حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1473 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
05 تیر 1402 - 18:10
شناسه : 7654
بازدید 109
0
جناب آقای دکتر زیویار استاندار استان به همراه معاونین اقتصادی و عمرانی و جمعی از مدیران استانداری، در اداره کل دیوان محاسبات استان در جمع کارکنان حضور یافت و ضمن بیان نقطه نظرات نظارتی خود، از تلاش و فعالیتهای این نهاد نظارتی در راستای هم افزایی و کمک به دستگاه‌های اجرایی جهت اجرای بهتر برنامه های دولت قدردانی نمود.
ارسال توسط : نویسنده : بیرانوند منبع : روابط عمومی دیوان محاسبات استان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلدر خبر به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات استان لرستان؛ دکتر زیویار استاندار لرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به تشریح مسئولیت خطیر مسئولین و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در حفظ دستاوردها و ارزش های نظام اسلامی پرداخت و بیان داشت: مسئولین باید از نظارت استقبال کنند و دستگاه های نظارتی را مشاوری امین و همراه خود بدانند .

_وی با اشاره به جایگاه دیوان محاسبات در قوانین و مقررات از اقدامات دیوان محاسبات استان در کلیه ادوار گذشته به خصوص در دوره جدید به منظور انعکاس به موقع مسائل و همراهی و کمک در پیشبرد اهداف و توسعه استان، وصول منابع و جذب و مصرف به موقع و اجرای درست بودجه قدردانی کرد و اظهار داشت: نظارت زمانی می تواند موثر و بازدارنده باشد که مدیر در مسئولیت و پست خود مشغول به فعالیت باشد و اقدام دیوان محاسبات در تهیه گزارشات نظارت مستمر دو ماهه به مدیران این امکان را می دهد تا قبل از اتمام مهلت قانونی نسبت به اصلاح امور اقدام نمایند.

_وی در ادامه به بیان دستاوردهای دولت در استان لرستان پرداخت و پیگیری در خصوص افزایش سهم اعتبارات استان، افزایش کیفیت و سرعت اجرای پروژه ها، افزایش سرمایه گذاری در استان و … را نشانه هایی از جدیت دولت در رفع محرومیت از استان دانست.

_استاندار لرستان در پایان از تلاش ها و پیگیری های کارکنان دیوان محاسبات استان قدردانی و اقدامات دیوان محاسبات را در راستای اصلاح نظام مالی دستگاه های اجرایی، اثربخش ارزیابی کرد.

_ در این دیدار جمالی نژاد مدیر کل دیوان محاسبات استان ضمن قدردانی از زحمات و حمایت‌های نطارتی استاندار و سایر مسئولین استان ، با ارائه گزارشی از فعالیتهای مهم این نهاد نظارتی در برقراری انضباط مالی استان و رفع موانع و گره گشایی از خدمات و برنامه های دستگاهها اجرایی اظهار داشت: همه بخش‌ها حاکمیتی یک راهبرد و برنامه مشترک را به منظور مبارزه همه جانبه با مفاسد مالی در دستور کار قرار دادند و همه باید برای تحقق این مهم تلاش کنیم .

،_وی افزود: توانمندی جامعه، رضایتمندی و اعتماد آفرینی و ارتقاء سرمایه اجتماعی جامعه با اجرای درست و بهینه این راهبرد مشترک ایجاد می شود و سیاست دیوان محاسبات در دوره جدید با شعار شفافیت و انضباط مالی نیز در راستای همین راهبرد مشترک است .

_مدیرکل دیوان محاسبات لرستان با اشاره به ویژگی‌های ممتاز و متفاوت دیوان محاسبات عنوان کرد: دیوان محاسبات نهادی مستقل است و کارکنان این سازمان بر اساس آیین رفتار حرفه ای و با رعایت کامل اصل استقلال و به دور از هرگونه چشم داشتی عمل می کنند.

_وی با بیان اینکه دیوان محاسبات همراه و در کنار مسئولین دلسوز استان است؛ بیان کرد: پیشگیری از انحراف های احتمالی در دستگاه های اجرایی از سیاست‌های اصلی دیوان است و کلیه ابزارهای قانونی را برای تحقق این سیاست بکار خواهد گرفت .

