حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1470 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
17 خرداد 1402 - 4:47
شناسه : 7351
بازدید 62
2
جامه بزرگی مدیرکل دفتر مرکزی حراست و رئیس شورای هماهنگی امور فرهنگی، اجتماعی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور رئیس شورای هماهنگی امور فرهنگی، اجتماعی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سفر یک روزه به استان لرستان، گفت: با توجه به جامعه هدف و نرخ رشد بیکاری که در لرستان وجود دارد و همینطور طرح "نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب"، اقداماتی جهادی در حوزه مهارت آموزی برای اشتغال آفرینی را برای این استان در نظر گرفته ایم.
ارسال توسط : نویسنده : محمدباقر شاهیوند منبع : روابط عمومی سازمان فنی و حرفه ای

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلدر خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان: جامه بزرگی در سفر یک روزه به استان لرستان، ضمن بازدید از باغ موزه دفاع مقدس لرستان و حضور در تپه شهدای گمنام شهرستان خرم‌آباد، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت و در ادامه به بازدید و تجلیل از خانواده‌ شهید محمدصادق ناصرپور پرداخت.
گزارش می افزاید: مراسم تقدیر از خانواده شهدا، هم چنین گرامیداشت یاد و خاطر شهید‌ محمدصادق ناصرپور، در منزل پدری شهید والامقام، واقع در روستای چنارکل برگزار شد، که  در این آئین، جامه بزرگی مدیرکل دفتر مرکزی حراست و رئیس شورای هماهنگی امور فرهنگی، اجتماعی سازمان و مدیرکل، معاونین، مدیر حراست، روسای ستادی و مسئول امور ایثارگران اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، حضور داشتند.
گزارش می افزاید: جامه بزرگی همچنین از  کارگاه‌های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره یک شهرستان خرم آباد بازدید به عمل آورد و با حضور در کلاس های تئوری و کارگاه های عملی، از نزدیک با امکانات، تجهیزات، رشته و حرفه های مختلف مرکز آشنا و از مسائل کاری و مهارتی مربیان آموزشی به عنوان “سرداران مهارتی”، باخبر و در این خصوص، به توضیحات  هم راستا با وظیفه مربیان پرداخت.
گفتنی است اخیراً از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، برخی کارگاه‌ های آموزشی مراکز سطح استان، از لحاظ تجهیزات، امکانات و ابزار، بروز شده و حرفه هایی جدید و منطبق با بازار کار و نیاز استان به ظرفیت آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، افزوده شده است. همچنین این اداره کل، بزودی دپارتمان های تخصصی کشاورزی، کارآفرینی و ورشو را در دست افتتاح دارد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان:همچنین جلسه شورای اداری، فرهنگی و اجتماعی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان با حضور مدیرکل، معاونین، روسای ستادی و واحدی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و روسای مراکز هجده‌گانه شهرستان‌های استان لرستان برگزار شد.
در این جلسه که به ریاست جامه بزرگی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان، اهالی لرستان را عزیز و بزرگ دانست و رشادت‌ها و فداکاری‌ها و تاریخ این استان را افتخار برای همه کشور برشمرد. وی لرستانی‌ها را مردمانی سختکوش و زحمتکش خواند و از بزرگانی چون آیت اله بروجردی و شهید بروجردی یاد کرد

محمدجواد جامه بزرگی در ادامه اظهار داشت: مردمان‌ لرستان به صداقت، مهمانوازی، بزرگمنشی و ولایت‌ مداری زبانزد هستند.
گزارش می افزاید: جامه بزرگی در ابتدای جلسه شورای اداری، فرهنگی و اجتماعی که در سالن اجتماعات مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک شهرستان خرم آباد تشکیل شد، ضمن تسلیت سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) بیان داشت: حضرت امام به همه فهماند که با دست خالی می‌شود کار های بزرگ کرد. و پس از آن، کشور انقلاب اسلامی، با درایت رهبری “مدظله العالی” ، توانسته است از توطئه ها و خطرها به سلامت عبور کند.
مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ضمن اثرگذار خواندن سازمان آموزش فنی و حرفه ای، اظهار داشت: با تدبیر رئیس سازمان، کارهای شایسته ای در حال وقوع است.
وی در بخشی دیگر از صحبت های خود با نامناسب خواندن رویکرد مدرک گرایی در فارغ التحصیلان دانشگاهی، تصریح داشت: حضرت آقا فرمودند ما به موازات علم و دانش به پنجه های کارآمد نیز نیاز داریم.
وی در ادامه گفت: نا آرامی‌ها اخیر عمدتاً به افراد بیکار بر می گشت و چنانچه ایجاد شغل داشته باشیم می توانیم امنیت کشور را تامین کنیم. از این رو مشکل اصلی جامعه در رفع معضل بیکاری و اهمیت دستگاه ها به آموزش و مهم داشتن مهارت است.
رئیس شورای هماهنگی امور فرهنگی، اجتماعی سازمان آموزش فنی و حرفه ای تصریح کرد: اولین درس مدیریت، اهمیت ویژه دادن به عنصر نیروی انسانی است که در این حیطه برای معیشت همکاران، اقدامی داشته ایم و برنامه هایی را هم در دست اقدام داریم. ما خادم همکاران و مردم هستیم و تمامی تلاش‌مان را در تامین خواسته ها و نیازهای معیشتی همکاران، بکار خواهیم گرفت. همچنانی که بالغ بر ۸۰ درصد همکاران از فوق العاده ویژه  برخوردار شدند‌.

