حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1473 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
21 اردیبهشت 1402 - 21:10
شناسه : 6906
بازدید 435
1
وقتی معاونت ابتدایی یک اداره درست انتخاب میشود دلسوزانه به مردم خدمت می کند جانباز ۷۰درصد بود؛ هم شیمیایی و هم اعصاب و روان. با پای مصنوعی، ناراحتی کلیه و با داشتن فرزند معلول برای تفحص به منطقه می‌رفت ولی یک بار نشد بگوید خسته شدم استراحت کنیم. طرح شهید محمودوند طرحی کشوری است که کودکان جامانده از تحصیلات راپیدا کرده وانان را پوشش می دهد تا تحصیلات خود را ادامه دهند تا عدالت آموزشی در بین همه کودکان اجرا شود
ارسال توسط : نویسنده : کرم نژاد منبع : اداره آموزش و پرورش ناحیه یک خرم آباد معاونت آموزش ابتدایی ناحیه یک

سرداری که با پای مصنوعی و ۲۵ ساچمه در دست برای تفحص به منطقه می‌رفت.

شهید «علی محمودوند» در سال ۱۳۴۳ در روز هفدهم صفر ماه قمری در تهران متولد شد، تحصیلاتش را تا پایان دوره راهنمایی ادامه داد، با آغاز جنگ تحمیلی به عضویت بسیج مسجد درآمد و با شوری وصف‌ناشدنی به فعالیت مذهبی پرداخت. تابستان سال ۱۳۶۱ همزمان با شروع عملیات رمضان در ۱۷ سالگی به جبهه رفت و کارش را در گردان تخریب لشگر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) آغاز کرد. در عملیات والفجر مقدماتی همراه گردان حنظله به منطقه فکه رفت و از ناحیه دست مجروح شد. در عملیات والفجر ۸ برای همیشه پایش را از دست داد و با وجود ۷۰ درصد جانبازی (شیمیایی، اعصاب، قطع پا و با ۲۵ ساچمه در دست) باز هم به دفاع از میهن اسلامی پرداخت.
او در سال ۱۳۶۷ ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد، علی به علت علاقه خاص به نظام جمهوری اسلامی به عضویت نهاد مقدس سپاه درآمد. او در سال ۱۳۷۱ بعد از شهادت سیدعلی موسوی به یاری برادران گروه تفحص شتافت و ۸ سال در میان خاک‌های تفتیده جنوب برای یافتن پیکر شهدا تلاش کرد، به گونه‌ای که دو مرتبه پای مصنوعی خود را بر اثر کار زیاد از دست داد، فرمانده دلیر گروه تفحص لشکر۲۷ محمدرسول‌الله (ص) سرانجام در تاریخ ۲۲ بهمن‌ماه سال ۷۹ در منطقه فکه بر اثر انفجار مین در جرگه شهیدان قرار گرفت، علی در سن ۳۶ سالگی تنها پسرش عباس را که نابینا و فلج بود، به همراه دخترش در نزد ما به یادگار گذاشت، پیکر پاکش را در قطعه ۲۷ بهشت‌زهرا طبق وصیت او به خاک سپردند.

به پاس زحمات این شهید والا مقام و زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایشان طرح جذب و شناسایی بازماندگان از تحصیل به نام مبارک ایشان؛ به طرح شهید محمودوند(شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل) نامگذاری گردید.

این طرح از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در سطح کشور شروع شد و لیست اسمی این کودکان بازمانده از طرف وزارت آموزش و پرورش به ادارات کل استان ها و سپس به مناطق و نواحی آموزش و پرورش برای پیگیری فرایند جذب و شناسایی ارسال گردید.
در راستای همین طرح، معاونت آموزش ابتدایی ناحیه یک خرم آباد با برنامه ریزی دقیق و تشکیل جلساتی مداوم فرایند جذب و شناسایی این کودکان بازمانده از تحصیل را آغاز نمود.

این طرح برای آموزش و پرورش ناحیه یک با تعریف رمز سیدا دسترسی به لیست اسمی مشخصات بازماندگان از تحصیل ۶ تا ۱۱ سال برای معاون آموزش ابتدایی این ناحیه آقای علی نور کرم نژاد آغاز گردید؛ در ابتدا تعداد بازماندگان از تحصیل این ناحیه ۷۱۲ نفر بودند و با بررسی هایی که مسئول پیگیری طرح ناحیه آقای محمد عبداللهی مقدم از آدرس محل سکونت بازماندگان انجام داد مشخص شد که ۳۹۶ نفر از بازماندگان مربوط به نواحی و مناطق دیگر استان هستند و با همکاری مسئول طرح در استان از لیست ناحیه یک حذف شدند و در واقع ناحیه یک ۳۱۶ بازمانده داشت که برای این تعداد بازمانده از تحصیل، ۳۸ رابط از بین مدیران، معاونین و آموزگاران مدارس انتخاب شد؛ به طوری که برای هر رابط در سیدا پنل کاربری تعریف شد و بین ۵ تا ۱۰ کودک بازمانده برای هر کدام از رابطین تعریف شد، سپس با حضور معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک آقای علی نور کرم نژاد و مسئول پیگیری طرح ناحیه یک آقای محمد عبداللهی مقدم برای رابطین طرح چهار جلسه توجیهی با هدف بیان ضرورت، نحوه کار با سامانه و چگونگی بارگذاری مستندات و مدارک بازماندگان) و هم اندیشی و ارائه گزارشات و بیان مشکلات برگزار گردید. همچنین برای اینکه اطلاعات دقیق تری از کودکان بازمانده به دست آید با ثبت احوال، بهزیستی، پلیس مهاجرت و…. مکاتباتی صورت گرفت و در تسهیل فعالیت رابطین تاثیر خوبی داشت. ۱۰۰ نفر از این کودکان بازمانده در مدارس مشغول به تحصیل بودند اما ثبت سیدا نشده بودند که با همکاری مدیران و تلاش مداوم رابطین طرح، ثبت سیدا شدند، تعدای فوت شده بودند که گواهی فوت و یا استشهاد محلی برای آنها بارگذاری شد همچنین تعدادی از دانش آموزان معلولیت ذهنی و جسمی داشتند که توانایی تحصیل ندارند، تعدادی مهاجرت داخلی و مهاجرت به خارج از کشور داشته اند که برای آنهایی که به خارج کشور مهاجرت کرده بودند از طریق مکاتبه با پلیس مهاجرت گواهی تردد دریافت و بارگذاری شد.
از تعداد ۳۱۶ کودک بازمانده از تحصیل این ناحیه ۱۵۰ نفر جذب شدند و ۱۶۶ نفر دیگر به دلایل مختلف از جمله: فوت، مهاجرت، معلولیت، در دسترس نبودن اطلاعات علی رغم پیگیری ها جذب نشدند و وضعیتشان در سامانه سیدا وزارت آموزش و پرورش تعیین تکلیف گردید.

پایان پیام/

ثبت نظر شما