حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1454 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
08 تیر 1402 - 18:44
شناسه : 7735
بازدید 44
0
در مراسمی امروز پنجشنبه هشتم تیرماه مصادف با عید قربان با حضور استاندار لرستان، معاون اقتصادی استانداری ، نماینده مردم شهرستان ازنا، فرماندار ازنا، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی و جمعی از مسئولین استان و شهرستان ازنا کلنگ طرح تولید “فروسیلیکو منگنز” بر زمین زده شد
ارسال توسط : نویسنده : سلیمانی منبع : فریاد لر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلدر خبر به نقل از فریاد لر ،طی مراسمی ظهر امروز در عید سعید قربان با حضور استاندار لرستان، معاون اقتصادی استانداری ، نماینده مردم شهرستان ازنا، فرماندار ازنا، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی و جمعی از مسئولین استان و شهرستان ازنا کلنگ طرح تولید “فروسیلیکو منگنز” بر زمین زده شد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان در مراسم آغاز عملیاتی اجرایی طرح تولید فرو “سیلیکو منگنز” ازنا گفت : با تلاش و برنامه ریزهای صورت گرفته ، در سال گذشته موفق به کسب رتبه نخست شهرک سازی در کشور شدیم و ۷۲ و نیم میلیارد تومان در این مناطق برون سپاری صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۰ شهرک صنعتی در لرستان وجود دارد ، اظهار داشت : منطقه اقتصادی ازنا از نظر سرمایه گذاری و توسعه استان دارای مزیت های منحصر به فردی است و خوشبختانه امکان توسعه بیشتر این منطقه نیز وجود دارد.

فرزاد محمدی ادامه داد: یکی از مهمترین مزیت های این منطقه قرار گرفتن در فاصله ۸ کیلومتری ریل قطار می باشد که عامل مهمی در توسعه صنعتی و رشد واحد‌های اقتصادی است و در صورتی که زمینه های حمل و نقل هوایی در این منطقه نیز فراهم گردد، به منطقه بسیار اثرگذاری در صنعت و اقتصاد کشور و استان ، تبدیل می شود.

محمدی گفت : همچنین این منطقه دارای پایانه صادراتی سوخت می باشد که به نوبه خود عامل مهمی در کمک به بنگاه های اقتصادی و تجارت در منطقه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان اظهار کرد: از مجموع ۴۳ میلیون دلار صادرات استان حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد آن از طریق منطقه ویژه اقتصادی ازنا صورت می گیرد یعنی رقمی در حدود ۱۷ میلیون دلار از این منطقه صادرات کالا صورت می گیرد.

فرزاد محمدی خاطرنشان کرد : طرح تولید فروسیلیکو منگنز با سرمایه گذاران چینی کلنگ زنی شد .

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی یادآورشد ؛ سرمایه گذاری چینی طرح تولید فروسیلیکو منگنز ازنا را با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان شروع کرده ؛ تلاش ما بر این است که این طرح تا پایان سال به بهره برداری برسد و زمینه اشتغال ۱۰۹ نفر فراهم شود.

امیدواریم به تعهدات خود در مدت مورد نظر عمل کنیم

استاندار لرستان در مراسم کلنگ زنی ” فروسیلیکومنگنز ” ازنا عنوان کرد : با توجه به اینکه شهرک صنعتی ازنا پتانسیل زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد نیاز است این مزیت‌های ، معرفی و اطلاع رسانی و تبلیغ شوند.

زیویار خاطر نشان کرد : ما امیدواریم به تعهدات خود در مدت مورد نظر عمل کنیم و با همدلی و هم افزایی سایر دستگاه های اجرایی تمامی بخش‌های مختلف برای رفع مشکلات باید پای کار باشند.

استاندار لرستان با تاکید بر خدمت‌رسانی به مردم گفت : لرستان برای سرمایه‌گذاری آماده است و باید ظرفیت‌های آن معرفی شود تا سرمایه‌گذار پای کار بیاید.

او یادآور شد؛ بهره‌برداری از طرح تولید فروسیلیکومنگنز ۱۰۹ فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

فرهاد زیویار با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی ازنا، با زیرساخت‌های صنعتی و اقتصادی ویژه، معافیت‌های مالیاتی و گمرک آماده سرمایه‌گذاری‌های ویژه است؛ ادامه داد : این پروژه در سه فاز انجام خواهد شد که فاز اول آن تولید ۱۲ هزارتن و مجموع فازها ۳۰ هزارتن فروسیلیکومنگنز خواهد بود.

پایان پیام/

ثبت نظر شما