حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1429 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
24 دی 1400 - 4:13
شناسه : 535
بازدید 150
4

‍ بسم الله الرحمن الرحیم“سلام مرا به مردم شهیدپرور لرستان و شهر خرم‌آباد و علمای محترم ابلاغ کنید، من رشادت و پایداری مردم و عشایر غیور را در وقایع اخیر و جنگ شنیده و اطلاع دارم، لیکن در سال ۵۹ شخصاً شاهد شجاعت و دلاوری‌های داوطلبان مخلص آن استان بوده و از نزدیک روحیه مبارز […]

ارسال توسط :

‍ بسم الله الرحمن الرحیم
“سلام مرا به مردم شهیدپرور لرستان و شهر خرم‌آباد و علمای محترم ابلاغ کنید، من رشادت و پایداری مردم و عشایر غیور را در وقایع اخیر و جنگ شنیده و اطلاع دارم، لیکن در سال ۵۹ شخصاً شاهد شجاعت و دلاوری‌های داوطلبان مخلص آن استان بوده و از نزدیک روحیه مبارز آنان را شناخته‌ام، نبرد آنان بیش از آنچه شنیدنی باشد، دیدنی است.(مقام معظم رهبری مدظله)
اصول و قواعد در بیشتر کشورهای سرتاسر گیتی ، عرف، شرع و اخلاق همگی بر یک موضوع اتفاق نظر دارند و آن هم تکریم افرادی است که برای دفاع از مام وطن از جان شیرین خود گذشته‌اند.همان جوانان و پیرانی که روزگاران برای کوتاه نمودن دست دشمن از خاک و ناموس وطن ، تعلقات دنیایی را رها کردند و خود را در برابر سایه ی سنگین گلوله های دشمن قرار دارند.زمانی به بلندای ۴۰ سال از روزها و شبهایی که مردان و زنانی بی ادعا برای دفاع از تمامیت ارضی کشور خود را از قید و بند خانواده و زندگی رها کرده و راهی جبهه‌های دفاع از کیان کشورشدند، می‌گذرد. جوان‌های آن روزگاران به میانسال و میانسالان جبهه‌ها به سالمندان تبدیل شده‌اند و درست درهمین زمان است که تکریم آنها و خانواده‌هایشان بیش از هر زمان دیگری واجب و ضروری می باشد در این برهه است که مردان از جان گذشته ی بسیاری از خانواده‌ها در گلزارهای شهدا آرمیده، پدران خانواده‌های ایثارگر نیز توان قبلی خود را از دست داده و دردهای جانبازی را به دوش می کشند. این ایام مشکلات جامعه جهاد و شهادت بیش از هر زمان دیگری است و خانواده‌های آنها نیز در خط مقدم دست و پنجه نرم کردن با این مصائب هستند. در همین راستا و حسب وظایف ذاتی و احساس وظیفه ریاست جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی جهت پیگیری امور و شناسایی مسائل مبتلا به ایثارگران بصورت متناوب در تمامی کشور حضور پیدا می کنند و در این سفرها با توجه به حضور ایشان جمع بندی مسائل در حضور ایشان صورت می‌گیرد و شناسایی مشکلات و مصائب بر عهده مسئولان استانی قرار دارد لذا استان لرستان هم مقصد اخیر ایشان بود که متاسفانه عدم برنامه ریزی مناسب. عدم اطلاع رسانی دقیق از علت سفر ایشان. حضور معدود افراد در مراسم استقبال موجبات رنجش و احساس توهین به شان و شخصیت ایثارگران استان لرستان را به دنبال داشت
۱-عدم برنامه ریزی مناسب در اطلاع رسانی به خانواده های شهدا و ایثارگران.
۲-عدم دعوت از نخبگان شاهد و ایثارگر درراستای بیان مسائل و مشکلات ایثارگران استان
۳- عدم برنامه ریزی صحیح برای دیدار با خانواده های شهدا (بعضی از خانواده ها در این استان هستند که حتی یکبار در ۴۰ سال گذشته هیچ مسئولی برای دلجویی از ایشان حضور پیدا ننموده است.
۴-حضور افراد معدود مشهور به خواص در مراسم استقبال از ریاست بنیاد و گاها در تمامی موارد حضور مسئولان کشوری در استان.
۵-عملکرد نامناسب مدیریت بنیاد استان در برنامه ریزی صحیح این رویداد. این موارد و بسیاری دیگر از مسائل استان لرستان را در میان استان‌های کشور در رتبه های آخر قرار داده است. نشان این امر آمار بالای بیکاری ایثارگران استان.
-نبود مسکن مناسب برای بسیاری ازایثارگران.

  • عدم همکاری بسیاری از ادارات و نهادهای استان با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان که مساله از حیث نگاه مدیریتی قابل اعتنا خواهد بود
    -نبود توجه کافی به اشتغال غیر دولتی استان که تنها به وام اشتغال بنیاد بسنده شده و گاها در گزارش‌ها بطور مداوم بیان می گردد.
    -عدم توجه به بهسازی گلزار مطهر شهدا که هماره ملجا انسانهای مومن و ارادتمندان و شیفتگان حریم الهی ایثار است متاسفانه عملکرد ضعیف کلیه مدیریت های بنیاد استان به تناوب ، نارضایتی خانواده های شهدا را به دنبال داشته است.
    مجمع تشکل های شاهد و ایثارگر استان لرستان
    تشکل نخبگان شاهدوایثارگر کل کشور
    مرکز توانمندسازی نمایندگان و مدیران و کارکنان ایثارگر استان لرستان وشهرستانها
    کانون همبستگی فرزندان شاهداستان لرستان
  • انتهای پیام/
  • علی حسینی

ثبت نظر شما