حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1471 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
25 فروردین 1402 - 20:03
شناسه : 6258
بازدید 54
0
در پی بارش های سیل آسای چند روز گذشته جلسه الگوی کشت و برآورد میزان خسارت سیل به مزارع و باغات استان به ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در محل جلسات این سازمان برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : سعیدنظری منبع : روابط عمومی جهاد کشاورزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلدر خبر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی لرستان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: موضوع جلسه در مورد رعایت الگوی کشت و استفاده بهینه از آبها در کشت های بهاره و برآورد میزان خسارت سیلاب بود.
_سید عماد شاهرخی اظهار کرد: طبق توافقات صورت گرفته با امور آب استان در زمینه استفاده از آب های جاری، رودخانه ها، ایستگاههای پمپاژ، سدها و… برای کشت محصولات بهاره مشکلی وجود ندارد.
_وی افزود: اما در سالهای گذشته به لحاظ مشکلات سطح ایستابی آبهای زیرزمینی کاهش داشته اند و بیلان منفی دارند و به همین دلیل راهکارهایی با همکاری امور آب برای کشت محصولاتی همچون سیب زمینی، چغندرقند و… در نظر گرفته شده است که استفاده از نوار تیپ برای آبیاری و اینکه این محصولات به سمت کشت های پاییزه و زمستانه بروند تا آبهای کمتری مصرف کنند.
_رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: راهکار دیگر این است که باید به سمت تولید پایدار برویم و نمی خواهیم در یک مدت کوتاه هر چه منابع داریم را مصرف کنیم بلکه باید به فکر آیندگان نیز باشیم و لذا ضرورت دارد تا برای کشت محصولات و برنامه های اعلام شده از سوی وزارت جهاد برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.
_وی گفت: برای کشت برنج کماکان در استان محدودیت داریم اما برای محصولات سیب زمینی، چغندرقند، ذرت علوفه ای و دانه ای و… در حاشیه رودخانه ها، ایستگاههای پمپاژ آب از رودخانه ها، شبکه های زیر سدها و… محدودیتی وجود ندارد.
_ شاهرخی اظهار داشت: با توجه به بارش های این چند روز اخیر در اراضی حاشیه رودخانه ها، کلنی زنبور عسل، مزارع و … خسارت هایی وارد شده است.
_وی افزود: مقرر شد تا برآورد خسارت به صورت دقیق و جامع صورت بگیرد و به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شود.
_رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: فردا ساعت ۱۱ صبح جلسه الگوی کشت در محل استانداری به ریاست استاندار برگزار می شود و برای اجرای الگوی کشت بهاره تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

پایان پیام/

ثبت نظر شما