_جمالی نژاد با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۹۸ گفت: این سامانه با هدف نظارت مردمی بر عملکرد مالی دستگاه های اجرایی و شنیدن صدای مردم، راه اندازی شده است و مردم می توانند هرگونه فساد و یا تخلف مالی در دستگاه های اجرایی را از طریق سامانه ۱۹۸ به ما اطلاع دهند.

_مدیرکل دیوان محاسبات لرستان با بیان اینکه بازدید میدانی از پروژه های این استان جزو برنامه های اصلی ما قرار دارد، ابراز کرد: در سال ۱۴۰۱ قریب ۱۶۰ طرح و موضوع مورد بررسی میدانی قرار گرفت و جهت تسریع در اجرا کمی و کیفی و بهره برداری مناسب ، پیگیریها ، جلسات و مکاتبات فراوانی را با دستگاه های اجرایی در راستای ایجاد تعامل بین بخشی انجام داده ایم.

_وی با اشاره به اینکه بهای تمام شده خدمات دولت گران است و باید استاندارد شود، اظهار داشت: حسابرسی بهای تمام شده جزء برنامه کاری دیوان است و عارضه یابی و ارائه راهکارها و تمرکز بر دستاوردهای دستگاههای اجرایی به عنوان اولویت‌های حسابرسی مبتنی بر عملکرد توسط این دیوان پیگیری خواهد شد .

_جمالی نژاد با تأکید به اینکه کارکنان دیوان محاسبات استان ، عملکرد ۱۳۹ دستگاه اجرایی لرستان را تحت رسیدگی و حسب مورد در برنامه حسابرسی دارند، افزود: بیش از ۶۱ دستگاه اجرایی از این تعداد در سطح استان فاقد ردیف بودجه مستقل هستند و قریب هفتاد درصد بودجه و منابع مالی استان، خارج از مکانیزم بودجه استان و از طریق مرکز ، به صورت ملی و ابلاغی در اختیار استان قرار می گیرد .

_وی با بیان اینکه تهیه و ارسال ۶۴ گزارش حسابرسی به مراجع ذیربط، واریز ۳۲۸ میلیارد تومان ناشی از رسیدگی ها و پیگیری‌های دیوان به حساب خزانه و یا دستگاه های اجرایی، تعیین تکلیف ۹۴۸ یافته حسابرسی در بخش‌ها و حوزه های مختلف، برگزاری ۱۴۰ جلسه و نشست تخصصی و مشترک با دستگاههای اجرایی ، انجام و تعیین تکلیف استعلامات فنی ادارات و بررسی گزارشات مردمی و سایر ارجاعات در سال ۱۴۰۱، تنها بخشی از عملکرد این نهاد نظارتی است که با تلاش شبانه روزی همکاران خدوم دیوان و تعامل و همراهی خوب ادارات استان محقق شده است .

_مدیرکل دیوان محاسبات استان با ارائه آمار و ارقامی ، نقش رسیدگی های دیوان محاسبات استان را در جهت رفع نواقصات و ضعفهای مرتبط با سامانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی ، تقویت کنترلهای داخلی ، مستندسازی اموال و تثبیت مالکیت دولت ، برداشت از حساب بانکی دستگاههای اجرایی، دفاع موثر از بیت المال در محاکم ، جذب به موقع اعتبارات ، وصول منابع، مصرف بهینه اعتبارات ، پیشرفت فیزیکی طرحها و پروژه ها، جذب قیر مصرفی مدارس و آسفالت و بهسازی روستاهای استان، تسهیلات تکلیفی و اشتغال ، تشریح و بر اهتمام و توجه بیشتر مسئولین دستگاههای اجرایی در این خصوص تاکید نمودند و یکی از اولویت‌ها را جذب مانده مصرف نشده اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای سال ۱۴۰۱ برشمرد .

_ در پایان دکتر دالوند و دکتر ابراهیمی
معاونین هماهنگی امور عمرانی و اقتصادی استاندار و همچنین معاونین و مدیران گروه‌های حسابرسی با ارائه گزارشی به بیان مشکلات و موانع و راهکارهای مورد نظر پرداخته و مباحث فنی و کارشناسی مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت.

پایان پیام/

ثبت نظر شما