حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1450 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
18 دی 1401 - 23:06
شناسه : 1959
بازدید 105
3
قابل توجه مدیریت انقلابی و جهادی استان لرستان قابل توجه مدیریت انقلابی و جهادی استان لرستان ۳۶کیلومتر جاده خطرناک حد فاصل شهرستان الیگودرز و شهرستان داران جان مردم را تهدید می کند
ارسال توسط : نویسنده : علی حسینی منبع : کلدرخبر

قابل توجه مدیریت انقلابی و جهادی استان لرستان؛

۳۶کیلومتر جاده خطرناک حد فاصل بین شهرستان الیگودرز و شهرستان داران جان مردم را تهدید می کند

عصر روز شنبه مورخه ۱۴۰۱/۱۰/۱۷برای بررسی یک مشکل راهی شهرستان لردگان از توابع استان چهارمحال و بختیاری شدیم و پس از طی رفت و برگشت مسیری طولانی در صحت و سلامت به خانه برگشتیم

یک شهروند خرم آبادی ۳۴ساله متآهل و دارای یک فرزند دختر، به نام(س_ع)زمان انجام یک کار اداری متوجه می شود کارت ملی ایشان از درجه اعتبار ساقط شده است لذا با پیگیری از نهادهای ذی صلاح دلیل مسدود شدن کارت ملی هوشمند خود را جویا می شود بعداز سه هفته پیگیری متوجه می شود که دادگستری شهرستانی بنام لردگان رآی به انسداد کارت ملی ایشان داده است.پس از پیگیری های متعدد و نا امیدی از حل مشکل در داخل استان، از ایشان خواسته می شود با همراهی یک کارمند جهت ضمانت به دادگستری شهرستان لردگان مراجعه کند لذا باتوجه به رفاقت چندین ساله با اینجانب،باهم راهی استان چهار محال و بختیاری شدیم

هزینه سفر این روزها خیلی سنگین است مخصوصا برای جوان متآهل بی کاری که به مخمصه افتاده باشد بنزین گران،محل استراحت شبانه گران،و قیمت غذا و مواد خوراکی و همچنین هزینه استهلاک خودرو بسیار طاقت فرساست

بعداز ظهر روز شنبه هفدهم دیماه حرکت کردیم وپس از طی بیش از چهارصد کیلومتر از مسیر شب را در یک خانه معلم در شهرستان زرین شهر از توابع استان اصفهان استراحت کردیم.

اصفهان استانی گسترده با شهرهای به هم پیوسته و مملو از شهرهای صنعتی و شهرک های صنعتی با راه های استاندارد بین المللی و نظم نوین شهری است.

صبح روز یکشنبه هجدهم دیماه ساعت ۷صبح به سمت مقصد مان در استان چهار محال و بختیاری حرکت کردیم و پس از طی بیش از دویست و چهل کیلومتر ساعت ۹صبح به لردگان رسیدیم. لردگان شهرستانی است با آب و هوایی شبیه خرم آباد،شاید کمی سردتر و جمعیت دویست و چهل هزار نفر و سیصد و شصت روستا با یک دادگستری شلوغ و ملتهب که زنان و مردان عشایر با لباس های محلی و خانگی در سالن های انتظار سرد و بی روح ،انتظار دیدن روی قاضی جهت چشیدن عدالت را داشتند. من و دوستم(س_ع)از ساعت ۹صبح تاساعت۱۲ظهر در سالن های سرد و تاریک دادگستری لردگان روی نیمکت فلزی مشبکی انتظار بررسی پرونده مان را می کشیدیم

ولی از مهمان نوازی و غریب نوازی مردم بزرگ بختیاری نباید بگذریم که به محض رسیدن ما به واحد اجرای احکام دادگستری، این مهربانی شروع شد و تا رفع کامل مشکل و رفع انسداد کارت ملی دوستم ادامه داشت که باید از قاضی و مدیر دفتر شعبه۱۰۲لردگان،دوستان واحد اجرای احکام و مدیرکل و کارکنان ثبت احوال این شهرستان لرنشین تقدیر و تشکر کنم.

