حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1454 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
عکس‌های نمایشگاه «گیلان، سرزمین دوستی و تمدن کهن» در آستراخان روسیه به نمایش گذاشته شد
21 تیر 1402 - 11:05
شناسه : 8024
بازدید 61
1
_آثار هنرمندان تور عکاسی خبری دپارتمان رویداد سازی روزنامه معین در استان آستراخان روسیه به نمایش گذاشته شد
ارسال توسط : نویسنده : خجسته منبع : معین نیوز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلدر خبر به نقل از معین نیوز و به نقل از خبرنگار اعزامی این نمایشگاه از بیست تا بیست و سوم تیرماه به مدت چهار روز با میزبانی و دعوت موزه تاریخ و معماری استراخان روسیه برای تماشای علاقمندان به نمایش گذاشته شد.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه که با همکاری اتاق بازرگانی مشترک ایران و. روسیه، کنسولگری ایران در استراخان روسیه و به دعوت دولت محلی استراخان برگزار شد، جمعی از جامعه هنری ، فرهنگی، رسانه ای و دانشگاهی استراخان، سفیر جمهوری اسلامی ایران ، سرکنسول ایران در استراخان ، مسوول استانداری استراخان روسیه شرکت داشتند.نادر معصومی مدیر برنامه این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار معین نیوز گفت : نمایشگاه«گیلان،سرزمین دوستی و تمدن کهن» شامل ۳۵ تابلو عکس از آثار منتخب تورهای عکاسی با موضوع طبیعت و مردم‌شناسی استان گیلان است که در بخش خصوصی تولید و گردآوری گشته است.

وی ادامه داد : تور عکاسی خبری دپارتمان رویداد سازی روزنامه معین در سال گذشته با سلسله برنامه های تولید محتوای عکاسی از بنادر نوستالژیک گیلان کارخود را در دپارتمان آغاز و با بر پایی ۶ نمایشگاه بندری، این سومین نمایشگاهی است که پس از باکو پایتخت آذربایجان در موزه تاریخ و معماری آستراخان برگزار می شود.

وی افزود: از مهمترین اهداف بر گزاری این نمایشگاهها تلاش برای معرفی ظرفیتهای هنری ،فرهنگی، جادبه های گردشگری با محوریت مردم شناسی زیستی و تاریخی و معرفی هنرمندان آثار هنری گیلان به کشورهای حاشیه دریای کاسپین است که توسط بخش خصوصی و با پشتیبانی های روزنامه معین انجام گرفته است.

وی با بر شمردن مولفه های گفتمان هنری در ساحت آثار بکر هنری، رویکردهای تعاملی بین ملل را در تعمیق بخشی ارتباطات بین المللی و یک پیش نیاز اساسی توسعه تجارت پایدار در کشورهای همسایه دریای کاسپین دانست و ضمن تشکر از میزبانان این رویداد هنری و فرهنگی توجه به کارکردهای دیپلماسی عمومی به واسطه فعالیت های فرهنگی را یکی از ضرورت ها عنوان کرد.

این عضو راهبردی دپارتمان رویدادسازی روزنامه معین همچنین در جمع شرکت کنندگان ویژه برنامه افتتاح نمایشگاه عکس گیلان سرزمین دوستی و تمدن کهن خطاب به آقای سرگئی پائودوف مسئول استانداری آستراخان عنوان کرد برنامه های ارزشمند هنری و فرهنگی را که طی سالهای اخیر با ابتکار هر دو استان با عنوان «کاسپین،دریای دوستی»بشکل موازی پیگیری میشود و نمونه اجرای جذاب تور موتور سواری آستراخان در کشورهای همسایه حاشیه دریای کاسپین در روسیه،قزاقستان،ترکمنستان ،ایران و آذربایجان انجام شد و در استان گیلان شاهد حضور این کاروان ورزشی و فرهنگی بوده ایم در دهه ۹۰ با ابتکار و پیگیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کیلان،انجمن سینمای جوانان ایران و بخش خصوصی بصورت تور عکاسی استانهای شمالی ایران ، مسابقه ملی فیلمنامه نویسی دریامحور با عنوان «کاسپین، دریای دوستی» و مرور آثار سینمای مستند دریایی و بنادر اجرا و دنبال شده است.

نادر معصومی افزود : برپایی جشنواره «کاسپین،دریای بدون مرز» که توسط استان آستراخان بصورت بین المللی در ماه‌های آتی سال ۲۰۲۳ با گردآوری و عرضه آثار هنری،رسانه ای،تولید محتوا و انتشارات پنج کشور همسایه مرز آبی کاسپین پیگیری میشود،آغازگر حرکتی خلاق در این حوزه بوده که تعامل و گفتمان پویایی را نوید می‌دهد.

در خورد اشاره است در نمایشگاه عکس«گیلان،سرزمین دوستی و تمدن کهن» مجموعا ۳۵ اثر رنگی و سیاه و سفید با حضور آثار خانم ها مهسا جهانی،آدینه پرهیزکار،سیده مریم میرصالحی،الهه گل محمدی ،فروزان یکتایی، ملک نیک قلب و آقایان سعید صالح،میلاد منصف،محمد رضا مسافر و ساسان عادلی از گیلان بر روی دیوار موزه تاریخ و معماری آستراخان رونمایی و بنمایش در آمدکه دیپلم افتخار موزه و نمایشگاه مذکور نیز در آیین افتتاحیه به هنرمندان شرکت کننده اهدا شد.

شایان توجه است در تالار اصلی یکی از طبقات این موزه که اختصاص به ایران یافته و برای گردشگران در دسترس تماشا و مطالعه می‌باشد که مشتمل بر مجموعه آثاری از دوره صفویه و هدایای پادشاهان و تجار قاجاریه فضا و حس نوستالژیک قابل درنگی را بنمایش گذاشته است.

پایان پیام/

ثبت نظر شما