حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1429 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
18 دی 1401 - 22:04
شناسه : 1952
بازدید 265
6
در راستای اطلاع رسانی درست مدل‌های بارشی جهانی حاکی از بارش گسترده برف و باران در سراسر کشور است و میزان این بارش‌ها در نوار شمالی کشور به 193 میلی‌متر در 10 روز آینده خواهد رسید
ارسال توسط : نویسنده : ناشناس منبع : فارس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلدر خبر به نقل از ،خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پیش‌‌بینی بارندگی ۱۰ روز آینده بر اساس مدل ECMWF از روزهای پربار از جهت بارش برف و باران در کشور حکایت می‌کند.

بر اساس پیش‌بینی تجمعی این مدل ۱۰ روزه، سرتاسر کشور در این سامانه بارشی برف و باران ثبت می‌کنند و میزان این بارندگی بسته به نقاط مختلف از ۲ تا ۱۹۳ میلی‌متر متفاوت است.

این سامانه بارشی که از ترکیب سامانه ورودی از شمال غرب و غرب و جنوب غرب کشور تغذیه می‌شود، عمده بارش خود را برروی استان‌های نوار دریای خزر به ویژه گیلان به ثبت می‌رساند. همچنین، استان‌های اهواز، فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز با بارش قابل توجه مواجه خواهند شد.

* ثبت بارش بالای ۱۰۰ میلی‌متر در ۳ استان کشور

میزان بارش طی ۱۰ روز آینده در ۳ استان یاد شده از ۱۰۰ میلی‌متر بیشتر خواهد شد.

علاوه بر سامانه بارشی غرب کشور، از شرق ایران نیز همزمان با ورود جبهه هوای بسیار سرد، رطوب زمینه بارش‌های تا ۲۰ میلی‌متر در استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را ثبت می‌کند.

در شهر تهران نیز میزان بارندگی طی ۱۰ روز آینده به ۲۰ میلی‌متر خواهد رسید

پایان پیام/

ثبت نظر شما