حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1450 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
10 اسفند 1401 - 0:42
شناسه : 4482
بازدید 77
2
در گفتگو با خبرنگار مهر مطرح شد معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به وضعیت بازار گوشت قرمز در استان، گفت: در رابطه با توزیع گوشت قرمز منجمد و با کیفیت هیچ‌گونه محدودیتی نداریم.
ارسال توسط : نویسنده : فاطمه حسینی منبع : مهر

حسین میردریکوند در گفت و گو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به اینکه ماهانه ۳۲ هزار رأس گوسفند در استان مازاد داریم، اظهار داشت: در چنین شرایطی باید از دامدار حمایت کنیم.

خرید تضمینی گوشت از دامدار

وی با اشاره به خرید تضمینی گوشت گوسفند از دامداران توسط اتحادیه دامداران و شرکت پشتیبانی امور دام عنوان کرد: در این راستا ۵۰۰ تن گوشت از دامداران خریداری و منجمد شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: امروز که قیمت گوشت بالا رفته است، گوشت خریداری شده از خود دامداران را در بین مردم توزیع می‌کنیم، کیفیت آن نیز مطلوب است.

صادرات دام زنده یکی از علت‌های افزایش قیمت گوشت

میر دریکوند با تاکید بر اینکه صادرات دام زنده یکی از علت‌های افزایش قیمت گوشت قرمز در کشور و به تبع استان لرستان بوده است، گفت: در استان لرستان ۶۳ هزار رأس دام سبک زنده صادر شد.

وی با بیان اینکه در این راستا دو اقدام خرید تضمینی و همچنین صادراتی که انجام دادیم موجب شد که در کاهش قیمت گوشت قرمز مؤثر باشد، عنوان کرد: در یک طرف از دامدار حمایت شده، از طرف دیگر نوبت حمایت از مصرف کننده و مردم است، مردم منتظر اقدام ما برای کاهش قیمت گوشت قرمز هستند.

توزیع گسترده گوشت قرمز در بازار

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به توزیع گسترده گوشت قرمز در استان، بیان داشت: در این راستا توانسته‌ایم بخشی از نیاز مردم را در این رابطه تأمین کنیم.

میردریکوند، تصریح کرد: این توزیع گوشت قرمز در استان ادامه دارد و تا روزی که قیمت گوشت تنظیم نشود، توزیع گوشت قرمز منجمد را ادامه می‌دهیم.

تعداد حلقه‌های تولید تا عرضه باید کم شود

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه البته نباید یک صنف و گروه را فدای یک تصمیم کنیم، صنف قصابان هزینه‌هایی کرده‌اند و باید اقدامات به گونه‌ای باشد که این صنف نیز به فعالیت خود ادامه بدهند، افزود: نباید مصرف کننده، تولید کننده و افرادی که در این حوزه مشغول به کار هستند، متضرر نشوند.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه توزیع گوشت منجمد یک ضلع کار است و ضلع کشتار روز دام توسط قصابان ضلع دیگر کار است، تصریح کرد: قصاب آخرین حلقه‌ای است که گوشت را به دست مصرف کننده می‌رساند، حلقه‌هایی در این راستا وجود دارد، تعداد این حلقه‌ها در وضعیتی که رصد کرد ه ایم می‌تواند کمتر باشد.

در توزیع گوشت قرمز محدودیتی نداریم

میردریکوند، ادامه داد: با کم کردن تعداد این حلقه‌ها با حفظ اشتغال، با قیمت کمتر، گوشت به دست مصرف کننده باید برسد.

وی با تاکید بر اینکه توزیع گوشت قرمز بر اساس حواله است و جامعه هدف در این رابطه نیز در وهله اول مردم هستند، عنوان کرد: در این راستا فروشگاه‌هایی که بتوانند این گوشت را بگیرند و به مصرف کننده عرضه کنند، شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بزرگ و محله‌ای و… هستند.

معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه در این رابطه محدودیتی نداریم و توزیع گسترده گوشت قرمز را می‌توان در محله‌های مختلف استان انجام داد، بیان داشت: این امر موجب دسترسی آسان‌تر مردم به گوشت مورد نیاز می‌شود.

پایان پیام/

ثبت نظر شما