حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1454 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
ناوگان شهری خرم آباد فرسوده است
10 آبان 1402 - 4:15
شناسه : 9668
بازدید 90
2
خرم آباد این روز ها حال و روز خوبی ندارد مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری خرم آباد گفت: عمر مفید اتوبوس و تاکسی های شهری به ترتیب هفت و پنج سال است در حالی که از کارکرد خودروهای تحت نظر شهرداری خرم آباد بیش از ۲ دهه می گذرد و نیازمند نوسازی هستند
ارسال توسط : نویسنده : علی حسینی منبع : ایرنا

.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلدر خبر به نقل از ایرنا، علی بخشی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر ۵۱ دستگاه اتوبوس و ۲ هزار و ۳۸۰ دستگاه تاکسی تحت نظر سازمان حمل و نقل شهرداری خرم آباد به شهروندان ارائه خدمت می کنند که علاوه بر فرسودگی، با توجه به افزایش جمعیت شهر خرم آباد، کمبود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهروندان احساس می شود.

وی با اشاره به افزایش ترافیک شهری و لزوم فعال بودن ناوگان حمل و نقل جهت جابجایی مسافرها تصریح کرد: از مجموع تاکسی های درون شهری خرم آباد تنها ۵۰۰ دستگاه فعال است در حالی که با توجه به جمعیت شهر، روزانه باید ۲ هزار دستگاه مسافران درون شهری را جابجا نمایند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری خرم آباد یادآور شد: حدود ۷۰۰ دستگاه خودروی تاکسی فرسوده در ناوگان حمل و نقل شهری خرم آباد وجود دارد و متاسفانه با توجه به وضعیت اقتصادی رانندگان تاکسی و بالا بودن سهم آورده رانندگان برای خرید تاکسی های جدید، سال گذشته هیچ یک از آنها متقاضی دریافت تسهیلات نوسازی نشدند.

بخشی پور تصریح کرد: ضروری است که اقدامات لازم از طریق نهادهای حمایتی، توسط مسوولان امر برای ارائه تسهیلات کم بهره به رانندگان صورت گیرد تا شاهد نوسازی ناوگان حمل و نقل شهرداری خرم آباد باشیم.

وی بیان کرد: بر این اساس یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با اقساط پنج ساله به رانندگان خودروهای فرسوده پرداخت و خودروی آنان نیز به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال خریداری می شد که می بایست هرکدام از رانندگان، مبلغ یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال آورده هم داشته باشند که به علت مشکلات اقتصادی، هیچکدام از رانندگان تاکسی های فرسوده شهر نتوانستند خودروهای خود را نوسازی کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری خرم آباد با اشاره به بازسازی ۳۴ دستگاه از اتوبوس های درون شهری خرم آباد طی سال گذشته افزود: امسال با توجه به افزایش تقاضا از سوی والدین دانش آموزان جهت سرویس مدارس، تعداد ۳۰۰ دستگاه از تاکسی ها به این امر اختصاص یافت.

بخشی پور همچنین در خصوص تعیین نرخ کرایه مسیرهای مختلف شهری عنوان کرد: تعیین نرخ کرایه منوط به پیشنهاد سازمان حمل و نقل به شهردار و ارائه پیشنهاد مذکور به صحن شورا جهت تایید نهایی بوده است که در این راستا، امسال ۲۵ درصد افزایش نرخ کرایه اعمال شد.

وی اضافه کرد: اکنون نرخ کرایه های تک مسیر شهر خرم آباد ۲۰ هزار ریال، ۲ مسیرها ۵۰ هزار ریال و سه مسیرها نیز ۷۰ هزار ریال است.

شهر خرم آباد بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد

پایان پیام/

ثبت نظر شما