خلاصه ساعت دوازده پس از سه ساعت انتظار و در نوبت بودن ،قاضی اجازه دیدار و بررسی واخواهی پرونده به درخواست دوستم که با راهنمایی مسئول اجرای احکام تدارک دیده شده بود را دادند در عین ناباوری در پرونده سند،مدرک یا استدلالی بجز تشابه اسمی بین متهم با یک تبعه افغانستانی وجود نداشت( وای اگر قضات عادل ،باسواد،دلسوز و قانون مدار نباشند) قاضی شعبه از صدور حکم آن قاضی متعجب شد و در همان لحظه بدون مکث، حکم تبرعه همشهری خرم آبادی و مختومه شدن پرونده را صادر کرد.

مسئول دفتر نیز با مهربانی نامه رفع انسداد کارت ملی را صادر کرد و بعد از نیم ساعت با همکاری کارکنان شریف ثبت احوال شهرستان لردگان مشکل کاری ما مرتفع شد.

ساعت به سیزده بعد از ظهر نزدیک می شد و ما مانند پرنده ای از دام بلا رهیده ، شاداب بسمت خرم آباد حرکت کردیم

قابل توجه مسئولین قوه قضائیه و ریاست محترم دادگستری لرستان،لازم است با صدور دستورات مدیریتی شرایطی ایجاد شود مشکلات همچین پرونده های را بدون حضور شهروندان در استان های دیگر مرتفع نمایند.

مابرای حل این مشکل از شهرستان های سه استان لرستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری گذر کردیم و با بازدید دقیق و منتقدانه خبرنگاری متوجه شدیم بین تمدن ،اندیشه و رشد محیط انسان های یک منطقه ارتباط مستقیم وجود دارد.در راه های استان چهارمحال و بختیاری تعداد و ارتفاع سرعتکاها به مراتب از تعداد و ارتفاع سرعتکاه های استان های اصفهان و لرستان بیشتر بود و ما فهمیدم هم تباران ما در آن استان احساسی و با سرعت بیشتر از حد قانونی رانندگی می کنند،و باید رسانه ها در این استان بیشتر قلم‌فرسایی کنند.

ورودی شهر های اصفهان تابلو های خیر مقدم با شعار های ترغیب کننده برای جذب مهاجر و سرمایه گذاران دیده می شد که به استنباط ما باعث رشد و ترقی اجتماعی و فرهنگی شهرهای این استان شده که گاهی فاصله دو شهرش فقط یک پل روی یک رودخانه است.

وجه اشتراک فرهنگی بین سه استان وجود عکس جوانان شهید در کنار معابر بود که عکس شهید شاخص سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی بیشتر از همه چشم نوازی میکرد.

اوج بی کیفیتی راه ها و عدم کیفیت آسفالت راه های استان

لرستان نسبت به استان های دیگر هم مشهود بود که یکی از دلایل بکر ماندن و خالی بودن استان از صنعت و همچنین عدم پیشرفت می باشد.

آنچه روح ما و همه مسافران را آزار می داد ۳۶کیلومتر راه دوطرفه،باریک و حادثه خیز حد واصل بین شهرستان الیگودرز و شهرستان داران بود که باعث تنش و درگیری بین رانندگان تلیر ها و رانندگان خودروهای سبک و همچنین اذیت و آزار برادران راهنمایی و رانندگی و سایر نیروهای خدمات رسان مثل امداد خودرو و آمبولانس می شود.

ازاستاندار لرستان جناب آقای زیویار،معاونت عمرانی استانداری جناب آقای دالوند،مدیرکل مسکن و شهر سازی جناب آقای کرم الهی،مدیرکل حمل و نقل و راهداری جناب آقای شیروانی استدعا داریم بعد از سپری شدن بیش از چهار دهه از عمر بابرکت انقلاب اسلامی با انجام اتوبان این پروژه کام مردم را شیرین کنندو به تصادفات خونین و منجر به فوت پایان دهند و صد البته زیرساخت ترقی و پیشرفت استان را فراهم کنند.

علی حسینی/ بامداد دوشنبه۱۴۰۱/۱۰/۱۹

پایان پیام/

ثبت نظر شما