حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1468 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
23 خرداد 1402 - 18:47
شناسه : 7454
بازدید 86
1
ابتدا از مدارسی که دارای استانداردهای فضای فیزیکی ، تجهیزات و امکانات آموزشی، رفاهی وبهداۺتی می باشند همچنین مدیران و مربیان ماهر ، فعال ، تخصصی و اخلاقی دارند
ارسال توسط : نویسنده : علی نقی جمشیدی منبع : کلدرخبر

یادداشت:

مدرس تعلیم و تربیت لرستان :جمشیدی

ابتدا از مدارسی که دارای استانداردهای فضای فیزیکی ، تجهیزات و امکانات آموزشی، رفاهی وبهداۺتی می باشند
همچنین مدیران و مربیان ماهر ، فعال ، تخصصی و اخلاقی دارند
قدر دانی می شود وعرض خداقوت و دست مریزاد داریم ،

اما،،،،،،،،،،،،،،،،

روی صحبت ما با مدارس
نا کار آمدی است که با ترفند های تبلیغاتی صوری ، قول نمرات و کارنامه عالی اما فاقد علم و مهارت و پوچ ، با بوق و کرنا به جذب مشتری می پردازند
و صرفا به اخذ شهریه های کلان و سوداگری می اندیۺند ،

هدف تعلیم و تربیت چیست؟

پرورش استعداها ی دینی ، اخلاقی ، هنری، ورزشی ، خلاقیت علمی ، مهارتهای زندگی ، ارتباط ، شهروند اجتماعی است،،،،،

بنا بر این می بایست ، مدیران مربیان و معلمان ابتدا از نظر ظاهری، فنی، تخصص، ویژگیهای زیر را داشته باشند:;;;;;;;;;

  • ژست ظاهری متعارف

+گواهینامه رسمی آموزشها ی تخصصی و عمومی مرتبط

  • هنر های گوناگون و روشهای تدریس
  • مهارت اصول تربیتی روابط اجتماعی
  • اطلاعات روانشناسی پر بار ، غنی و با تجربه

متاسفانه در
(بعضی مدارس غ دولتی )
موسسان و مدیران نیروهای آزاد با حقوق اندک بکار می گیرند که هیچکدام از فاکتورها و مهارتهای مربیگری و معلمی فوق را کسب نکرده اما به آموزش روزمرگی ،
بی هدف کودکان، نوجوانان و جوانان می پردازند که از نظر آموزشی و تربیتی مشکلاتی را خلق می کنند ،
پایه های تحصیلی و تربیتی را سست، فاقد مهارت و بی انگیزه می نمایند ،

چطور برای خرید یک کالا ی مصرفی خانگی یا پوشاک و ،،، تحقیق و پرسش می شود اما برای تربیت و آموزش یک انسان که ثمره زندگی یک خانواده است تحقیق و پرس و جویی بعمل
نمی آید؟¿؟؟؟؟!!!

در این میان ابتدا اولیای نا آگاه و سپس مسولان مدارس غیر دولتی نا کارامد و صرفا تبلیغاتی و صوری که با قول دادن نمرات بالا و کارنامه عالی بدون سواد و مهارت آنها را به دام انداخته ،جیبشان را خالی اما از نظر تربیتی ،علمی و مهارتهای زندگی تهی می نمایند مقصرند،

از طرفی ادارات آموزش و پرورش
در برابر خدا و اولیا مسولند که با نظارت دقیق و حرفه ای و بدون اغماض::::::::

به مدارسی که استانداردهای کافی ندارند ،
مدیران و معلمان غیر حرفه ای ،
آزاد و نا کار آمد،
فاقد مهارت وتخصص اند
از نظر فضای فیزیکی ساختمانی متروکه ، بدون محوطه ، قدیمی
،نا ایمن و نا مناسبند

همچنین فاقد فاکتورهایی
چون:::::
تجهیزات و امکانات رفاهی، بهداشتی ،

  • آزمایشگاه،
  • کتابخانه،
    -کلاس هوشمند ،
    -سایت ،
    -نمازخانه و،،،،
    باشند ،جلوگیری کرده
    و اجازه فعالیت ندهند ،

چون با اخذ شهربه های کلان فقط به روزمرگی و اتلاف اوقات زندگی فراگیران می پردازند،

حال اولیا ی گرامی را
آگاهی بخشیم تا از بین مدارس غیر دولتی ، با تحقیق جامع دست به انتخاب بزنند تا
سرمایه مالی، سرمایه اجتماعی و انسانی ، وقت و انرژی خود و فرزندان را تلف نکنند ،

به امید توفیق همکاران فرهنگی در پرورش و آموزش هدفمند و اصولی در مدارس استاندارد اخلاقی، مهارتی و علمی

پایان پیام/

ثبت نظر شما

4 دیدگاه برای “اوضاع تحصیلی و تربیتی (بعضی مدارس غیر دولتی)چگونه است؟”
  1. از کلیه پرسنل و مدیریت رسانه اگاهی بخش و پیگیر مسائل آموزشی و تربیتی استان لرستان در پایگاه خبری کلدر خبر کمال تشکر را داریم ـ

    ـ انجمنهای اولیا و مربیان خرم آباد

    پاسخ
  2. جناب آقای حسینی و تیم فعال رسانه ای کلدر خبر
    ـ
    رسالت واقعی رسانه ی شما آگاهی بخشی ، پیگیری نظرات ، پیشنهادات و انتقادات و رعایت حقوق شهروندی و بهبود عملکرد مراکز آموزشی و تربیتی و سربلندی کشور ایران است

    ا

    از همه ی شما کمال سپاسگزاری را داریم
    خداقوت و دست مریزاد ـ

    جمع کثیری از فرهنگیان و دانشگاهیان لرستان

    پاسخ