حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1448 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 208×
17 بهمن 1401 - 9:22
شناسه : 3235
بازدید 49
1
درپی رشد حقوق وکارمزدغیرکشاورزی در امریکا قیمت طلا امروز پیش از تعطیلی بازار بیش از دو درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین حد بیش از سه هفته اخیر رسید
ارسال توسط : نویسنده : ناشناس منبع : سایت طلا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلدر خبر به نقل از سایت طلا،قیمت طلا برای اولین بار از ۱۲ ژوئن، از حمایت ۱۹۰۰ دلاری در معاملات آتی افت پیدا کرد.از طرفی دلار پس از انتشار گزارش مشاغل ایالات‌متحده افزایش یافت.

به گزارش سایت طلا،سقوط طلا پس از آن اتفاق افتاد که وزارت کار آمریکا رشد حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی در ماه ژانویه را گزارش داد. این ارقام حدود سه برابر بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود و آن را از دور نمای هدف ۲۰۰۰ دلار در هر اونس دور کرد

قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز در لحظه تنظیم این گزارش با ۵۰ دلار کاهش به ۱۸۶۵ دلار رسید.

از طرفی دلار ۱.۱ درصد جهش کرد و به بالاترین سطح سه هفته اخیر رسید بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری نیز افزایش یافت. در اوایل این هفته، بانک مرکزی ایالات‌متحده پس از یک سال افزایش بیشتر، نرخ بهره را یک چهارم درصد افزایش داد و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، نسبت به تشدید بیشتر سیاست‌های پولی هشدار داد.

کاهش قیمت طلا پس از آن صورت گرفت که وزارت کارت آمریکا گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی را منتشر کرد که حاکی از رشد بازار اشتغال آمریکا در ماه ژانویه تا سه برابر بالاتر از حد انتظار بود.۵۱۷ هزار شغل در ماه گذشته میلادی به بازار کار آمریکا اضافه شده، در حالی که ۱۸۸ هزارپیش بینی می‌شد. این رقم در ماه دسامبر برابر با ۲۲۳ هزار شغل بود.

به این ترتیب فدرال رزرو آمریکااحتمالاً نرخ بهره را بیش از پیش افزایش خواهد داد. بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را برای ماه فوریه ۲۵ واحد بالا برده است.

با وجود اینکه امنیت شغلی و افزایش درآمد بسیاری از آمریکایی ها را از فشار افزایش قیمت ها از دهه۱۹۸۰ نجات داده و آنها را تشویق به هزینه بیشتر کرده است، اما تورم را هم بالا میبرد.

فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را ۴۵۰ واحد به صورت ماهانه ازمارس ۲۰۲۲ یعنی دو سال پس از آغاز شیوع ویروس کرونا بالا برده است. این اقدام بانک مرکزی آمریکا منجر به تریلیون ها دلار کمکهای دولتی شد که تورم را بالا برد

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری فلزات گرانبها از جمله طلا را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می آورد

شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا در ماه ژوئن به بالاترین رقم طی ۴۰ سال گذشته رسید و ۹.۱ درصد به صورت سالانه ثبت شد. نرخ تورم در آمریکا در ماه دسامبر برابر با ۶.۵ درصد بود، اما هنوز سه برابر بالاتر از هدف بانک مرکزی این کشور قرار دارد.

وظیفه بانک مرکزی آمریکا تلاش برای متعادل کردن اشتغال با تورم است و برای رسیدن به این هدف نرخ بیکاری باید ۴ درصد یا کمتر از آن باشد.

آمریکا از آغاز همه گیری کرونا در بخش اشتغال عملکرد مناسبی داشته اما متاسفانه نتوانسته با تورم مقابله کند

پایان پیام/

ثبت نظر شما