حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1454 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
04 اسفند 1401 - 2:22
شناسه : 4146
بازدید 48
1
شورای اطلاع رسانی معاون سیاسی استاندار لرستان گفت: باید درخصوص خانه مطبوعات استان تصمیم گیری بشود چرا که این موضوع مطالبه رسانه های استان است.
ارسال توسط : نویسنده : نااشناس منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلدر خبر به نقل از ایرنا، مجید منعمی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی لرستان با بیان اینکه شورای اطلاع رسانی متفاوت از هر نشست خبری رسانه ای بوده و دارای تشکیلاتی است، اظهار کرد: استاندار رییس این شورا بوده و اعضای آن متشکل از مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی، استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، معاون سیاسی امنیتی، صدا و سیما، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، تبلیغات اسلامی، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی، مدیرکل روابط عمومی استانداری و چهار نفر از افراد صاحب نظر در حوزه رسانه به انتخاب رییس شورای استان و تایید دبیرخانه شورا اعضای این شورا هستند.

وی افزود: هر جا صحبت از شورای اطلاع رسانی می شود منظور ساختار مطرح شده است و وظیفه این شورا نیز سیاست گذاری رسانه ای فعالیت های دولت در استان خواهد بود.

منعمی بیان کرد: هرآنچه که رسانه ها باید منتشر، موضع گیری، ابلاغ یا اقدام کنند، تصمیمش در این شورا مطرح می شود.

وی ادامه داد: سابق بر این معاون سیاسی رییس این شورا بود اما به جهت اهمیت اطلاع رسانی در دولت سیزدهم، ساختار این شورا ارتقاء و شخص استاندار رییس این شورا شد.

معاون سیاسی استاندار با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی نیاز ضروری به این ساختار و تشکیلات داریم، تصریح کرد: با توجه به اهمیت بحث اطلاع رسانی لازم است که جلسات این شورا به صورت ماهانه برگزار شود.

وی درخصوص توزیع آگهی های منتشر شده در بین رسانه ها، افزود: برخی دستگاه های اجرایی در این زمینه قانون را رعایت نمی کنند در حالی که توزیع این آگهی ها برعهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است و باید در این زمینه ساماندهی لازم صورت گیرد.

منعمی با بیان اینکه مرجع انتشار اخبار به لحاظ قانون مشخص است اما در عمل رعایت نمی شود، بیان کرد: نمونه این امر را در اتفاق مسمومیت دانش آموزان بروجرد شاهد بودیم که دستگاه های مختلف به ارائه آماری متناقض پرداختند که سبب بی اعتمادی افکار عمومی می شود و لازم است که در این زمینه نیز ضمن وحدت اطلاع رسانی، بر رعایت قانون تاکید شود.

وی با تاکید بر اینکه رییس ستاد بحران در شهرستان فرماندار است و بایستی درخصوص بحران، شخص فرماندار ارائه دهنده مصاحبه باشد، عنوان کرد: باید همه رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب مکلف بشوند که منبع ارائه اخبار را فرماندار بدانند.

معاون سیاسی استاندار درخصوص خانه مطبوعات استان نیز تصریح کرد: باید درخصوص خانه مطبوعات تصمیم گیری بشود چرا که این موضوع مطالبه رسانه های استان است.

وی با اشاره به لزوم تدوین تقویم مشخصی برای نشست خبری مدیرات با رسانه های رسمی، عنوان کرد: علیرغم اینکه اتفاقات مثبت و موثری در استان در حال انجام است اما به جهت اینکه مدیران استانی با رسانه ها در این زمینه گفت و گو نداشته اند افکار عمومی از آنها بی اطلاع هستند و لازم است که با محوریت روابط عمومی استانداری تقویمی مدون شود و مدیران کل استان به صورت مداوم با رسانه ها نشست داشته باشند تا هم خلاء اطلاع رسانی تقویت و هم افکار عمومی در جریان این امور قرار گیرند پایان پیام/

ثبت نظر شما