که از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب با جاذبه‌های هفت‌ رنگی آذین بسته‌ شده است که باید قدردان تمام این نعمت‌های خدادادی باشیم و از آن‌ها برای توسعه اقتصادی استان نهایت استفاده را ببریم.
لرستان را می‌توان سرزمین کوه های سربه فلک کشیده، رودخانه های خروشان و آبشارهای سحرانگیز، دشت های بهشتی، دریاچه های منحصر به فرد، تالابهای بکر و جنگلهای انبوه بلوط نامید، جایی که یک قطعه ناب از طبیعت بهشت وار ایران اسلامی را در خود جای داده است.
گردشگری در دنیای امروزی یکی از صنعت های پردرآمد و اقتصادی محسوب می شود و بسیاری از کشورها سعی کرده اند با بهره گیری از این صنعت خود را به سمت توسعه سوق دهند اما آنچه در این میان به عنوان پرسش مطرح می شود، سهم کشور و لرستان از این صنعت چه اندازه ا
اما جای تاسف دارد که انگار خیلی از مدیران گردشگری ما در این سالها از گردشگری فقط تصاحب کرسی مدیریت آنرا دیده و شناخته اند .
همه جهان می داند که دره خرم آباد،ابشار وروستای بیشه و… ” درحال ثبت جهانی شدن هستند و این بدان معنی است که برنامه های خاصی باید محور توسعه صنعت توریسم این مناطق قرار گیرد ، اما با کمال تاسف جای خالی برنامه و هنر مدیریت این سرمایه عظیم،  اظهر من الشمس است .
دره خرم آباد وروستای بیشه وخیلی از مراکز گردشگری لرستان از جهانی شدن فقط تبلیغات و نامش را یدک می کشد .
در این ایام با خیلی از صاحب نظرات وفعالین گردشگری تبادل نظر کردم و از دغدغه ها و کرده و نکرده های مسئولین متولی ، بحث شد و غمگینانه اینکه غربت این عزیزان را در میانه برنامه های مدیران گردشگری استان بوضوح می بینیم .
البته نمی توان نام توریسم بدان معنای خاص را روی گردشگری در مناطق بکر گردشگری استان که در حال ثبت جهانی هستند گذاشت چرا که همه آنچه که هست فقط حاصل تلاش علاقمندان و جوانان جویای کاری است که در قالب بوم گردی با بهره بردن از اکوتوریسم و طبیعت خدادادی تن به کار داده و با هزار و یک مشکل دسته و پنجه نرم می کنند .
متاسفانه ضعف مدیریت در این حوزه آنقدر مشهود است که آرام آرام رویداد ” ثبت جهانی دره خرم آباد وروستای بیشه ” در حال فراموشی از اذهان مردم آن منطقه هم می باشد چه برسد به دیگر مناطق کشور و دنیا …
و اما خیلی از کسانی را هم که با عشق و علاقه به توسعه علمی و پایدار صنعت توریسم در مناطق بکر کردشگری استان می اندیشیدند و در آن قدم گذاشته بودند ، دلسرد و مایوس کرده است .
گاها مشاهده می شود که در خلاء ناشی از عدم حضور برنامه و مدیریت در این حوزه برخی ها سوداگر فرهنگ و اصالت منطقه شده و در لوای این بی تدبیری ها مروج نابهنجاری های آسیب زای متعددی گردیده اند .
از مدیران وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی می پرسم که برای منطقه ای که ثبت جهانی شده و می تواند زمینه ساز اشتغال پایدار و رونق اقتصاد مردم روستایزبیشه و حتی استان گردد ، چه برنامه هایی داشته و دارید ؟ و چه گامهای عملی موثرِ غیر شعاری و کلیشه ای در مسیر توسعه این صنعت در روستای بیشه ودره خرم آباد برداشته اید ؟
مطالبه گر توسعه ی گردشگری ناب وبکر استان هستیم و قطعا پیگیر خواهیم بود .

    
پایان پیام/

ثبت نظر شما