وی با اشاره به تصویب اساسنامه سازمان در مجلس شورای اسلامی، ابراز امیدواری کرد که اتفاقات مثبتی را به این واسطه در پیش داشته باشیم.

جامعه‌بزرگی در ادامه با اشاره به وظایف دستگاه ها گفت: ما مسئولیت توسعه مهارت‌های فنی را بعهده داریم.
گزارش می افزاید جامه بزرگی در ادامه صحبت ها، با اشاره به بنای دولت بر چابکسازی و واگذاری کارها، بیان داشت: معتقد به این هستیم که بقای سیستم به ارتقاء نیروی انسانی، وابسته است. و تصدی‌گری امور از آسیب های سازمان می دانیم و سازمان را بایستی به سمت حاکمیتی ببریم.
رئیس شورای هماهنگی امور فرهنگی، اجتماعی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ضمن بیان اینکه دولت و حاکمیت در یک جنگ اقتصادی نابرابر قرار گرفته اند؛ لازمه دست یابی به بهبود وضعیت را، همگرایی و وحدت آحاد جامعه دانست و تصریح کرد: مقاومت هایی در ارتقاء نیروی انسانی و بهبود شرایط حقوق و مزایای همکاران وجود دارد که الحمدالله رب العالمین در حال شکسته شدن است. از سویی کشور در شرایط فعلی دچار جنگ اقتصادی شدیدی است که همه به وضوح شاهد آن هستیم، با این وجود، در تلاش هستیم با افزایش درآمدزایی، معیشت همکاران را بهبود بخشیم.
وی با اشاره به فرموده رهبری که بزرگترین خیانت، ایجاد یاس و نوامیدی است، اظهار داشت: معتقد هستم می توان با پیگیری، ارتباط گیری با مراجع اثربخش و حمایتی، تلاش مضاعف، اقناع گری و همیت روسای مراکز به عنوان “افسران مهارتی” می توان در سازمان، انقلاب ایجاد کرد. و چنانچه فعالیت مان منجر به اشتغال حتی یک نفر، بشود برکت را به زندگی خود وارد کرده ایم.
گزارش می افزاید: جامه بزرگی در ادامه بیان داشت: ما معتقدیم هر جایی که فضای آموزشی هست لازم است که بحث فرهنگی هم وجود داشته باشد. چرا که اتفاقات فرهنگی که می تواند در مراکز آموزشی رخ دهد در هیچ جای دیگر، به اندازه آن تاثیرگذار نخواهد بود.
وی در پاسخ به سوالات همکاران در خصوص ایجاد پست برای عزیزان ایثارگر و همچنین تبدیل وضعیت نیروهای قراردای اظهار داشت: ایجاد پست برای ایثارگران، نیازمند اجازه دولت است و همچنین تغیر وضعیت کارکنان قراردادی، در دست دولت و مجلس و قانون است، گرچه با این حال، پیگیر هستیم.

جامه بزرگی در پایان، ضمن تقدیر از زحمات مدیرکل و کارکنان آموزش فنی و حرفه ای استان، ضمن صادق خواندن وعده خدای متعال،  در یاری بندگانش، حسن ختام صحبت های خود را فرمایش رهبری مدظله العالی در جمع نمایندگان مجلس را با این مضمون قرار داد که: شما برای خدا این چهار سال را وقف کنید…
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان: در این جلسه، معتمدی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گزارش مبسوطی از فعالیت ها و برنامه های صورت گرفته در مدت تصدی خود را برشمرد و گفت: با عنایات خداوند منان و با تلاش جهادی همکاران، بویژه مربیان مهارتی، همراهی دولت مردمی، ریاست محترم سازمان و مدیران ارشد استانی، توانستیم رشد افزاینده ای را در حوزه مهارت آموزی و مهارت افزایی منجر به اشتغال پایدار، شاهد باشیم. 
معتمدی در ادامه بیان داشت: به لطف خدای متعال و همیت همکاران خدوم، سال گذشته توانستیم رتبه اول را در کسب درآمد به نسبت تعهد، رتبه اول در حوزه سنجش و ارزیابی “آزمون”، جایگاه اول در بحث آموزش دولتی در سه ماهه چهارم سال و همچنین مقام سوم پژوهش کشور در زمینه  تدوین سند حرفه را کسب کنیم. 
گزارش می افزاید: در پایان، روسای ستادی، واحدها و روسای هجده گانه مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان‌ های سطح استان، ضمن ارائه گزارش فعالیت های خود، چالش ها، انتظارات و مسائل موجود را بیان داشتند و در ادامه در خصوص وظایف و امورات محوله به بحث و تبادل آرا با رئیس شورای هماهنگی امور فرهنگی، اجتماعی و مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان پرداختند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان: جامه بزرگی ضمن استماع مسائل، نظرات و پیشنهادات همکاران، توضیحات مرتبط را ارائه داد و پیشنهاداتی در مورد تسهیل موارد مورد نظر و همچنین راهکارهای کسب درآمد و خدمت به جامع هدف، ابراز داشت

پایان پیام/

ثبت نظر شما