حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1473 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
مشقت رومشکان نگاه ویژه شفقت را می‌طلبد
17 اردیبهشت 1403 - 10:04
شناسه : 11341
بازدید 17
0
کیانوش سوری مدیر مسئول هفته نامه کلماکره و پایگاه خبری رومکا طی یادداشتی خطاب به استاندار انقلابی استان لرستان سردار شفقت نوشت.
ارسال توسط : نویسنده : علی حسینی منبع : کلماکره

یادداشت:

کیانوش سوی

♦️ ازآنجاکه مردم شهرستان رومشکان به دولت سیزدهم امید بسته‌اند و حضور دولت را یک فرصت طلایی برای جبران عقب‌ماندگی‌های رسوبی تلقی می‌کنند و رئیس‌جمهور محترم نیز روزهای تعطیل شخصاً با حضور در میان مردم حتی نقاط صفر مرزی با تلاش جهادی کمر همت به خدمت بسته‌اند طرحی نو درانداخته و به عبارتی منشور مردم‌سالاری در دولت سیزدهم را پیش روی مشتاقان خدمت صادقانه در دستگاه‌ها نهاده‌اند،عذر و بهانه‌ای برای ادامه کج‌راهه گذشتگان و توجیه غیرموجه دوری از مردم و غیبت در میان آنان ، ندانم‌کاری و فرصت سوزی در انجام وظایف محوله باقی نگذارده‌اند.

♦️ اما شوربختانه در شهرستان رومشکان “در” بر پاشنه دیگر می‌چرخد و مردم این شهرستان هیچ خیری از دولت سیزدهم ندیده‌اند و همچنان تشنه خدمت صادقانه مسئولان هستند، شهرستان رومشکان به گواه همه کارشناسان و صاحب‌نظران علیرغم نعمت‌های فراوان خدادادی گرفتار فقر، فلاکت، بیکاری و… است که برای رهایی از این حجم عظیم مشکلات نیازمند توجه ویژه نماینده عالی دولت در لرستان برای سپردن امور به مدیران توانمند در این شهرستان کم برخوردار هستند.

♦️ قابل‌توجه استاندار محترم لرستان جناب آقای شفقت سهم شهرستان رومشکان از خدمات دولت سیزدهم تقریباً هیچ است به‌طوری یکی از دو شهر این شهرستان حتی از داشتن یک دستگاه خودپرداز محروم است.

♦️ شهرستان رومشکان دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه کشاورزی و گردشگری است اما متأسفانه مردم این شهرستان سال‌هاست رویای تحقق حق آبه خود را از سد سیمره دارند که کمتر از ۳۰ کیلومتر با آن فاصله دارند اما ظاهراً که زور مسئولان لرستان به نمایندگان استان‌های پایین‌دست نمی‌چربد و بازهم متأسفانه این مطالبه به‌حق مردم همیشه وعده برخی برای رسیدن به مراد خویش است اما دریغ از کمترین توجهی به این رویای چندین ساله و البته چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است…!!؟

♦️ استاندار محترم لرستان آنچه امروز مردم این شهرستان محروم به ستوه آورده است نبود مدیریت در این شهرستان است فرمانداری که با شعار محرومیت‌زدایی و انقلابی گری آمد اما در عمل چیزی عاید مردم نشده است.

♦️ نماینده عالی دولت در شهرستان رومشکان درحالی‌که خودش از مدیران دولت قبل است اما مدیران توانمند و دلسوز این شهرستان را به بهانه داشتن پست در دولت قبلی با رفتاری دون شان برکنار کرده است و چنانچه به‌صورت سرزده با مردم این شهرستان دیداری داشته باشید متوجه خواهید شد که رفتار فرماندار رومشکان با تأکیدات جنابعالی در روز معارفه‌ که مدیران باید نوکر مردم باشند از آسمان تا زمین فاصله دارد، فرماندار رومشکان چون از بالا مردم را می‌بیند لذا هیچ درکی از مشقت‌های آنان ندارد ایشان حتی حاضر نیست بزرگان و ریش‌سفیدان این شهرستان را برای پیگیری مطالبات به‌حق خود راه بدهد به‌طوری‌که گاهاً ساعت‌ها پشت “در” اتاق ایشان وقت تلف می‌کنند.

♦️ و البته این حجم ناکارآمدی وی ماحصل خوش‌خدمتی استاندار وقت به یکی از نمایندگان شهرستان‌های هم‌جوار رومشکان بود.

