حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1450 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
جز راست نباید گفت،هر راست نشاید گفت
18 اسفند 1402 - 3:50
شناسه : 10996
بازدید 66
1
مخاطبی که بنظر می رسد یکی ازفعالان سیاسی ستاد یکی ازکاندیداهای انتخابات باشد ضمن رعایت اصول و اخلاق بانوشتن یک یادداشت انتقادی باتوجه به تخلفات انجام شده یا محتمل در انتخابات دور اول توپ رابه زمین رسانه ها انداخته و از رسانه ها برای شفاف سازی و مبارزه با فساد استمداد طلبیده است این در حالیست که نگارنده بیشتر از هر کس از وضعیت موجود آگاه است ومی داند تخلف مختص کاندیدا یا گروه خاصی نبوده و نیست
ارسال توسط : نویسنده : علی حسینی منبع : یادداشت

یادداشت

✍️علی حسینی


در پاسخ مطلبی که از طرف یک مخاطب منتشر شده و خبرنگاران حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی را مخاطب قرار داده بودضمن احترام به تلنگر این مخاطب منتقد باید نوشت؛ آنقدر فضا غبار آلود است که انسان عاقل نمی تواند قلم بزند.

بی شک آینده سیاسی کشور به انتخابات بستگی دارد چرا که انتخابات مجلس شورای اسلامی در حال حاضر و همه انتخاب ها در طول تاریخ چهل و چند ساله نظام جمهوری اسلامی ایران ،نماد جمهوریت نظام و دموکراسی است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
از طرفی جذب مشارکت حداکثری یکی از راهبردهای مقام معظم رهبری در مورد برگزاری انتخابات پرشور است و از قضا اولین راهبرد معظم له مشارکت حداکثری است.


اهمیت انتخابات کنونی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نیز آنقدر بالاست که مقام معظم رهبری از مدت ها پیش به ان پرداخته است و مشارکت،امنیت،سلامت و رقابت را راهبردهای مهم این مقوله برشمرده است.
متآسفانه در اجرای انتخابات باب شده است برخی اشخاص حقیقی و حقوقی که کارکشته این کار هستند دست به اعمال نفوذ زده و رقبای خود را ناجوانمردانه قبل از رسیدن به رقابت قلع و قمع می کنند ، این روزها خیلی از شخصیت های مطرح ذبح شده و خود را ذبیح انگ ها ،تهمت ها و پاپوش های این افراد صاحب نفوذ می دانند و آیه شریفه ،بای ذنب َ قتلت ؟را زمزمه می کنند
بعد از تآیید صلاحیت افراد نیز این شخصیت ها از انواع روش ها درست و غلط برای جمع آوری آرای مردم استفاده می کنندو هرکدام دیگری را محکوم به تقلب و تخلف می کنند و فریاد وا مصیبتا سرمی دهند
لازم به ذکر است مردم خواهان برگزاری انتخابات سالم هستند بر اساس قانون باید سلامت انتخابات تضمین شود ولی مگر می شود با اعمال نفوذ برخی اشخاص در چینش نیروهای اجرائی و نظارت انتخابات سالم بر گزار کرد؟ و یا می شود من تخلف کنم و از دیگران انتظار عدم تخلف داشته باشم؟
این روز ها بحث خرید و فروش آرا در برخی حوزه ها گرم است و حضور بعضی هلدینگ ها از جنوب و شمال بین مردم رد و بدل می شود که از کمک چهارصد میلیاردی یک هلدینگ به یک کاندیدای خاص سخن به میان می آید(ضمن بی طرفی در رد یا تآیید این موضوع) یاد آور می شوم؛ تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها!
در مطلب منتشر شده از مدیران اموزش و پرورش گلایه شده که چرا از یک کاندیدا حمایت می کنند اگر این ادعا صحت داشته باشد تخلف است و تخلف مدیران مذموم است و باید بررسی شود ولی سیاسی شدن آموزش و پرورش و جانبداری این سازمان از کاندیداها حرف تازه ای نیست از پنج دوره پیش سوء استفاده از آموزش و پرورش باب شده است و همیشه مدیریت و نیروی انسانی این سازمان نقش تعیین کننده ای در انتخاب کاندیدا ها داشته است.

گفته می شود در یک دوره انتخاباتی مجلس شورای اسلامی مدیر اداره برای کاندیدای خاص از همه نیروهای اداری کمک مالی تعیین و اخذ کرده و قول داده با تخصیص ساعت اضافه کاری جبران کند«برای اثبات این ادعا تعداد زیادی شاهد وجود دارد»
نتیجه :
_ما فعالان حوزه رسانه،از خبرنگار،روزنامه نگار،توزیع کننده،بازاریاب گرفته تا اساتید برجسته و نخبه این حوزه،هرگونه تخلف در انتخابات و سوء استفاده از رآی مردم را مذموم دانسته و ان را محکوم می کنیم و قضاوت درباره تخلف در انتخابات را به هیئت نظارت و بازرسین و متخصصین این حوزه واگذار می کنیم و «اصل بر برائت است» را سرلوحه اندیشه و قلم خود قرار می دهیم.


_ رسانه ها زمانی در مورد یک مطلب قلم می زنند که در مورد آن به یقین برسند چرا که سوگند یاد کرده ایم به نشر اکاذیب نپردازیم و نگاه توسعه و آبادانی کشور ، استان و دیارمان را دنبال کنیم.
_اعتقاد داریم جز راست نباید گفت و هر راست نشاید گفت. زیرا با بیان برخی واقعیت ها حس نا امیدی به مردم القا می شود و مقام معظم رهبری همه را از القا حس نا امیدی نهی فرموده اند.

_از فرمانداران حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی درخواست می شود در حد ممکن در مورد آنچه اتفاق افتاده شفاف سازی کنند و با افراد متخلف یا مخرب برخورد قانونی کنند


سخن پایانی: این دوره انتخابات هم به پایان می رسد و باز دو نماینده انتخاب خواهد شد آنچه مهم است و باید به جد مورد توجه قرار گیرد توسعه استان است و باید فرهنگ سازی صورت گیرد که هرکدام از هم استانی ها به فکر کمک به توسعه استان باشند تا از این وضعیت حاد فقر و فلاکت خارج شویم.

پایان پیام/

ثبت نظر شما