حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 8 جماد ثاني 1446 Monday, 9 December , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1655 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 219×
انتخاب وزرا بر اساس نظریه کارشناسی
01 مرداد 1403 - 16:55
شناسه : 12042
بازدید 56
2
شهناز حق نظری از فرهنگیان فعال ستاد دکتر مسعود پزشکیان که از یادگاران شهدا ،فرزند شهید حق نظری می باشد در یادداشتی به توضیح و تفسیر انتخاب وزارا با توجه به کار کارشناسی نوشت
ارسال توسط : نویسنده : علی حسینی منبع : کلدر خبر


یادداشت

✍️شهناز حق نظری

این روزها مجموعه ای از نخبگان و دلسوزان کشور  در جهت ایجاد وحدت عمومی و کمک به رئیس‌جمهور منتخب مجدانه در تلاش‌اند تا بهترین‌ها را برای خدمت در قالب هیئت دولت برای حل مشکلات پیش روی مردم برگزینند.

ضمن تقدیر و قدردانی از همه آنان به عنوان یک کارشناس فرهنگی در خصوص انتخاب وزیر آموزش و پروش نظراتی دارم که امید است مورد توجه کمیته مربوطه واقع گردد

اگر برای تحول و توسعه در ابعاد مختلف نیازمند افراد متعهد و اندیشمند و متخصص هستیم، تمام این سر شاخه ها زمانی بارور می شوند که از درخت تنومند آموزش و پروش درست بهره مند شده باشد . یعنی تضمین موفقیت همه متخصصان  وابسته به موفقیت آنان در آموزش و پرورش است.

ارتباط گسترده آموزش و پرورش  با اولیا و مدیریت مهمترین و حساس ترین دوران ِ شکل گیری شخصیت اجتماعی افراد، نیازمند توجه و دقت ویژه است.

که به چند نمونه آن اشاره می گردد.

۱- توجه به امکانات تحصیلی مدارس هم به لحاظ کیفیت ساخت وساز و هم تجهیزات مورد نیاز و آزمایشگاه های علمی جهت ارتقاء تحصیلی دانش آموزان و کسب مهارتهای کاربردی در پایان تحصیلات متوسطه به گونه ای که اگر فردی خواست، بتواند جذب بازار کار گردد.

۲- تقویت سطح حقوق معلمان  در مدارس دولتی و به کار گیری معلمان واساتید نخبه در سطح عالی در اینگونه مدارس جهت تقویت ِ  قدر و منزلت سیستم دولتی و اعتماد سازی مؤثر بین دولت و ملت.
شاید بتوان گفت؛ شرایط کنونی بدترین وضعیتی است که مدارس دولتی با آن دست به گریبان اند و اهمیت و جایگاه آن به شدت تضعیف گردیده است.

۳- تجدید نظر در بحث سطح بندی انجام گرفته با در نظر گرفتن رضایت مندی دانش آموزان و اولیا جهت مشخص شدن اساتید مجرب و تقویت مقام ومنزلت آنان برای ارزش گذاری فرهنگیان فرهیخته و جلو گیری از رانت های فرهنگی و گزینشی و سفارش پذیر و ایجاد فضای امنیت فرهنگی در تمام سطوح وزارت.

۴- تقویت سیستم نظارت و ارزشیابی بر اساس داده های عموما علمی و کاربردی و جلوگیری از چرخش مدیریتی غیر کارآمد که متاسفانه عمدتا بر اساس دخالت  افراد ذی نفوذ که آن هم خارج از حوزه آموزش و پرورش انجام می گیرد و جایگاه خدمتی این نهاد عظیم را همواره متزلزل می نماید.

۵- آسیب شناسی کارشناسانه وضعیت معیشت معلمان و اساتید و کادر فرهنگی این وزارت و تقویت آن به نحوی که جایگاه و مقام ومنزلت معلم به دلیل زندگی روزمره دچار آسیب نگردد.

۶-نگاه بلند به آینده و تنظیم و تهیه متون و داده های علمی متناسب با روز دنیا و گسترش فعالیت پژوهش محور بر مبنای چشم اندازهای تدوبن شده و تضمین تحقق آن اهداف در ضمانت اجرائی  مدیران وزارت خانه در تمام سطوح مختلف

✍ شهناز حق‌نظری کارشناس ارشد و مدیر مدارس در شهر تهران

پایان پیام/

خبرنگار::

علی حسینی
علی حسینی

ثبت نظر شما