حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1471 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
ثبت بیش از ۱۱ هزار ولادت در شش ماه نخست سال جاری
15 آبان 1402 - 3:37
شناسه : 9752
بازدید 21
0
مدیرکل ثبت احوال لرستان خبر داد: مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: از مجموع ۱۱ هزار و ۹۲۸ ولادت در شش ماه نخست سال جاری، ۶۳۰۹ نفر (۵۲.۹ درصد) پسر و ۵۶۱۹ نفر (۴۷.۱ درصد) دختر بوده‌اند
ارسال توسط : نویسنده : علی حسینی منبع : کلدرخبر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کلدر خبر ،فریبرز امیری‌پریان با اعلام این خبر اظهار کرد: از مجموع ۱۱ هزار و ۹۲۸ ولادت در شش ماه نخست سال جاری در استان لرستان، ۶۳۰۹ نفر (۵۲.۹ درصد) پسر و ۵۶۱۹ نفر (۴۷.۱ درصد) دختر بوده‌اند که در مجموع به ازای هر ۱۱۲ پسر، ۱۰۰ دختر متولد شده‌اند و از تعداد کل ولادت‌های ثبت شد، ۷۶۱۷ مورد (۶۴ درصد) شهری و ۴۳۱۱ مورد (۳۶ درصد) روستایی بوده است.

وی افزود: طی شش ماه نخست سال جاری و در هر شبانه‌روز به‌طور متوسط ۶۴ نوزاد در استان متولد و طی این مدت هر ساعت سه نوزاد متولد شده‌اند و با ثبت به‌موقع ولادت در سراسر استان، ۹۸.۴ درصد از ولادت‌های ثبت شده استان در مهلت قانونی پانزده‌روزه به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان با تاکید بر اینکه در این بازه زمانی ۲۴۷ مورد از ولادت‌های ثبت شده مربوط به نوزادان دوقلو و شش مورد سه‌قلو بوده است، خاطرنشان کرد: طی شش ماه نخست سال جاری، ۴۷۲۸ واقعه فوت در استان لرستان به ثبت رسیده و از کل آمار فوتی‌های ثبت شده در این مدت، ۲۶۸۰ نفر (۵۶.۷ درصد) مرد، ۲۰۴۸ نفر (۴۳.۳ درصد) زن، سه هزار و ۳۷۵ مورد (۷۱.۴ درصد) شهری و ۱۳۵۳ مورد (۲۸.۶ درصد) روستایی بوده‌اند.

وی تاکید کرد: به‌طور متوسط در هر شبانه‌روز ۲۵ فوت به ثبت رسیده که با توجه به تلاش همکاران ما در آرامستان‌ها و ادارات ثبت احوال استان، ۹۱.۶ درصد از فوتی‌های استان در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان با بیان اینکه طی شش ماه نخست سال جاری، ۶۶۱۶ ازدواج و در هر شبانه‌روز ۳۶ ازدواج به ثبت رسیده است، اضافه کرد: میانگین سن ازدواج‌های ثبت شده بار اول برای مردان ۲۸.۶ سال و برای زنان ۲۳.۴ سال بوده است و طی این مدت ۲۳۱۳ طلاق ثبت شده، به نحوی که در هر شبانه‌روز به‌طور متوسط ۱۲ واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

امیری‌پریان با اشاره به اینکه میانگین سن طلاق در استان برای مردان ۳۷.۶ سال و برای زنان ۳۲.۶ سال بوده است، گفت: تعداد ۱۷۶ مورد یعنی ۷.۶ درصد از طلاق‌ها کمتر از یک سال اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به فراوانی نام‌ها طی شش ماه نخست سال جاری اظهار کرد: طی این مدت فراوانی نام پسر در استان به ترتیب حسین (۱۹۴ مورد)، آیهان (۱۹۱ مورد)، آراد (۱۸۲)، امیرعلی (۱۴۹ مورد)، شاهان (۱۴۸ مورد) و بیشترین فراوانی نام دختران نیز به ترتیب رستا (۲۱۰ مورد)، هانا (۱۴۱ مورد)، فاطمه (۱۲۵ مورد)، نورا (۱۲۲ مورد) و ماهلین (۱۱۲ مورد) بوده است.

پایان پیام/

ثبت نظر شما