حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1450 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
نقدی بر مدیران قانون گریز
11 اسفند 1401 - 9:43
شناسه : 4555
بازدید 123
4
توزیع و انتشار انواع آگهی های دولتی شامل همه آگهی های ثبتی و دولتی صرفا باید از طریق فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گیرد
ارسال توسط : نویسنده : علی حسینی منبع : کلدرخبر

چرا در لرستان محور عملکردبعضی مدیران قانون نیست؟چرامدیریت ارشد استان برعملکرد مدیران نظارت دقیق ندارد؟

چرا بعضی مدیران ترسی از تخلف ندارند؟

قانون مسیر اجرای دقیق امور را روشن بیان کرده است

متن کامل بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهوری درخصوص شرایط و روند انتشار آگهی‌های دولتی در رسانه‌ها به‌شرح زیر است:

«بخشنامه به تمامی معاونت‌ها، سازمان ها و موسسات دولتی، استانداری های سراسر کشور، نهادهای انقلاب اسلامی و نهادهای کشوری و لشگری

در اجرای بند (۵) از ماده (۲) قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب سال ۱۳۶۵، در خصوص تعیین ضابط تمرکز، توزیع و نشر «انواع آگهی‌های دولتی» مقتضی است کلیه دستگاه‌های اجرایی (براساس تعریف ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت استثنائات ماده ۱۷ قانون موصوف) آگهی‌های مورد نظر خود را جهت درج در نشریات، حداقل سه روز قبل از موعد چاپ، بدون ذکر نام نشریه و تنها با تعیین زمان انتشار و تعداد دفعات چاپ، از طریق سامانه جامعه رسانه‌های کشور به اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در تهران و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها ارسال نمایند.

 از آنجایی که مطابق اصلاحیه قانون مطبوعات (۱۳۷۹) نشریات الکترونیکی نیز مشمول قانون مطبوعات هستند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجاز است که عنوان کلیه آگهی‌ها را به اندازه کوچکترین کادر واحد، مطابق با نرخنامه آگهی‌های دولتی و سایر ضوابط مربوط، برای درج در نشریات (اعم از کاغذی یا اینترنتی) واجد شرایط نیز،  ارسال نمایند.

ذیحسابان سراسر کشور ملزم هستند حق‌الدرج کلیه آگهی ها را حداکثر ظرف مدت یک ماه، صرفا مطابق با سند «گواهی ارزش آگهی» صادره از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت نمایند. در غیر این صورت، موجب بی اعتباری اسناد پرداختی مربوط خواهد شد.

مطلب بالا را جهت اعتراض به عملکرد بعضی مدیران در عدم تمکین این مدیران به قانون یادآوری کردم
جناب آقای فرهاد زیویار استاندار محترم لرستان و آقای منعمی به عنوان معاونت سیاسی استاندار موظف هستند با تخلف مدیران متخلف در حوزه توزیع آگهی ها برخورد کنند.
عوام فریبی بعضی مدیران در تحلیل رعایت نکردن قانون در ارسال آگهی های دولتی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فقط برای وجدان خوابیده خودشان پذیرفتنی است و لاغیر.
از طرفی عملکرد مدیریت ثبت و اسناد استان در واگذاری توزیع آگهی های ثبتی به یک شرکت غیر پاسخگو موجب ایجاد فساد در کار و اعتراض رسانه ها شده است .
شنیده ها حکایت از واگذاری دویست آگهی ثبتی یک شهرستان ،بصورت یکجا به دو رسانه دارد که موجب ایجاد سوءظن نسبت به مدیر ثبت اسناد شهرستان مذکور شده است،این درحالی است که شنیده ها از انتخاب مدیر فوق الذکر به عنوان مدیر برگزیده حکایت دارد تفسیر این مطلب می شود؛ مدیر کل ثبت اسناد استان از مدیر زیر دست خود و عملکرد او رضایت دارد.
البته درشهر ی که مانند یک حیاط خلوت از نگاه نیروهای نظارتی پنهان است بیشتر از این نمی شود انتظار داشت
مدیران نظارتی و بازرسی استان مطالب نوشته شده در اعتراض به عملکرد مدیریت ثبت و اسناد استان را یا نمی بینند یا بررسی نمی کنند که در هر دو صورت اجحاف در حق منتقدان ، خبرنگاران و روزنامه نگاران این استان است.
قانون که خط کش و میزان است باید محور تعامل ما باهم باشد نه زد و بندهای پشت پرده و روابط غیر قانونی،ضوابط قانونی انجام کار مشخص است و شخصیت های ریا کار نباید از نام «مدیر انقلابی» سوء استفاده کرده و قانون را نادیده بگیرند.

متاسفانه در نقد دوستان منتقد ،ارشاد اسلامی و واحد مطبوعات نیز مورد نقد و شماتت قرار گرفته که پس از پیگیری و تحقیق و پرس و جو متوجه پیگیری مجدانه و نامه نگاری های این عزیزان برای رعایت عدل و انصاف و اجرای قانونی شدیم ،که از زحمات مدیران و کارشناسان قانون مدار و پاسخگو این اداره کل قدردانی میشود

پایان پیام/

ثبت نظر شما