حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 29 شوال 1445 Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1456 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
کشت داروهای گیاهی در استان دو برابر می شود
07 اردیبهشت 1402 - 3:39
شناسه : 6587
بازدید 49
1
در راستای توجه به استعداد های استان در کاشت داروهای گیاهی مطرح شد رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: الان در استان ۶۰۰۰ هکتار کشت گیاهان دارویی داریم که برنامه‌ریزی کردیم تا افق ۱۴۰۴ آن را به ۱۲ هزار هکتار برسانیم
ارسال توسط : نویسنده : نظری منبع : روابط عمومی جهاد سازندگی

.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلدر خبر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی لرستان سید عماد شاهرخی ششم اردیبهشت ماه در بازدید از طرح ترویج گیاه دارویی موسیر شهرستان خرم‌آباد و مرکز جهاد کشاورزی قائدرحمت روستای کریم‌آباد رازان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما در استان بحث توسعه کشت‌های اقتصادی در دیمزار هاست.

وی افزود: الان در لرستان ۶۰۰۰ هکتار گیاهان دارویی داریم که برنامه‌ریزی کردیم تا افق ۱۴۰۴ آن را به ۱۲ هزار هکتار برسانیم.

شاهرخی تصریح کرد: ترویج و توسعه موسیر را در روستای کریم‌آباد رازان در دستور کار قرار دادیم و الان ۶۰ هکتار کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: ما باید کاری کنیم که این مقدار را توسعه داده و در کنار آن صنایع تکمیلی و تبدیلی را نیز بیاوریم که بتوانیم فرآوری و برندسازی داشته و ارزش افزوده را ایجاد کنیم که کشاورزان رغبت بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز ستاد اجرایی فرمان امام(ره) پای کار هستند که تسهیلات لازم را تأمین کنند.

این مسئول گفت: از کشاورزان درخواست داریم با توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی همراه باشند که هم بتوانیم کشت‌های مناسب را در استان داشته و هم بحث بهره‌وری در دیمزارها را افزایش دهیم.

پایان پیام/

ثبت نظر شما