حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1445 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
25 اسفند 1401 - 4:47
شناسه : 5242
بازدید 74
1
ام‌کیو ۹ ریپر یکی از پیشرفته‌ترین پهپادهای آمریکایی است که حالا یک فروند توسط جنگنده‌های روسیه در دریای سیاه سرنگون شده است.
ارسال توسط : نویسنده : ناشناس

گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلدر خبر به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، ام کیو ۹ ریپر پهپاد شناسایی رزمی مشهور ارتش آمریکا است که طراحی و ساخت آن را کمپانی جنرال اتمیکس به انجام رسانده است.

نخستین نمونه‌های این پهپاد چند ده میلیون دلاری ۲۲ سال پیش به پرواز درآمدند و حالا یکی از این پهپادها در دریای سیاه توسط جنگنده‌های سوخو ۲۷ ارتش روسیه سرنگون شده است.

پهپاد آمریکایی هنگام پرواز روی دریای سیاه در نزدیکی کریمه ساقط شده است. بر اساس روایت منتشر شده ضربه‌ای که جنگنده سوخو ۲۷ ارتش روسیه به پروانه پهپاد زده باعث سرنگون شدن آن شده است.

جنرال اتمیکس ام‌کیو ۹ ریپر

پهپاد ام‌کیو ۹ در نیروی هوایی آمریکا در رده «هواگردهای خلبان از راه دور» دسته‌بندی می‌شود که نشان‌دهنده کنترل شدن آن‌ها توسط نیروهای مستقر روی زمین است.

این پرنده شناسایی تهاجمی نخستین بار در سال ۲۰۰۷ به پرواز درآمد و از آن زمان عملیاتی است. ام‌کیو ۹ نخستین پهپاد ضربتی است که همزمان از قابلیت شناسایی و تجسس در ارتفاع بالا برخوردار است.

با وجود شباهت در طراحی ام کیو ۹ نسبت به پهپاد قدیمی‌تر ام‌ کیو ۱ ابعاد بزرگتری دارد و از توانایی رزمی بالاتری برخوردار است.

پیشرانه این پهپاد موتوری توربوپراپ با توان ۹۵۰ اسب بخار است که به پهپاد اجازه می‌دهد تا به حداکثر سرعت ۴۸۰ کیلومتر در ساعت برسد.

این پرنده ۱۱ متر طول دارد و طول بال‌هایش به ۲۰ متر می‌رسد و می‌تواند تا ۱۷۰۰ کیلوگرم مهمات با خود به آسمان ببرد. ریپر در حالت بارگیری کامل ۱۴ ساعت مداومت پرواز دارد

ثبت نظر شما