حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1447 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
17 آبان 1400 - 16:08
شناسه : 283
بازدید 143

کلد خبر: ،با حضور عبداللهیان معاون اقتصادی استاندار ، رضوی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز ، غفوری نژاد مدیر کل نوسازی مدارس لرستان ، سهرابی سرپرست آموزش و پرورش لرستان و جمعی کثیری از خیرین مدرسه ساز ، بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز لرستان در سالن اجتماعات استانداری لرستان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

👈رضوی در این مراسم، اظهار داشت: از سال ۱۳۷۸ تاکنون ۶۳۵ مدرسه در قالب ۲۱۴۵ کلاس درس ساخته شده است.
👈وی افزود : علاوه بر این ین مدارس  چندین ورزشگاه و استخر احداث و آنها را در اختیار آموزش و پرورش قرار داده‌ایم.
👈رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان ضمن قدردانی از اصحاب رسانه عنوان کرد: با کمک و همت اصحاب رسانه در انتشار اخبار اصحاب رسانه توانستیم خیران زیادی در کشور و دنیا جهت ساخت و تجهیز مدارس جذب کنیم.
👈رضوی گفت. از ابتدای امسال تاکنون ۷۴ مدرسه در قالب ۲۳۸ کلاس درس در لرستان احداث و تحویل آموزش و پرورش داده شده است.
👈وی اضافه کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و بازگشایی مدارس تعداد زیادی از مدارس استان نیاز به وسایل گرمایشی دارند و ضروری است  خیرین در بحث تعمیرات و نوسازی وسایل گرمایشی مساعدت کنند تا دانش‌آموزان را در یک محیط گرم پذیرا باشیم.

عبدالهی معاون اقتصادی استاندار در این مراسم افزود:انجام کارهای خیر در جامعه ماندگار است  و این امر   نشأت گرفته از باورهای دینی ما است که علاوه بر ایجاد آرامش درونی و قدردانی مردم،   کارکرد دنیوی و اخروی را به دنبال دارد.

👈 وی افزود: مشارکت مردم در انجام کارها بسیار موثر است چرا که در دفاع مقدس مشارکت مردم ملموس بود و قطعا  چنین جوامعی هرگز شکست نمی‌خورند.
👈عبدالهی گفت: در استان نیازمند حمایت همه جانبه خیرین هستیم تا با همدلی و همراهی بخشی از مشکلات استان را بتوانیم در زمینه های مختلف برطرف کنیم.

مهندس امیر غفوری نژاد با بیان اینکه‌ فرهنگ مدرسه سازی طی دو دهه ای که مجمع خیرین مدرسه ساز با همت یکی از هم استانی هایمان پایه ریزی شد اقدامات خوب و موثری را در راستای عدالت آموزشی در سطح کشور مخصوصا استان لرستان ایجاد شده اظهار داشت:در استان لرستان بیش از ۱۰درصد از فضاهای آموزشی ما را مدارسی تشکیل دادند که به نام خیرین مزین شده است و طی سه تا چهار سال آینده این عدد بیشتر می شود و یک نکته ای که به صورت خیلی آرام آرام در جامعه ما اتفاق افتاده این است که دانش آموزان ما در مدارسی درس می خوانند که به نام خیرین مزین شده و فرهنگ وقف را عملا به دانش آموزان خودمان نشان می دهیم که اثرات آن را در سالهای آتی می بینیم .

👈وی با اشاره به اینکه مجموعه نوسازی استان لرستان در سال گذشته تعدادی پویش را راه اندازی کرده که در مجموع خیرین و ۶۴۲هزار نفر از دانش آموزان ما در این پویش ها شرکت کرده که جای قدردانی دارد افزود:در استان لرستان پویشی به نام “”از غدیر تا ظهور”” را با همکاری خیرین پیاده سازی کردیم که در روز نیمه شعبان شروع به کار کرده و در حال حاضر کار اجرایی ۱۰فضای آموزشی را در قالب ۱۷کلاس درس را شروع کرده که پنج کلاس درس را در ماه آینده افتتاح می کنیم.

👈مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با بیان اینکه در قسمت عمران کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان یکی از وظایفی که به آموزش و پرورش محول شده این است که تعدادی از واحدهای آموزشی را به نام شهدا مزین کنیم که ما با مشارکت خوب خیرین در این دو سال ۳۰ فضای آموزشی را در قالب ۷۲کلاس درس با زیربنای بیش از هشت هزار و ۶۲۰متر مربع را تحویل دانش آموزان هم استانی داده است عنوان کرد:برای این تعداد فضای آموزشی بیش از ۳۰میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که امیدواریم شهدا ما را در ادامه کاری که داریم کمک و یاری بدهند .

👈وی بیان کرد:بیش از ۹۸کلاس درس دیگر که در استان لرستان به نام شهدا مزین شده است را در دست اقدام داریم که در آینده نزدیک این واحدهای آموزشی را تحویل دانش آموزان می دهیم .

👈 غفوری نژاد گفت:به برکت وجود خیرین در استان لرستان پس از سیل فروردین ماه سال ۹۸ اعتبارات ابلاغی مجموعه نوسازی مدارس لرستان افزایش قابل توجهی داشته باشد به شکلی که اعتبارات سال ۹۹ با کمک خیرین نسبت به ۹۸حدود دو برابر افزایش پیدا کرد.

👈وی تصریح کرد:با وجود همه تنگناهای اقتصادی و با کمک خیرین طی شش ماه اول امسال ۷۴واحد آموزشی احداث و تحویل دانش آموزان شده است و ما توانستیم از شش ماهه اول امسال هر هفته یک فضای آموزشی ۱۰کلاسه را تحویل دانش آموزان دهیم که بیش از ۳۰هزار متر مربع به سرانه فضای آموزشی استان اضافه شده است .

👈مدیر کل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به اینکه از ۷۴فضای آموزشی که تحویل شده است ۱۸واحد در قالب ۴۵کلاس درس به صورت ۱۰۰درصد توسط خیر

ین احداث شده است خاطر نشان کرد: از سردار کشکولی فرمانده سپاه لرستان و سردار علیشاهی قدردانی می کنم که در این مدت بعد از سیل تعداد ۲۷ فضای آموزشی را در قالب بیش از ۴۷کلاس درس را برای دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار استان لرستان زمینه آن ها را ایجاد و تعدادی از این فضاهای آموزشی را هم تحویل آموزش و پرورش استان دادیم .

غفوری نژاد اظهار داشت:استان لرستان به دلیل قدمت فرهنگی که دارد بسیاری از فضاهای آموزشی ما در شهرهای بزرگ و روستاها قدمتی بیش از ۴۵و گاها ۵۰سال دارند که اگر کمک خیرین تلاش و دولت به تنهایی نمی تواند این فضاهای آموزشی را استاندارد کند و بیش از ۳۰درصد از فضاهای آموزشی استان لرستان ناایمن هستند و اگر اعتبارات دولتی ما سالانه بالای ۳۰میلیارد تومان پول نقد باشد نه اسناد خزانه ،بیش از ۳۰سال زمان میبرد که ما بتوانیم این مقدار فضای آموزشی را استاندارد کرده و در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۳۰کلاس درس را با مشارکت ۳۵میلیارد تومانی خیرین را در ساخت فضاهای آموزشی استان داشتیم افزود:انتظار داریم خیرین ما را کمک و یاری دهند تا گوشه ای از مشکلات فضاهای آموزشی استان را برطرف کنیم.

ثبت نظر شما