♦️ سردار شفقت؛ محرومیت در رومشکان تا جایی است که هنوز یک بیمارستان در این شهرستان احداث نشده است و مردم همچنان برای درمان خود علاوه بر تحمل رنج سفر باید هزینه‌های را نیز گزافی پرداخت کنند.

♦️ آقای استاندار اوج محرومیت و مظلومیت رومشکان به حدی است که شهر سوری در رومشکان با جمعیتی بیش از پنج هزار نفر هنوز یک شعبه بانکی که هیچ و حتی یک دستگاه خودپرداز برای انجام امور بانکی ندارند.

♦️ بلوارهای شهر سوری برخلاف تمام شهرهای ایران بجای گل‌کاری، بتون‌ریزی شده است و مردم از عدم پیگیری فرماندار برای آسفالت خیابان اصلی پس یک سال و تحقق این کمترین مطالبه شهروندان شدیداً گلایه‌مند و ناامید هستند.

♦️ آقای استاندار؛محرومیت رومشکان تا جایی است که با گذشتن حدود سه سال از عمر دولت سیزدهم پروژه آسفالت چهار خطه در رومشکان نه‌تنها به پایان نرسید بلکه در سایه غفلت ایشان تعطیل شده است.

♦️ جناب دکتر شفقت محرومیت رومشکان به حدی است که فرماندار رومشکان علیرغم انقلابی بودن هیچگونه اقدام عملیاتی توسط وی برای جاده روستای رماوند که مسیر زائران اربعین حسینی(ع) می‌باشد و از مطالبات عمومی و اکثریت جامه دینی و مذهبی این شهرستان بوده که صورت نگرفته است.

♦️ بدون شک حضور اینگونه مدیران در رأس امور علاوه بر نارضایتی مردم از مسئولان موجب عدم تحقق شعار سال و شکوفایی ظرفیت‌های اقتصادی منطقه و استان خواهد شد.
به‌صورت اختصار چند مورد از عدم توانایی فرماندار رومشکان را محضر استاندار محترم لرستان عرض می شود

تأخیر در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های توسعه شهرستان: که این موضوع موجب عقب انداختن فرآیند توسعه در شهرستان رومشکان شده است‌.

تبعیض و بی‌نظمی در تخصیص منابع: یکی از دلایل ناکارآمد بودن ایشان اینست که منابع و امکانات را به‌طور ناعادلانه و بی‌تجربه در شهرستان رومشکان تخصیص داده که همین امر زمینه‌ساز محرومیت بیشتر بخش سوری شده است. * ضعف اجرایی: تمرکز بر سیاست‌های شخصی و خودخواهانه که موجب ضعف در اجرای سیاست‌های دولت مردمی در این شهرستان شده است.

از بین بردن اعتماد عمومی: عدم شفافیت در تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت در شهرستان رومشکان که باعث کاهش اعتماد عمومی به نظام و دولت و انقلابی شده است.

تضعیف نظام همکاری: سیاست زدگی ایشان که تضعیف نظام همکاری و هماهنگی میان نهادها در شهرستان رومشکان را خدشه‌دار کرده است و نهادهای مردمی ازجمله شورای های اسلامی شهر و روستا میل و رغبتی برای همکاری با ایشان ندارند.

ناکارآمدی در حل مسائل اجتماعی و فرهنگی: عدم توانایی و بی‌تفاوتی ایشان به مسائل اجتماعی و فرهنگی به‌عنوان رئیس شورای تأمین شهرستان تا جایکه رسم و رسوم‌های غلط و غیرارزش در زمان ایشان مجدد ظهور پیدا کرده‌اند که از گفتن نمونه‌های آن صرفه نظر می‌کنیم.

بر کسی پوشیده نیست نقش نماینده عالی دولت در شهرستان‌ها بسیار حائز اهمیت است و قطعاً توسعه و پیشرفت هر شهرستانی بستگی به مدیریت ارشد آن شهرستان دارد بسیار بنابراین امید می‌رود سردار شفقت با انتصاب فرمانداری توانمند، انقلابی ، دست‌پاک، میدانی و مردمی، مطالبه گر، باتجربه و… خواست مردم این شهرستان از استاندار محترم لرستان است که بتواند زمینه خدمات‌رسانی به مردم و تحقق وعده‌های دولت مردمی را در این شهرستان تشنه خدمت صادقانه را فراهم کند

پایان پیام/

ثبت نظر شما