حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1450 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
مهم‌ترین عنصری که مدیران باید بدانند مسأله‌شناسی است
23 شهریور 1402 - 8:58
شناسه : 9000
بازدید 158
5
عضوهیئت امنای مفاخر لرستان: عضو هیات امنای انجمن مفاخر لرستان با بیان اینکه مساله مدیریت از مهم‌ترین مسائل هر جامعه است، افزود: مهمترین عنصری که مدیران باید بدانند مسأله‌شناسی و مشکل‌یابی است
ارسال توسط : نویسنده : علی حسینی منبع : ایسنا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلدر خبر به نقل از ایسنا،حسین مهرداد، شامگاه ۲۲ شهریور ماه در جلسه نهایی هماهنگی ارکان اجرایی همایش ملی «مسائل اجتماعی ایران (چالش‌ها و راهکارها)» با اشاره به اهمیت برگزاری این‌گونه همایش‌ها در استان، اظهار کرد: براساس صحبت‌های یکی از صاحب‌نظران علم مدیریت، مساله مدیریت از مهم‌ترین مسائل هر جامعه است چرا که مدیران هستند که می‌دانند با فعالیت‌ خود واقعا آیا خدمت‌رسانی صورت می‌گیرد یا منابع را هدر می‌دهند.

وی با بیان اینکه مهمترین عنصری که مدیران باید بدانند مسأله‌شناسی و مشکل‌یابی است، تصریح کرد: هر مدیری مسئله جامعه خود را نداند یعنی بر کار خود و جامعه اشراف ندارد، اولین اصول مدیریت این است که بتوانیم زمان و امکانات خود را تقسیم و اولویت‌ها را مشخص کنیم.

عضو هیات امنای انجمن مفاخر لرستان لازمه مشکل‌یابی و حل مسأله را قدرت تحلیل، دانایی، فراست، کیاست و تدبیر دانست و تأکید کرد: در لرستان نیازمند تحقیق و مشکل‌یابی هستیم.

این جامعه‌شناس لرستانی با بیان اینکه ضرورت مشکل موجب شده مدیریت به وجود آید و اگر مشکل نبود، مدیریتی نیز وجود نداشت، اضافه کرد: مشکل همیشه هست و خواهد بود.

مهرداد خاطرنشان کرد: اگر از نگاه سیستمی به مدیریت نظر کنیم عوامل و متغیرهای زیادی بر مدیریت اثر دارند که برای شناخت این عوامل نیاز به تحقیق داریم و این تحقیق به وسیله هر کسی انجام بگیرد باید دو ویژگیِ ذهن ساختمند و مسلح به تفکر انتقادی را دارا باشد.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم از استان‌های پیشرو باشیم باید مسلح به تفکر انتقادی ساختارمند باشیم و برای ریشه‌یابی مشکلات کارهای تحقیقی و علمی انجام دهیم.  

مهرداد با تاکید بر حمایت از استاندار بومی گفت: حمایت از نیروهای موفق بومی به جای تخریب نیروهای درون استان و مطالبه گری از مسئولان ملی سرلوحه کار نخبگان اجتماعی و سیاسی قرار بگیرد.

پایان پیام/

ثبت نظر شما