حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1450 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
اتیسم تفاوت است . تفاوت ها را بپذیرم
17 فروردین 1403 - 13:15
شناسه : 11198
بازدید 52
0
به مناسبت هفته جهانی آگاه سازی مطرح شد به مناسبت هفته جهانی اگاه سازی مردم از وضعیت کودکان اتیسم ،حانیه بیات مؤسس موسسه یکتا و مدیر عامل خیریه آوای اتیسم در لرستان یادداشتی منتشر کرد.
ارسال توسط : نویسنده : علی حسینی منبع : حانیه بیات

یادداشت

✍️حانیه بیات موسس مرکز توانبخشی یکتا و مدیر عامل خیریه آوای اتیسم _
روز جهانی اتیسم ، در دوم آوریل هر سال مصادف با ۱۴ فروردین و به دنبال آن ماه آگاهسازی اتیسم فرصتی برای افزایش درک و آگاهی دنیا از اختلال طیف اتیسم (ASD ) است . این روز به رسمیت شناختن چالش ها و نیازهای افراد اتیسم و خانواده هایشان و تلاشی برای ایجاد دنیایی فراگیرو حمایتی برای افراد دارای اتیسم است . سازمان ملل متحد طبق سنت هر ساله شعار جدیدی برای سال ۲۰۲۴ معرفی کرده است : گذر از بقا به سمت شکوفایی یعنی اهدافمان رو از نگاه صرفا درمان و مراقبت به سمت توانمندسازی و شکوفایی ببریم و بر نقاط قوت این افراد تمرکز کنیم و استعدادها و توانایی هاشون را کشف کنیم . در استان لرستان دو مرکز توانبخشی تحت نظارت بهزیستی استان در ( خرم آباد _ بروجرد ) به این عزیزان خدمات لازم را ارائه میدهند
مرکز یکتا در خرم آباد بعنوان اولین مرکز تخصصی اتیسم در استان ارزیابی و غربالگری و مداخلات بهنگام توانبخشی که شامل:( رفتار درمانی کار درمانی گفتاردرمانی ) و همینطور مداخلات تکمیلی : ( موسیقی، هنر ، تئاتر، پت تراپی، بازی درمانی) میشود را با درمانگران آموزش دیده به این عزیزان خدمات را بصورت رایگان ارائه میدهند .
موسسه خیریه آوای اتیسم لرستان علاوه بر راهبرد اصلی ینی آگاهی بخشی به جامعه ، خدمات حمایتی ب خانواده های این افراد را ارایه مینماید به امید روزی که بتوانیم دنیایی برای این افراد بسازیم که احساس آرامش و امنیت کنند به خود واقعی و پتانسیل کامل خود برسند و زندگی رضایت بخشی داشته باشند .
اتیسم تفاوت است . تفاوت ها را بپذیرم

پایان پیام/

ثبت نظر شما