حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1454 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
لرستان میزبان صعود سراسری کوهنوردان کشور به قلل «اشترانکوه»
26 خرداد 1402 - 8:58
شناسه : 7495
بازدید 74
2
مدیر ورزش و جوانان لرستان از میزبانی استان برای صعود سراسری کوهنوردان کشور به قلل«اشترانکوه» خبر داد.
ارسال توسط : نویسنده : سعادت منبع : همای سعادت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلدر خبر به نقل از همای سعادت،آرش قیاسیان،در جلسه شورای ورزش استان با حضور تعدادی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان،اظهار کرد:مقدمات برگزاری صعود به ۳۱ قله اشترانکوه با شرکت کوهنوردان ۳۱استان کشور در یک روز با شعار«ایران سرافراز سرای من است» فراهم‌شده است.

وی با بیان اینکه ورزش وجوانان لرستان در اردیبهشت امسال میزبان مسابقات کشوری بوکس،دوچرخه سواری،سوارکاری،سنگ نوردی بود،افزود: با توجه به انتظاراتی که از جامعه ورزش استان برای ایجاد شور و نشاط و بالندگی در جامعه میرود توانستیم به وسیله برگزاری موفق این میزبانی ها در این زمینه تلاش کنیم.

قیاسیان،گفت:همیاری حوزه بسیج ورزشکاران و مساعدت بین بخشی دستگاه های اجرایی استان باعث شد که بتوانیم در این میزبانی ها سربلند بیرون بیاییم و رضایتمندی خوبی در کشور ایجاد کنیم.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با اشاره به برنامه صعود به قلل اشترانکوه ،تصریح کرد:اشترانکوه،دارای قلل جوان بوده ومشهور به آلپ ایران است و این برنامه صعودی،حوزه فرهنگی را نیز پوشش داده و به نام و یاد شهدا برگزار خواهد شد.

وی از به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی پس از صعود به قلل را از دیگر برنامه های این صعود سراسری عنوان کرد و گفت:از لحاظ هنری نیز با برگزاری مسابقات عکس از جریان صعود ومناظر طبیعی کوهستان ظرفیت های اشترانکوه معرفی می شود.

قیاسیان از پیگیری اعتبار برای پروژه قرارگاه کوهنوردی در اشترانکوه به عنوان یک زیرساخت مهم ورزشی استان خبر داد و یاد آورشد:هفته قبل با مساعدت حوزه امور استان های وزارت ورزش و جوانان و امورمجلس این موضوع پیگیری شده است،همچنین قرار است هفته آتی نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی پیگیری اعتبار جهت تکمیل این پروژه عظیم که می تواند بسیاری از کوهنوردان را از منظر آموزشی و امدادی پوشش دهد در دستور کار خود قرار دهد.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با تاکید بر لزوم همکاری و حضور فعال روسای ادارات شهرستان های دورود و ازنا برای میزبانی این رویداد ورزشی در اشترانکوه،گفت:موضوع اصلی در این برنامه عظیم وسخت بحث پوشش امدادی و مخابراتی آن به خاطر وجود قلل بالای سه هزار متر است؛ البته آمادگی هیات کوهنوردی استان در هیمالیا نوردی بالا بوده و از این لحاظ صبغه روشنی دارد اما نیاز است که پوشش امدادی و مخابراتی قوی برای پیشگیری از حوادث احتمالی داشته باشیم.

در این جلسه مقرر و تصویب شد؛در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این صعود و اینکه ورزشکاران و مهمانان با خاطره خوش دیارمان را ترک کنند، دستگاههای اجرایی استان از جمله سازمان هلال احمر،آموزش و پرورش، مخابرات،میراث فرهنگی،شرکت توزیع برق،راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی،علوم پزشکی استان با تمامی امکانات خود شرایط را برای برگزاری صعودی با شکوه و خاطره انگیز فراهم کنند‌.

گفتنی است،مراسم افتتاحیه این صعود در تاریخ ۷ تیرماه سال،در شهرستان ازنا برگزار می‌شود.

پایان پیام/

ثبت نظر شما