حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1450 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
09 فروردین 1402 - 10:54
شناسه : 5718
بازدید 130
1
ایجاد دلخوشی و کمک به احیای محیط زیست جشنواره رهاسازي ماهي‌هاي قرمز سفره هفت‌سين، ۱۰ فروردين سال جاري در دریاچه پارک شاپوری خرم‌آباد برگزار مي‌شود.
ارسال توسط : نویسنده : قاسمیان منبع : یافته

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلدر خبر به نقل از یافته، این جشنواره در سال ۸۹ برای نخستین بار در کشور برگزار شد و امسال به همت شهرداری خرم‌آباد در پارک شاپوری خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

در راستای برگزاری این جشنواره، شهروندان ماهی‎های باقی‌مانده سفر هفت‌سین خود را در دریاچه پارک شاپوری خرم‌آباد رها می‎کنند‌.

همه‌ساله به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب در خصوص جمع‌آوری ماهی‎های قرمز سفره هفت‌سین، تعداد زیادی از این موجودات زیبا، پس از پایان تعطیلات نوروزی و به دلیل ماندگاری در ظروف شیشه‎ای، از بین می‎روند.

برگزاری این جشنواره موجب حفظ حیات تعداد زیادی از ماهی‎های سفره هفت‌سین و همچنین صیانت از محیط‌زیست به دلیل ممانعت از رهاسازی این‌گونه ماهیان در رودخانه‎ها و منابع آبی منطقه می‎شود.

جشنواره رهاسازی ماهی‌های قرمز ساعت ۱۱ پنج‌شنبه، ۱۰ فروردین‌ماه ، در پارک شاپوری خرم‌آباد برگزار خواهد شد

پایان پیام/

ثبت نظر شما