حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1450 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
اشتغال۱۳۰۰نفر در ۲۳معدن سنگ گوهره در شهرستان چگنی
21 دی 1402 - 8:27
شناسه : 10572
بازدید 73
2
اراضی معادن بعد از تعطیلی معادن قابلیت کشاورزی ندارند. رئیس اداره صمت شهرستان چگنی گفت: از مجموع ۴۳ معدن سنگ گوهره در شهرستان چگنی ۱۷ معدن فعال است.
ارسال توسط : نویسنده : علی حسینی منبع : مصاحبه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کلدر خبر،. افشین باباعلی با بیان اینکه سنگ گوهره از جمله سنگ‌های تزئینی ساختمان است که در هیچ نقطه دیگری کشف نشده است، اظهار کرد: کیفیت بالا از ویژگی‌های این نوع سنگ در شهرستان چگنی است.

وی با اشاره به اینکه معادن تنها صنعت این شهرستان است، افزود: بیش از ۵۰ سینه‌کار فعال معدنی در این شهرستان وجود دارند و حدود ۱۳۰۰ نفر به علاوه تعدادی راننده تریلر در این شهرستان اشتغال دارند که مجموعآ ۲۰۰۰نفر در این معادن مشغول کار و امرار معاش هستند

رئیس اداره صمت شهرستان چگنی خاطرنشان کرد: پرداخت نشدن کامل حق و حقوق دولتی حوزه معدن در این شهرستان یکی از مشکلات است که به‌تازگی با دستور رئیس سازمان صمت، یک پهپاد برای برآورد میزان استخراج معادن استان خریداری شده است و با فعالیت این پهپاد در حوزه معادن استان، محاسبه می شود که آیآ حق و حقوق دولتی در این معادن پرداخت شده است و لذا میزان برداشت‌های معدنی مشخص و این مشکل تا حدودی رفع خواهد شد.

باباعلی با بیان اینکه صنعت و معدن متولی واگذاری یا اجاره دادن معادن است، تصریح کرد: مالکیت معادنی که در اختیار افراد است، به آن افراد تعلق ندارد و آن‌ها فقط مستأجر هستند و در صورت تخلف یا بروز هرگونه مشکلی، بهره‌ بردار متخلف سلب صلاحیت و خلع ید خواهد شد،و در این صورت یا معدن به مزایده گذاشته می شود یا بلوکه خواهد شد.

وی با بیان اینکه کل میزان اشتغال صنایع فعال در این شهرستان دو هزار نفر به‌صورت مستقیم است، اضافه کرد: در حوزه صنایع شش واحد صنعتی از جمله صدر فولاد، چندین واحد الکل‌سازی و سرکه‌سازی، دستمال کاغذی و پوشاک بچه موجود است که بیشتر نیمه‌فعال هستند و در حوزه معادن نیز ۱۱ واحد شن و ماسه وجود دارد که از این تعداد دو معدن غیرفعال و ۹ معدن فعال است.

باباعلی در ادامه با اشاره به تعطیلی صنایع در این شهرستان گفت: تنها صنعت قدرتمند که می‌توانست برای این شهرستان تولید و اشتغال داشته باشد، صدر فولاد بود که متأسفانه با پیگیری‌های انجام شده هنوز سرانجام آن مشخص نیست علاوه بر این تنها یک کارخانه سنگ‌ بری صنعتی ما، در این شهرستان فعال است

شهرستان چگنی با ۴۵ هزار جمعیت، حدود ۹۰ درصد از اراضی آن در حوزه منابع طبیعی قرار دارد. و مردم فقط در ده درصد از اراضی آن می توانند کشاورزی کنند.

در نمایندگی صمت در شهرستان چگنی فقط یک نفر مشغول خدمت است این در حالی است که بخاطر کمبود نیرو چارت اداری ان دارای دو پست خالی است ضمن اینکه این اداره در یک ساختمان استیجاری در حاشیه شهر دوره قرار دارد.

پایان پیام/

ثبت نظر شما