حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 22 ذو القعدة 1445 Wednesday, 29 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1479 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
17 آذر 1400 - 12:46
شناسه : 403
بازدید 404
6

کلدر خبر، در پی بزرگداشت هفته جهانی معلولین مصاحبه و گفتگویی ویژه با خانم حانیه بیات مدیرعامل موسسه خیریه آوای اتیسم لرستان، مدیر مسئول مرکز توانبخشی اتیسم یکتا خرم آباد صورت گرفت. ایشان در تکریم افراد دارای معلولیت اذعان داشتند که معلولیت محدودیت نیست و افراد دارای اختلال طیف اتیسم از این قاعده مستثنا نیستند […]

ارسال توسط :

کلدر خبر، در پی بزرگداشت هفته جهانی معلولین مصاحبه و گفتگویی ویژه با خانم حانیه بیات مدیرعامل موسسه خیریه آوای اتیسم لرستان، مدیر مسئول مرکز توانبخشی اتیسم یکتا خرم آباد صورت گرفت. ایشان در تکریم افراد دارای معلولیت اذعان داشتند که معلولیت محدودیت نیست و افراد دارای اختلال طیف اتیسم از این قاعده مستثنا نیستند و اگر از سوی افراد جامعه و خانواده پذیرش و درک شوند و همین طور به موقع و در سنین طلایی ۲ تا ۵ سالگی تشخیص بگیرند و به مراکز توانبخشی و درمانی ارجاع داده شوند و خدمات بگیرند پیشرفت بالایی دارند و می‌توانند استعدادها و توانایی های بالقوه خود را نشان دهند و تقریباً به زندگی عادی برگردند و فعالیت‌های روزمره را به صورت مستقل انجام دهند .

 در استان لرستان دو مرکز توانبخشی و آموزشی اتیسم تحت نظارت سازمان بهزیستی ( مرکز اتیسم یکتا در خرم‌آباد و مرکز اتیسم حکمت در بروجرد) وجود دارد که در مجموع ۱۰۰ کودک اتیسم تحت حمایت خدمات تخصصی و توانبخشی توسط مربیان آموزش دیده با رشته های مرتبط ( روانشناسی – کاردرمانی -گفتار درمانی) استفاده می‌کنند و یک مدرسه اتیسم دولتی به نام تبسم مرتبط به سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خرم‌آباد وجود دارد که ۱۰ نفر از کودکان طیف اتیسم جهت آموزش و تحصیلات در مقطع ابتدایی و راهنمایی در آنجا مشغول به تحصیل هستند موسسه خیریه آوای اتیسم در سال ۱۳۹۹ تاسیس شده است و ۳۰۰ نفر از افراد اتیستیک استان در طیف های خفیف ، متوسط و شدید در این موسسه عضویت دارند که یکی از اهداف مهم این موسسه توانمندی کودکان و خانواده هایشان می باشد و فعالیت هایی که تا به حال توسط این موسسه خیریه انجام شده:

۱- تاسیس مرکز شبانه موقت اتیسم با هزینه کرد ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۳ ریال می باشد که در مراحل پایانی مجوز و آماده خدمات‌دهی به کودکان اتیسم کل استان می باشد.

۲- معرفی ۱۳۵ خانواده دارای کودک اتیسم جهت دریافت تسهیلات کمک‌هزینه درمان به مبلغ۰۰۰/۰۰/۲۰۰ ریال و همینطور توزیع پک بهداشتی ، پوشک، بسته معیشتی، شیرخشک ،کمک هزینه دندانپزشکی و دارو و جراحی های ویژه به خانواده ها در سطح استان می باشد.

 این موسسه برنامه های ویژه ای جهت خدمت به خانواده ها در نظر دارد که نیاز به حمایت مسئولین و خیرین در سطح استان دارد که بتواند مشکلات و چالش های موجود نظیر درمانگاه دندانپزشکی که نیاز به بیهوشی دارد را برطرف نماید.

  در پایان از خانواده ها تقاضا دارم به افرادی که معیارها و صلاحیت لازم را ندارند اعتماد نکنند به دلایلی اشخاصی تحت عنوان کمک و خدمت به افراد دارای اتیسم قصد سوء استفاده را دارند و حتماً تحقیقات لازم در این زمینه را انجام دهید.

 با آرزوی قلبی آکنده از آرامش و امید برای فرشتگان معصوم و اتیسم و والدین استوار و صبورم

ثبت نظر شما