حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1473 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
22 فروردین 1402 - 2:36
شناسه : 6126
بازدید 165
0
فرماندار سلسله: فرماندار سلسله با تاکید بر اینکه هنر باید در مسیر حق باشد، گفت: هنر انقلابی برخاسته از مردم و مخاطب آن هم عامه مردم است
ارسال توسط : نویسنده : روابط عمومی منبع : کیانوش سوری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلدر خبر به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلسله سلسله، میلاد شرفی روز دوشنبه در نشست صمیمی با فعالان قرآنی، هنرمندان و اصحاب رسانه شهرستان به مناسبت هفته هنر انقلاب در سالن جلسات فرمانداری، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت مولی الموحدین حضرت علی(ع)، با اشاره به جنگ ترکیبی اخیر دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: در این جنگ دشمن با هنرمندان و سلبریتی های خود(گاها ممکن است ایرانی هم بوده باشند) وارد میدان نبرد شد که نشان از جایگاه والای هنر و تاثیر آن بر عامه مردم دارد.

وی با قیاس هنر قبل و بعد از انقلاب،  ادامه داد: هنر قبل از انقلاب تحت تاثیر تمدن غربی و به دنبال تجددگرایی، گذر از ارزش های انسانی و اصالت ماده و مدرنیسم بود که البته شاهد مخاطبانی خاص هم برای این هنر بودیم.

شرفی عنوان کرد: هنر بعد از انقلاب اسلامی با تاسی از آموزه های دینی و تفکر انقلابی شاهد رشد و پیشرفت شگرف محتوایی در آثار ارائه شده علیرغم امکانات کمتر بود.

فرماندار سلسله با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در مسئله هنر جدی است، تصریح کرد: پس از انقلاب، تحول تنها متعلق به فرم نبود بلکه شاهد تحول در محتوا هم بودیم.

وی افزود: هنر انقلابی برخاسته از مردم و مخاطب آن هم عامه مردم است.

شرفی با تاکید بر اینکه هنر انقلابی  نه تنها صدای مردم است بلکه باید نقش تبیینی هم داشته باشد، عنوان کرد: هنرمندان در خط اصلی نبرد با دشمن هستند و لازم است که بستر را برای پیشرفت هنر فراهم کنیم.

وی با گریزی به رابطه هنرمند انقلابی و حاکمیت، گفت: هنرمندان حلقه میانی مردمی سازی انقلاب و مابین حاکمیت و مردم هستند و لذا هنرمند انقلابی علاوه بر توجه به مردم باید زبان حاکمیت باشد.

وی با اشاره به لزوم فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز هنرمندان در شهرستان،  بیان کرد: فرهنگ از نان شب واجب تر است و توجه به مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر ضروری است اما در شرایط کنونی باید بتوانیم از حداقل امکانات حداکثر استفاده را برای رشد و توسعه هنر در شهرستان به کار گیریم و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

در این نشست نمایندگان اصحاب رسانه، فعالان قرآنی و هنرمندان مهمترین مسائل، مشکلات و دغدغه های خود را با فرماندار مطرح کردند و فرماندار نیز پاسخ های لازم را ارائه داد.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سلسله

پایان پیام/

ثبت نظر شما