حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1471 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
26 فروردین 1402 - 11:11
شناسه : 6277
بازدید 88
1
افزایش یک هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی، تکمیل طرح های نیمه تمام، توسعه زیرساخت ها، افزایش مراکز بهداشت و درمان و تامین تجهیزات رهاورد دولت سیزدهم در لرستان است.
ارسال توسط : نویسنده : ناشناس منبع : ایرنا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلدر خبر به نقل از ایرنا ،گسترش عدالت در نظام بهداشت و درمان یکی از ارزنده‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در محرومترین نقاط کشور است که لرستان نیز با وجود محدودیت و کمبودهای تاریخی در زیرساخت های بهداشتی، اما اکنون در این بخش به شرایط قابل توجهی رسیده است.

بهره مندی از خدمات بهداشتی و درمانی مناسب از مهمترین مطالبات افراد محسوب و بهداشت و درمان به عنوان یکی از پیش شرط های اصلی نظام های رفاه اجتماعی نیز شناخته می شود که خوشبختانه در دولت سیزدهم با ایجاد زیرساخت های لازم و برگزاری اردوهای جهادی، خدمات بهداشتی درمانی به میان محرومترین مناطق رفته است.

توسعه و عدالت در امر بهداشت و درمان همواره از اولویت های مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و طی این سالیان، محرومیت زدایی و دسترسی تمام اقشار جامعه به ویژه نیازمندان به خدمات بهداشتی درمانی در سرلوحه امور قرار داشته که دولت سیزدهم نیز با تاکید بر این مهم در راستای زدودن غم محرومیت در این حوزه گام بلندی برداشته است.

بهبود وضعیت سلامت عمومی شهروندان، افزایش محصولات درمانی و پزشکی در نقاط مختلف کشور، افزایش سطح امید به زندگی، کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های واگیردار، افزایش تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، رشد تعداد پزشکان و متخصصان حوزه سلامت، رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی، ارتقای تجهیزات پزشکی درمانی و خودکفایی در تولید لوازم پزشکی از جمله مواردی است که نشان دهنده رشد و پیشرفت در حوزه سلامت می باشد.

لزوم ایجاد زیرساخت های بهداشت و درمان و توسعه تجهیزات و امکانات در مناطق مختلف کشور، از نخستین اولویت های نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در این راستا اقدامات قابل توجهی در لرستان شده و این در حالی است که این استان طی سال های گذشته یکی از مناطق محروم در حوزه بهداشت و درمان بود تاحدی که بسیاری از بیماران جهت تکمیل مراحل درمانی ناچار به سفر به دیگر استان ها بودند.

با اقدامات جهادی در دولت سیزدهم خدمات قابل توجهی در حوزه بهداشت و درمان لرستان شده است که برخی از این اقدامات روز سه شنبه در نشست خبری رییس و هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی استان مطرح شد.

یک هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت بیمارستان های لرستان افزوده می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت:یک هزار و ۲۰۰ تخت در قالب چهار بیمارستان دورود، خرم آباد، کوهدشت و رومشکان در حال اجرا و حدود یک سوم تخت های استان در حال راه اندازی است.

دکتر بهرام دلفان با بیان اینکه پارسال ۱۰۰ میلیارد تومان در راستای تکمیل طرح های نیمه تمام بیمارستانی خرم آباد، دورود و کوهدشت تخصیص یافته است ادامه داد: این اعتبارات در قالب مصوبات سفر رییس جمهور طی ۲ مرحله، تخصیص یافته که با تزریق این اعتبارات عملیات اجرایی طرح ها شتاب خوبی گرفته است.

وی با بیان اینکه عمده ترین مصوبات حوزه بهداشت و درمان لرستان در جریان سفر سال ۱۴۰۰ هیات دولت به استان تکمیل سه بیمارستان نیمه تمام بود اظهار داشت: برای تکمیل بیمارستان نیایش خرم آباد ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شد که بخش مهمی از این رقم از محل ماده ۵۶ بوده و تاکنون مبالغی از آن تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه جهت تکمیل بیمارستان های گهر دورود و رازی کوهدشت ۴۰ میلیارد تومان مصوب شده است افزود: طی سال گذشته مبالغی به طرح بیمارستان کوهدشت تزریق شده است.

دلفان با بیان اینکه طرح های بزرگ دانشگاه تعطیل نشده است و اکنون حدود یک سوم تخت های موجود بیمارستانی استان جدید شده و در حال راه اندازی است اظهار داشت: تامین منابع پیش بینی شده است و تا سه سال آینده یک هزار و ۲۰۰ تخت راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه روستاها و مناطق محروم مدام بازدید و سرکشی می شود ادامه داد: اردوی جهادی دندانپزشکی در منطقه قلعه میشوند پلدختر برگزار شد و در این راستا هشت اردوی جهادی در روستاهای و شهرهای کوچک برگزار شده است.

۱۰۵ طرح بهداشتی درمانی نیمه تمام تکمیل می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به تکمیل طرح های بهداشتی و درمانی و تامین تجهیزات پزشکی در استان گفت: تامین منابع پیش بینی شده است و در صورت تخصیص اعتبارات طرح های استان تکمیل می شود.

دلفان با اشاره به تکمیل چندین درمانگاه در سطح استان افزود:تامین منابع طرح های استان از طرف وزارت خانه حمایت می شود و تمام طرح ها در حال اجرا هستند همچنین طرح اورژانس عشایر به زودی کلنگ زنی خواهد شد.

وی ادامه داد:آنژیو گرافی خرم آباد و دورود و دستگاه سی تی آنژیو در استان تامین شده است که در مجموع ۲میلیون و ۱۰۰ هزار یورو در این راستا هزینه شده است و تا آخر سال نیازهای تجهیزاتی برطرف می شود.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه های استان ضعیف و هزینه زا هستند ادامه داد: می توان آزمایشگاه ها را به بخش خصوصی واگذار کرد.

دلفان با بیان اینکه یکی از مشکلات درمان لرستان کمبود پزشک است افزود: یکی از راه حل های این موضوع، بومی گزینی می باشد که سهمیه‌های تخصصی برای استان دیده شده است.

وی حوزه سلامت را یکی از ظرفیت‌های اشتغال زایی استان برشمرد و تصریح کرد: مطالبات شخصی سطح مطالبات استان را پایین آورده است بنابراین مطالبات ملی و استانی باید جایگزین این خواسته ها شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه این دانشگاه ۳۲۰ میلیارد تومان در حوزه دارویی کمبود دارد اظهار داشت: کمبود دارویی درکل کشور وجود دارد ولی در بیمارستان ها و مراکز دولتی این استان، کنترل شده است.

ثبت نظر شما