حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1473 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
23 فروردین 1402 - 5:06
شناسه : 6159
بازدید 55
0
بر اساس بررسی‌های به عمل آمده توسط معاونت راهبردی قوه قضاییه، دادگستری کل استان لرستان در ارزیابی عملکرد دادگستری‌های سراسر کشور در سال 1401 موفق به کسب رتبه دوم شده است
ارسال توسط : نویسنده : امین پارسا منبع : خبرروز

_به موجب این گزارش در ارزیابی معاونت راهبردی قوه قضاییه، شاخص‌های مؤثر در شناسایی وضعیت عملکرد دادگستری ها در مقیاس کشوری استخراج و مورد محاسبه قرار گرفته و دادگستری‌ های سراسر کشور نسبت به یکدیگر در ارتباط با این شاخص‌ها در سال ۱۴۰۱ رتبه بندی شده است.

_در این شیوه محاسبه، عملکرد دادگستری‌ های کشور براساس شش شاخص: پایه ورودی پرونده، پایه شعب فعال، وضعیت پرونده‌های معوق، وضعیت اتقان آراء، وضعیت صلح و سازش و وضعیت زمان رسیدگی ارزیابی و نتایج اعلام گردیده است.

بنابه گزارش مذکور در ارزیابی انجام گرفته توسط قوه قضاییه، دادگستری کل استان لرستان از حیث نسبت خروجی به ورودی پرونده، نسبت مانده به ورودی، نسبت مانده پرونده‌ها به شعب فعال، نسبت ورودی تجدیدنظر به ورودی و نیز نسبت تأیید آراء در دادگاه تجدید نظر به ورودی پرونده‌ها حائز رتبه عالی در بین استان‌های سراسر کشور شده است.

گفتنی است دادگستری استان لرستان طی سه سال گذشته از حیث عملکرد همواره جزء رتبه‌های برتر کشوری بوده و در ارزیابی سال ۱۴۰۱ با کسب مجموع ۳۱۵ امتیاز و تنها اختلاف ۲ امتیاز کمتر نسبت به استان فارس در رتبه دوم کشور قرار گرفت و تحول عملکردی این دوره کاملاً ملموس و مشهود می‌باشد.

پایان پیام/

ثبت نظر شما