حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1536 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 210×
31 اردیبهشت 1402 - 19:07
شناسه : 7093
بازدید 68
2
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: ۳۰ اردیبهشت مصادف است با روز جهانی زنبورداران و از این جهت این موضوع بسیار مهم است و آن را باید فرصتی برای تبیین ونقش تولید عسل دراقتصاد استان بدانیم
ارسال توسط : نویسنده : سعید نظری منبع : روابط عمومی جهاد کشاورزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلدر خبر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، همزمان با روز جهانی سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت:زنبور عسل در تولید عسل و هم در گرده افشانی بسیار موثر است ویک سوم غذاهای بشری راشکل می دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود:زنبور عسل نقش بسیار مهمی درگرده افشانی و هم در باروری دارد ،که در کشورهای توسعه یافته در باغات صددرصد میوه دارمستقر آنهارا مستقر می‌کنند تادرگردافشانی گیاهان نقش اساسی داشته باشد.

وی تصریح کرد:طبق آمار واطلاعات سهم استان لرستان درتولید عسل درسطح کشوری قریب به سه و نیم درصد است ورتبه نهم کشوری هستیم.

شاهرخی درادامه افزود: نسبت به سال ۱۴۰۰حدود ۱۲ درصد افزایش تولید در عسل داشته ایم و امیدواریم با فرآوری و استفاده از گرده های گل و برندسازی بتوانیم به این صنعت بسیار مهم کمک کنیم.

سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت : میزان تولید عسل استان در سال ۳۸۰۰تن است وبا ۴۲۰۰ کلونی جایگاه نهم کشوری هستیم که درحالی سال گذشته رتبه یازدهم بودیم و به همین منظور توسعه صنعت عسل جزو اولویت‌های ما است که آن را باید تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ تن شکر بین زنبورداران توزیع کردیم و چندین کلاسهای آموزشی و توجیهی داشته‌ایم واگر تبصره ۱۶ تسهیلات ابلاغ شود به لحاظ اعتباری و به تولیدکنندگان این صنعت کمک خواهیم کرد.

پایان پیام/

ثبت نظر شما