حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 5 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 8 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1623 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 215×
وزارت آموزش و پرورش محل اجماع و وفاق ملی است
25 مرداد 1403 - 4:14
شناسه : 12294
بازدید 50
9
تعلیم و تربیت با دکتر علیرضا کاظمی از سیاسی کاری دور خواهد شد محسن امیری خواه از فرهنگیان خوشنام ورئیس سازمان دانش آموزی استان لرستان با نوشتن یادداشتی به حمایت از وزیر پیشنهادی دکتر مسعود پزشکیان برای ایجاد وفاق ملی در آموزش و پرورش پرداخت
ارسال توسط : نویسنده : علی حسینی منبع : محسن امیری خواه

یادداشت

✍محسن امیری خواه| دبیرمجمع فرهنگیان ایران اسلامی استان لرستان

🔻بسیاری از کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت راه حل مشکلات آموزش و پرورش را در نگاه جامع از طرف حاکمیت به مسائل آن می دانند. در دولت های مختلف وزرایی با شخصیت ها و ویژگی های مختلف سکاندار این وزارتخانه عریض و طویل شده اند. اما وزرایی موفق تر بوده اند که توانایی اجماع سازی داشته اند . هرگاه تنور سیاسی کاری گرم شده ، مسائل تربیتی کمرنگ تر و مشکلات مالی عمیق تر گشته است.

🔻دکتر کاظمی فردی مسئله محور، جامع نگر و اجرایی است. در دولت تدبیر و امید مسئولیت های متعددی داشته و توانسته از تهدیدهای مختلف حوزه های کاری فرصت بسازد و آموزش و پرورش را یک قدم رو به جلو ببرد. هیچگاه با جریانات سیاسی مخالف دولت معامله نکرده و در مجموعه کاری ایشان کوتوله های سیاسی، دلالان و افراطیون جایگاهی نداشته اند. در پایان دولت دوازدهم هنگامی که بسیاری به سمت کاندیدای برنده تغییر رویه دادند ایشان علی رغم تمامی ارتباطاتی که داشتند، محکم ماندند و گفتند : «آموزش و پرورش جای سیاسی کاری نیست، هرکس می خواهد کار انتخاباتی بکند اول استعفایش را بنویسد.» و همان ها هم بعداً جلوی معرفی ایشان به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم را گرفتند.

🔻به عنوان کسی که در سازمان دانش آموزی فرصت همکاری با ایشان را داشته ام می توانم شهادت بدهم نگاه دکتر علیرضا کاظمی به مدیریت همان نگاه دکتر پزشکیان یعنی توجه به کارشناسان از تمامی جریانات و ایجاد وفاق ملی در جهت حل مسائل کلان نهاد تعلیم و تربیت است. و البته در این مسیر نگاه عمیق ، تحول خواه ، جوانگرا ، دوری از افراط، تفریط و شعارزدگی خط مشی ایشان است.

🔻ما در آموزش و پرورش به عنوان یک امر‌ حاکمیتی نه به وزیر شومن یا لیدر سیاسی بلکه رهبری مشارکت محور نیازمندیم که پتانسیل و قابلیت اجماع سازی بین تمامی جریان ها در جهت حل مسائل معلمان و دانش آموزان را داشته باشد. مشکلات آموزش و پرورش آنقدر عمیق و جدی شده است که فقط یک اجماع در کل حاکمیت و نه فقط دولت می تواند به مرور از شدت آن ها بکاهد. هرگاه آموزش و پرورش را در حد یک باشگاه سیاسی پایین آوردیم نتیجه آن عقب افتادن این نهاد از تغییرات و توسعه اجتماعی ، فرهنگی و آموزشی است.

🔻با توجه به شرایط پیچیده و تحول نظام آموزشی کشور، نیازمند فردی با چشم‌انداز روشن و تجربه گسترده هستیم تا بتواند وزارت آموزش و پرورش را در مسیر تحول و پیشرفت هدایت کند. در این راستا، دکتر علیرضا کاظمی به‌عنوان گزینه پیشنهادی برای این وزارتخانه، با شایستگی‌های برجسته و سوابق قابل‌توجه خود، بهترین انتخاب به نظر می‌رسد.

🔻ایشان در برنامه خود سند تحول بنیادین را یک میثاق ملی می داند اما آن را از اصلاح و ترمیم بی نیاز نمی بیند، معلمان را مهم ترین مولفه نظام تعلیم و تربیت می داند و بر منزلت، معیشت و رضایت شغلی ایشان تأکید دارد. صیانت از معلمان و دانش آموزان در برابر فشار های بیرونی و پیگیری وضعیت معلمان زندانی به صراحت در برنامه ایشان آمده است. از همین الان برای حل کسری بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ ، ابر بحران کمبود نیروی انسانی ،‌تدوین و تصویب اسناد و برنامه های بالادستی جهت حل مشکلات عمده آموزش و پرورش آماده است و برنامه دارد. مسلما وزیری می تواند مشکلات کلان را حل کند که دارای مقبولیت در بین دولت، مجلس و سایر ارکان حاکمیت باشد.

🔻با توجه به سوابق درخشان و برنامه‌های کارآمد آقای کاظمی، معتقدیم که انتخاب وی به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش، نه تنها به تحقق اهداف آموزشی و تربیتی کشور کمک خواهد کرد، بلکه منجر به ارتقاء کلی نظام آموزش و پرورش خواهد شد. با اعتماد به توانمندی‌ها و تجربه‌های ایشان، از این انتخاب حمایت کامل به عمل می‌آوریم و امیدواریم که شاهد تحولات مثبت و پایدار در حوزه آموزش و پرورش کشور باشیم.

پایان پیام/

خبرنگار::

علی حسینی
علی حسینی

ثبت نظر شما