حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1471 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
بازدید مدیرکل و گروه حسابرسی دیوان محاسبات و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان از سد های مخزنی آبسرده، مروک و کمندان در شهرستانهای بروجرد، دورود و ازنا
01 آبان 1402 - 7:09
شناسه : 9479
بازدید 128
4
آاقای جمالی نژاد به همراه گروه حسابرسی به اتفاق مدیرعامل و معاونین شرکت آب منطقه ای استان از سد های مخزنی آبسرده، مرّوک و کمندان در شهرستانهای بروجرد، دورود و ازنا بازدید کردند.
ارسال توسط : نویسنده : علی حسینی منبع : روابط عمومی دیوان محاسبات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلدر خبر به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات استان ؛ اقای جمالی نژاد به همراه گروه حسابرسی به اتفاق مدیرعامل و معاونین شرکت آب منطقه ای استان از سد های مخزنی آبسرده، مرّوک و کمندان در شهرستانهای بروجرد، دورود و ازنا بازدید کردند.

در این بازدید آقای حسن نژاد مدیرعامل آب منطقه ای استان با ارائه گزارش های ، توضیحات لازم را در خصوص میزان پیشرفت و مشکلات و موانع اجرایی این طرحها در مقایسه با برنامه زمانبندی و موافقتنامه های اولیه بیان نمود .

مدیرکل دیوان محاسبات استان نیز در این بازدید بر تسریع روند اجرای سدهای در دست اجرا با اولویت سدهای بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی تاکید نمود و اولویت بندی طرحهای مهار آب استان ، متناسب با اعتبارات تخصیص یافته را در کارایی منابع و بهره برداری سریع تر سدهای استان از راهکارهای مهم و موثر در تحقق انتطارات مردم استان برای برخورداری از این مواهب الهی برشمرد .

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات پیگیر تکمیل طرحهای نیمه تمام استان به خصوص پروژه های حوزه آب است عنوان کرد: با هدف تحقق شفافیت و انضباط مالی ، رصد و کنترل طرحهای نیمه تمام و مدت دار در دستور کار دیوان محاسبات قرار دارد و این بازدید با هدف تحرک بخشی و کمک به دستگاه‌های اجرایی انجام می گردد که قطعا این همکاری و تعامل علاوه بر افزایش اعتماد عمومی،رشد تولید ، اشتغال و جریان خدمات رسانی به مردم را بهبود می بخشد .

جمالی نژاد، عدم بهره برداری به موقع از طرح های عمرانی را ناشی از نبود مطالعات دقیق اولیه و یا تملک نشدن به موقع اراضی، فرسایشی شدن و افزایش قیمت تمام شده این طرحها بر شمرد و بیان کرد این نواقصات با اهتمام مسئولین قابل رفع می باشد که می بایست تدابیر لازم اندیشیده شود .

همچنین در این بازدید، نحوه حفظ و حراست از اموال و تجهیزات سدهای استان و اقدامات شرکت آب منطقه ای استان در خصوص تجهیزات سرقتی ، ساز و کارهای قانونی استفاده از ظرفیتهای سدهای در حال بهره برداری جهت واگذاری به بخش‌های غیر دولتی ، توسعه صنعت گردشگری و تامین انرژی و برق مورد نیاز استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

گفتنی است سد آبسرده با هدف تامین آب شرب و اراضی کشاورزی شهرستان بروجرد و سد کمندان جهت تامین آب کشاورزی شهرستان ازنا در دست اجرا و تکمیل می باشد و تاکنون ۳۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دورود با تکمیل سد مروک سیراب گردیده که با اتمام شبکه های آبیاری، این میزان به ۴۲۰۰ هکتار می رسد.

پایان پیام/

ثبت نظر شما