حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 9 شوال 1445 Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1445 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
17 بهمن 1401 - 12:39
شناسه : 3270
بازدید 22
1

ویتامین های گروه B در گوشت، مرغ، ماهی، تخم‌ مرغ، لبنیات، حبوبات، مغزها، دانه‌ها و سبزی‌های برگ تیره نیز در افسردگی موثر است. مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۰ نشان داد مصرف زودهنگام ویتامین B۱۲ می‌تواند شروع افسردگی را به تاخیر بیندازد و ممکن است تاثیر داروهای ضد افسردگی را در صورت استفاده با هم بهبود بخشد. […]

ارسال توسط :

ویتامین های گروه B در گوشت، مرغ، ماهی، تخم‌ مرغ، لبنیات، حبوبات، مغزها، دانه‌ها و سبزی‌های برگ تیره نیز در افسردگی موثر است. مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۰ نشان داد مصرف زودهنگام ویتامین B۱۲ می‌تواند شروع افسردگی را به تاخیر بیندازد و ممکن است تاثیر داروهای ضد افسردگی را در صورت استفاده با هم بهبود بخشد.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۲ نشان داد ویتامین D که به عنوان ویتامین آفتاب نیز شناخته می‌شود، تاثیر مثبتی بر علائم افسردگی دارد. می توان آن را در غذاهای غنی‌شده مانند آب پرتقال و غلات، محصولات لبنی، ماهی قزل‌آلا و تخم‌ مرغ یافت.

منیزیم نیز یک ماده مغذی حیاتی برای حمایت از سلامت مغز است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که مکمل منیزیم در کاهش علائم افسردگی و اضطراب بسیار مفید است. غلات کامل، سبزی‌های برگ تیره، لوبیا و حبوبات منابع خوبی از منیزیم است.

اسید فولیک و ویتامین B مفید برای سلامت مغز به ویژه در نوزادان در حال رشد یکی از اجزای کلیدی مکمل‌های ویتامین قبل از تولد است. این مطالعه مروری در سال ۲۰۲۱ نشان داد که اسید فولیک می‌تواند اثر برخی از داروهای ضد افسردگی را افزایش دهد.

روی همچنین یک ماده مغذی مهم است که از عملکرد طبیعی عصبی پشتیبانی می‌کند. ارتباطی بین کمبود روی و بیماری‌های روانپزشکی ذکر شده است. مطالعه‌ای کوچک در سال ۲۰۱۳ اشاره کرد که مکمل روی هنگامی که همراه با داروهای ضدافسردگی استفاده می‌شود، بیش از درمان با داروهای ضد افسردگی به تنهایی، اختلالات افسردگی را بهبود می‌بخشد.

آنتی‌اکسیدان‌ها که در میوه‌ها و سبزی یافت می‌شود نیز ممکن است در کاهش علائم اضطراب و افسردگی نقش داشته باشد. یک مطالعه طولانی و بزرگ که اخیرا در برزیل انجام شد، ارتباط واضحی بین مصرف بیشتر آنتی‌اکسیدان‌ها و احتمال کمتر ابتلا به افسردگی پیدا کرد.

مطالعه مروری دیگر سال ۲۰۲۰ ارتباط مثبتی بین مصرف بیشتر این ترکیبات در چارچوب رژیم غذایی مدیترانه ای و کاهش خطر و علائم افسردگی پیدا کرد

پایان.پیام/

ثبت نظر شما