حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1450 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
در مورد فوت پزشک متخصص بیماریهای قلب و عروق درشهرستان دلفان
08 فروردین 1403 - 17:32
شناسه : 11119
بازدید 46
3
باز هم خود زنی دیگر از طرف افرادی ناشناس که عمدا و یا سهوا تیشه به ریشه بهداشت و درمان و امنیت روانی در استان میزنند
ارسال توسط : نویسنده : علی حسینی منبع : کلدر خبر

یادداشت

✍️مجتبی ساکی

در آغاز کلام ، واجب می دانیم در گذشت ناگهانی و نا به هنگام سرکار خانم دکتر پرستو بخشی که باعث تاسف و تاثر فراوان مردم و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی لرستان گردید را به عنوان یک ضایعه به خانواده محترم ایشان و جامعه پزشکی تسلیت بگوئیم.

از انجائیکه این موضوع در فضای مجازی بازتاب های مختلفی داشته ، لازم است ابعاد این حادثه بررسی و توضیح داده شود.

از نظر ساختار اداری ، دانشگاه بمحض اطلاع از مرگ ایشان گروهی از افراد مرتبط و کارشناس را مامور پیگیری مرگ آن مرحومه نمود و همزمان از طرف معاونت درمان دانشگاه نیز بیانیه ای صادر و کلیت موضوع اطلاع رسانی گردید.

همچنین بر اساس گفته مسئولین دانشگاه در این مدت پس از فوت وی جهت روشن شدن علت مرگ ، تمامی مستندات لازم در اختیار مراجع قانونی و نظارتی قرار گرفته که تا کنون علت فوت از طرف مقامات ذیصلاح اعلام نگردیده است. لذا هر گونه اظهار نظر غیر رسمی فاقد وجاهت قانونی است .

آنچه در قضاوت این حادثه مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد این است که بر اساس مفاد قانون طرح و لایحه، سالانه تعدادی از پزشکان متخصص و فوق تخصص توسط وزارت بهداشت بین استان های کشور برای خدمت در شهرستان های تابعه توزیع می شود و این پزشکان خدمات درمانی شایانی را در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی کشور ارائه میدهند.

بدیهی است که در قبال تحصیل رایگان، این افراد در دوره تخصص متعهد هستند تا در مناطق مورد نیازتحت عنوان نیروی طرح خدمت نمایند و در مواردی که امکان ادامه خدمت بهر دلیلی مقدور نباشد وزارت بهداشت با طرح موضوع در کمیسیون موارد خاص در جابجایی افراد مساعدت می کند .

این نکته حایز اهمیت است که ، مدت طرح در هرکدام از شهرهای ایران یکسان نبوده و بر اساس ضریب محرومیت فرق میکند . بعنوان مثال مدت طرح یک متخصص در شهر خرم آباد بعنوان مرکز استان ۳۰ ماه است اما در شهری مثل نورآباد دلفان ۱۹ ماه می باشد، بهمین دلیل خیلی از پزشکان طرحی که مایلند زودتر طرحشان تمام شود شهرهای دیگر را انتخاب می کنند و مرحومه دکتر بخشی بر همین اساس از میان گزینه های پیش رو با رضایت و اراده شخصی شهرستان نورآباد را به دلیل کم شدن مدت خدمت همانند سایر پزشکانی که در گذشته و حال در بیمارستان ابن سینا طرح خود را گذرانده اند، طرح خود را در این بیمارستان که دارای محیط مناسبی برای سپری نمودن طرح بوده انتخاب نموده و با رعایت کامل شئونات و ارائه امکانات رفاهی مناسب، جهت ادامه خدمت به این شهرستان معرفی گردیده است .

لذا گمانه زنی و پردازش غیر واقع در خصوص فوت این پزشک حاذق تا اعلام رسمی پزشک قانونی ، غیر حرفه ای و ناپسند بوده و این امر ناصواب باعث خواهد شد سایر پزشکان طرحی از انتخاب استان بعنوان محل گذراندن طرح خوداری نموده و در نهایت سلامت مردم تحت شعاع اظهارات غیر واقع قرار گیرد .

لذا از همکاران رسانه ای خودم و فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه انتظار می رود که مطالب غیر واقع افراد غیر مسئول را باز نشر ننمایند و در دامن زدن بر شایعات هم سوی با اشخاص معاند نظام جمهوری اسلامی نشوند و با سعه صدر تا روشن شدن علت فوت این عزیز از اظهار نظر و گمانه زنی خود داری نمایند. و لازم می‌دانم که نیروهای امنیتی به این موضوع ورود کرده و اشخاصی را که قصد بر هم زدن آرامش جامعه را دارند شناسایی و به محاکم قضایی معرفی نماید.

پایان پیام/

ثبت نظر شما